-
BGG랭킹
BGG전체 : 4455
THEMATIC : 780
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.95 / 5
-
디자이너
Simon McGregor
-
아티스트
Rob van Zyl
-
인원
게임 소개
스노우블라인드는 1~4명의 선수가 극지 탐험을 장악하는 프레스 유어 럭(Press-Your Luck)과 리스크 관리 주사위 게임으로 남극에서 가장 먼저 돌아오기 위한 레이스를 펼친다.
이 게임의 목적은 최고의 명품을 모으는 것입니다. 깃발을 더 전진시킬수록, 그리고 게임이 끝날 때 남극 겨울에서 살아남은 병사들이 많아질수록, 탐험대는 더 많은 명성을 얻게 된다. 이것은 상자, 음식, 캠프를 세심하게 관리해야 합니다: 보급품 없이는 탐험가들이 살아남을 수 없습니다.
게임은 일련의 라운드에 걸쳐 진행됩니다. 각 라운드에서 플레이어는 사용 가능한 동작에서 원하는 만큼 많은 동작을 할 수 있으며, 각각의 추가 동작은 점점 더 위험해진다. 좀 더 자세히 말하면, 각 턴마다 플레이어는 행동을 취하거나(액션 보드에서 위험 다이를 취하고 주사위 풀에 주사위를 추가한 다음 해당 동작을 취한다) 패스를 선택할 수 있다. 활동에는 탐험가와 상자 이동, 먹이 사냥, 연구 수집, 캠프 건설 등이 포함된다. 동작을 완료한 후, 활동 중인 플레이어는 자신의 주사위 풀에서 모든 주사위를 굴립니다. 높은 수치는 노출, 보급품(상자와 식량)의 손실, 탐험가 무력화, 심지어 사망에 이르게 한다. 노출 결과는 탐험가들이 함께 남아서 캠프를 건설함으로써 상쇄될 수 있다.
모든 선수가 통과하면 라운드가 끝납니다. 라운드가 끝나면 추가 소모의 원인이 될 수 있는 날씨 카드를 뽑고 다음 라운드가 시작된다. 기상 데크에서 팩 아이스 카드를 뽑으면 마지막 라운드가 한 번 진행되며 경기는 종료된다.
이 게임의 목적은 최고의 명품을 모으는 것입니다. 깃발을 더 전진시킬수록, 그리고 게임이 끝날 때 남극 겨울에서 살아남은 병사들이 많아질수록, 탐험대는 더 많은 명성을 얻게 된다. 이것은 상자, 음식, 캠프를 세심하게 관리해야 합니다: 보급품 없이는 탐험가들이 살아남을 수 없습니다.
게임은 일련의 라운드에 걸쳐 진행됩니다. 각 라운드에서 플레이어는 사용 가능한 동작에서 원하는 만큼 많은 동작을 할 수 있으며, 각각의 추가 동작은 점점 더 위험해진다. 좀 더 자세히 말하면, 각 턴마다 플레이어는 행동을 취하거나(액션 보드에서 위험 다이를 취하고 주사위 풀에 주사위를 추가한 다음 해당 동작을 취한다) 패스를 선택할 수 있다. 활동에는 탐험가와 상자 이동, 먹이 사냥, 연구 수집, 캠프 건설 등이 포함된다. 동작을 완료한 후, 활동 중인 플레이어는 자신의 주사위 풀에서 모든 주사위를 굴립니다. 높은 수치는 노출, 보급품(상자와 식량)의 손실, 탐험가 무력화, 심지어 사망에 이르게 한다. 노출 결과는 탐험가들이 함께 남아서 캠프를 건설함으로써 상쇄될 수 있다.
모든 선수가 통과하면 라운드가 끝납니다. 라운드가 끝나면 추가 소모의 원인이 될 수 있는 날씨 카드를 뽑고 다음 라운드가 시작된다. 기상 데크에서 팩 아이스 카드를 뽑으면 마지막 라운드가 한 번 진행되며 경기는 종료된다.
Snowblind is a press-your-luck and risk-management dice game in which 1-4 players take control of a polar expedition, racing to be the first to return from the South Pole.
The object of the game is to collect the most prestige points. The further you advance your flag, and the more men who survive the Antarctic winter at the end of the game, the more prestige your expedition receives. This requires careful management of crates, food and camps: without supplies, your explorers will not survive.
Play proceeds over a series of rounds. Within each round, players may make as many moves as they like, from those available, with each additional move becoming increasingly dangerous. In more detail, each turn, players may take an action (which involves taking a risk die from the action board, adding the die to their dice pool, then taking a corresponding action), or they choose to pass. Actions include moving explorers and crates, hunting for food, collecting research, and building camps. After completing an action, the active player rolls all the dice in their dice pool. High numbers result in exposure, the loss of supplies (crates and food), explorers being incapacitated, and even death. Exposure results can be offset by explorers remaining together (company) and the building of camps.
A round ends when all players have passed. At the end of the round, a weather card is drawn that may cause additional attrition, then the next round begins. When the pack ice card is drawn from the weather deck, one last round is played and the game ends.
The object of the game is to collect the most prestige points. The further you advance your flag, and the more men who survive the Antarctic winter at the end of the game, the more prestige your expedition receives. This requires careful management of crates, food and camps: without supplies, your explorers will not survive.
Play proceeds over a series of rounds. Within each round, players may make as many moves as they like, from those available, with each additional move becoming increasingly dangerous. In more detail, each turn, players may take an action (which involves taking a risk die from the action board, adding the die to their dice pool, then taking a corresponding action), or they choose to pass. Actions include moving explorers and crates, hunting for food, collecting research, and building camps. After completing an action, the active player rolls all the dice in their dice pool. High numbers result in exposure, the loss of supplies (crates and food), explorers being incapacitated, and even death. Exposure results can be offset by explorers remaining together (company) and the building of camps.
A round ends when all players have passed. At the end of the round, a weather card is drawn that may cause additional attrition, then the next round begins. When the pack ice card is drawn from the weather deck, one last round is played and the game ends.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
444
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
365
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18