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BGG랭킹
BGG전체 : 390
THEMATIC : 135
FAMILYGAMES : 106 -
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인원
2-7 명
BGG추천: 3-7 명 -
게임시간
42-42 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.89 / 5
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디자이너
Oleksandr Nevskiy, Oleg Sidorenko
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아티스트
Igor Burlakov, Xavier Collette, Oleksandr Nevskiy, Oleg Sidorenko
-
인원
게임 소개
1920년대에, 재능 있는 점성가인 맥도웰씨는 스코틀랜드에 있는 그의 새 집에 들어가자마자 즉시 초자연적인 존재를 발견했습니다. 그는 그의 시대의 뛰어난 매체를 수집하여 유령을 만나 오래된 미스터리를 풀 수 있는 단서를 찾을 수 있는 7시간의 시간을 갖는다.
말을 할 수 없는 기억상실 유령은 게임에서 일러스트 카드로 표현되는 환영을 통해 매개체와 소통한다. 매체는 그가 어떻게 살해되었는지 귀신이 기억하도록 돕기 위해 이미지를 해독해야 한다. 누가 그 범죄를 저질렀나요? 어디서 일어난 일인가요? 어떤 무기가 죽음을 일으켰나요? 매체가 협조하고 추측을 잘 할수록 범인을 잡기가 쉬워진다.
타지마치 도메스토보에 존재하는 게임 시스템을 재구성한 미스테리움에서, 다른 모든 사람들이 매체를 대표하는 동안 한 명의 플레이어가 유령 역할을 맡는다. 범죄를 해결하기 위해 귀신은 먼저 살인 당일 밤 있었던 용의자들을 모두 (매체의 도움을 받아) 떠올려야 한다. 탁자 위에 다수의 용의자와 위치, 살인 흉기 카드가 놓여 있고, 유령은 이 중 한 장씩을 비밀리에 매체에 무작위로 할당한다.
한 시간마다(즉, 게임 턴), 고스트핸드는 하나 이상의 비전 카드를 매체를 향하게 하고, 그들이 비전 카드를 공유할 때마다 손을 7개로 채운다. 이러한 비전 카드는 매체에 몽환적인 이미지를 나타내며, 각 매체는 먼저 어떤 것이 수신된 비전 카드에 해당하는지 추론해야 한다. 일단 귀신이 마지막 매체에 카드를 건네면, 그들은 2분간의 샌드타이머를 시작합니다. 일단 한 매체가 용의자에게 토큰을 갖다 대면, 그들은 또한 다른 매체가 추측한 것에 동의하는지 동의하지 않는지 보여주기 위해 투철한 토큰을 배치할 수 있다.
시간이 다 지나면 귀신은 추측이 맞는지 틀렸는지 각 매체에 공개한다. 정확하게 추측한 매체들은 범행 장소(그리고 살인 흉기)를 추측하기 위해 이동하며, 비전 카드를 보관하지 않은 매체들은 동일한 용의자에 해당하는 새로운 카드를 다음 시간에 받게 된다. 매체가 용의자, 위치, 무기를 정확하게 추측하면, 그들은 토큰을 에필로그 게시판으로 옮기고 남은 시간마다 1점의 확실한 점수를 받는다. 그들은 여전히 추가 점수를 얻기 위해 남은 투석 토큰을 사용할 수 있다.
한 마리 이상의 매체가 7시간이 지나기 전에 제대로 된 용의자와 위치, 흉기를 확인하지 못하면 귀신은 실패해 소멸해 수수께끼가 남는다. 하지만 만약 그들이 모두 성공했다면, 그 유령은 범인을 식별하기에 충분한 기억을 되찾은 것이다.
그런 다음 미디엄들은 용의자, 위치, 무기 카드를 테이블 위에 놓고 그룹별로 번호를 매긴다. 그리고 나서 유령은 한 그룹을 선택하고, 일치하는 범인 번호를 에필로그 게시판에 엎드린 채로 세 개의 비전 카드(용의자, 위치, 무기)를 고르고, 이 카드들을 섞는다. 점수가 낮은 선수는 무작위로 비전 카드 하나를 뒤집고, 점수가 높은 선수는 두 번째 비전 카드를 뒤집고 투표를 한다.
가장 투철한 매체의 투표로 동점이 깨지는 가운데 대다수의 매체가 제대로 된 용의자를 밝혀냈다면 살인범이 밝혀졌고 이제 유령은 편히 쉴 수 있게 된 것이다. 그렇지 않다면, 음, 아마 다시 시도해 볼 수 있을거야...
말을 할 수 없는 기억상실 유령은 게임에서 일러스트 카드로 표현되는 환영을 통해 매개체와 소통한다. 매체는 그가 어떻게 살해되었는지 귀신이 기억하도록 돕기 위해 이미지를 해독해야 한다. 누가 그 범죄를 저질렀나요? 어디서 일어난 일인가요? 어떤 무기가 죽음을 일으켰나요? 매체가 협조하고 추측을 잘 할수록 범인을 잡기가 쉬워진다.
타지마치 도메스토보에 존재하는 게임 시스템을 재구성한 미스테리움에서, 다른 모든 사람들이 매체를 대표하는 동안 한 명의 플레이어가 유령 역할을 맡는다. 범죄를 해결하기 위해 귀신은 먼저 살인 당일 밤 있었던 용의자들을 모두 (매체의 도움을 받아) 떠올려야 한다. 탁자 위에 다수의 용의자와 위치, 살인 흉기 카드가 놓여 있고, 유령은 이 중 한 장씩을 비밀리에 매체에 무작위로 할당한다.
한 시간마다(즉, 게임 턴), 고스트핸드는 하나 이상의 비전 카드를 매체를 향하게 하고, 그들이 비전 카드를 공유할 때마다 손을 7개로 채운다. 이러한 비전 카드는 매체에 몽환적인 이미지를 나타내며, 각 매체는 먼저 어떤 것이 수신된 비전 카드에 해당하는지 추론해야 한다. 일단 귀신이 마지막 매체에 카드를 건네면, 그들은 2분간의 샌드타이머를 시작합니다. 일단 한 매체가 용의자에게 토큰을 갖다 대면, 그들은 또한 다른 매체가 추측한 것에 동의하는지 동의하지 않는지 보여주기 위해 투철한 토큰을 배치할 수 있다.
시간이 다 지나면 귀신은 추측이 맞는지 틀렸는지 각 매체에 공개한다. 정확하게 추측한 매체들은 범행 장소(그리고 살인 흉기)를 추측하기 위해 이동하며, 비전 카드를 보관하지 않은 매체들은 동일한 용의자에 해당하는 새로운 카드를 다음 시간에 받게 된다. 매체가 용의자, 위치, 무기를 정확하게 추측하면, 그들은 토큰을 에필로그 게시판으로 옮기고 남은 시간마다 1점의 확실한 점수를 받는다. 그들은 여전히 추가 점수를 얻기 위해 남은 투석 토큰을 사용할 수 있다.
한 마리 이상의 매체가 7시간이 지나기 전에 제대로 된 용의자와 위치, 흉기를 확인하지 못하면 귀신은 실패해 소멸해 수수께끼가 남는다. 하지만 만약 그들이 모두 성공했다면, 그 유령은 범인을 식별하기에 충분한 기억을 되찾은 것이다.
그런 다음 미디엄들은 용의자, 위치, 무기 카드를 테이블 위에 놓고 그룹별로 번호를 매긴다. 그리고 나서 유령은 한 그룹을 선택하고, 일치하는 범인 번호를 에필로그 게시판에 엎드린 채로 세 개의 비전 카드(용의자, 위치, 무기)를 고르고, 이 카드들을 섞는다. 점수가 낮은 선수는 무작위로 비전 카드 하나를 뒤집고, 점수가 높은 선수는 두 번째 비전 카드를 뒤집고 투표를 한다.
가장 투철한 매체의 투표로 동점이 깨지는 가운데 대다수의 매체가 제대로 된 용의자를 밝혀냈다면 살인범이 밝혀졌고 이제 유령은 편히 쉴 수 있게 된 것이다. 그렇지 않다면, 음, 아마 다시 시도해 볼 수 있을거야...
In the 1920s, Mr. MacDowell, a gifted astrologer, immediately detected a supernatural being upon entering his new house in Scotland. He gathered eminent mediums of his time for an extraordinary séance, and they have seven hours to make contact with the ghost and investigate any clues that it can provide to unlock an old mystery.
Unable to talk, the amnesiac ghost communicates with the mediums through visions, which are represented in the game by illustrated cards. The mediums must decipher the images to help the ghost remember how he was murdered: Who did the crime? Where did it take place? Which weapon caused the death? The more the mediums cooperate and guess well, the easier it is to catch the right culprit.
In Mysterium, a reworking of the game system present in Tajemnicze Domostwo, one player takes the role of ghost while everyone else represents a medium. To solve the crime, the ghost must first recall (with the aid of the mediums) all of the suspects present on the night of the murder. A number of suspect, location and murder weapon cards are placed on the table, and the ghost randomly assigns one of each of these in secret to a medium.
Each hour (i.e., game turn), the ghost hands one or more vision cards face up to each medium, refilling their hand to seven each time they share vision cards. These vision cards present dreamlike images to the mediums, with each medium first needing to deduce which suspect corresponds to the vision cards received. Once the ghost has handed cards to the final medium, they start a two-minute sandtimer. Once a medium has placed their token on a suspect, they may also place clairvoyancy tokens on the guesses made by other mediums to show whether they agree or disagree with those guesses.
After time runs out, the ghost reveals to each medium whether the guesses were correct or not. Mediums who guessed correctly move on to guess the location of the crime (and then the murder weapon), while those who didn't keep their vision cards and receive new ones next hour corresponding to the same suspect. Once a medium has correctly guessed the suspect, location and weapon, they move their token to the epilogue board and receive one clairvoyancy point for each hour remaining on the clock. They can still use their remaining clairvoyancy tokens to score additional points.
If one or more mediums fail to identify their proper suspect, location and weapon before the end of the seventh hour, then the ghost has failed and dissipates, leaving the mystery unsolved. If, however, they have all succeeded, then the ghost has recovered enough of its memory to identify the culprit.
Mediums then group their suspect, location and weapon cards on the table and place a number by each group. The ghost then selects one group, places the matching culprit number face down on the epilogue board, picks three vision cards — one for the suspect, one for the location, and one for the weapon — then shuffles these cards. Players who have achieved few clairvoyancy points flip over one vision card at random, then secretly vote on which suspect they think is guilty; players with more points then flip over a second vision card and vote; then those with the most points see the final card and vote.
If a majority of the mediums have identified the proper suspect, with ties being broken by the vote of the most clairvoyant medium, then the killer has been identified and the ghost can now rest peacefully. If not, well, perhaps you can try again...
Unable to talk, the amnesiac ghost communicates with the mediums through visions, which are represented in the game by illustrated cards. The mediums must decipher the images to help the ghost remember how he was murdered: Who did the crime? Where did it take place? Which weapon caused the death? The more the mediums cooperate and guess well, the easier it is to catch the right culprit.
In Mysterium, a reworking of the game system present in Tajemnicze Domostwo, one player takes the role of ghost while everyone else represents a medium. To solve the crime, the ghost must first recall (with the aid of the mediums) all of the suspects present on the night of the murder. A number of suspect, location and murder weapon cards are placed on the table, and the ghost randomly assigns one of each of these in secret to a medium.
Each hour (i.e., game turn), the ghost hands one or more vision cards face up to each medium, refilling their hand to seven each time they share vision cards. These vision cards present dreamlike images to the mediums, with each medium first needing to deduce which suspect corresponds to the vision cards received. Once the ghost has handed cards to the final medium, they start a two-minute sandtimer. Once a medium has placed their token on a suspect, they may also place clairvoyancy tokens on the guesses made by other mediums to show whether they agree or disagree with those guesses.
After time runs out, the ghost reveals to each medium whether the guesses were correct or not. Mediums who guessed correctly move on to guess the location of the crime (and then the murder weapon), while those who didn't keep their vision cards and receive new ones next hour corresponding to the same suspect. Once a medium has correctly guessed the suspect, location and weapon, they move their token to the epilogue board and receive one clairvoyancy point for each hour remaining on the clock. They can still use their remaining clairvoyancy tokens to score additional points.
If one or more mediums fail to identify their proper suspect, location and weapon before the end of the seventh hour, then the ghost has failed and dissipates, leaving the mystery unsolved. If, however, they have all succeeded, then the ghost has recovered enough of its memory to identify the culprit.
Mediums then group their suspect, location and weapon cards on the table and place a number by each group. The ghost then selects one group, places the matching culprit number face down on the epilogue board, picks three vision cards — one for the suspect, one for the location, and one for the weapon — then shuffles these cards. Players who have achieved few clairvoyancy points flip over one vision card at random, then secretly vote on which suspect they think is guilty; players with more points then flip over a second vision card and vote; then those with the most points see the final card and vote.
If a majority of the mediums have identified the proper suspect, with ties being broken by the vote of the most clairvoyant medium, then the killer has been identified and the ghost can now rest peacefully. If not, well, perhaps you can try again...
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- Lv.40 올뺌씨
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2022-03-12 10:45:45
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