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BGG랭킹
BGG전체 : 15079
ABSTRACTS : 785
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인원
2-6 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.11 / 5
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디자이너
Roland Siegers
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아티스트
Dietmar Keidel
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인원
게임 소개
미시시피 강을 배경으로 한 추상적인 레이스 게임입니다. 각 사람은 배(실제로 6개의 면에 1~6이라는 숫자가 쓰여 있는 육각형 조각)를 가지고 있다. 보드는 'S' 패턴으로 앞뒤로 감기는 육각형의 긴 트랙입니다. 각 사람은 숫자 중 하나가 앞을 향하도록 자신의 '보트'를 출발 공간에 놓는다. 각 사람은 또한 수많은 '로그'로 시작합니다. 이것은 각 로그가 사용될 때마다 보트를 1칸씩 앞으로 이동시키는 데 사용됩니다. (뒤로 이동할지 결정할 수도 있습니다. 각 공간을 뒤로 이동할 때마다 1개의 로그를 얻을 수도 있습니다.)
이제 합병증이 옵니다 - 부딪치기. 보트가 1대 이상 인접한 공간에서 멈추면 부딪히는 현상이 발생한다. 보트의 끝부분을 결정하려면 서로 마주보는 육각면(보트와 인접한 면)을 살펴봅니다. 인접한 보트의 16진수 측면 번호를 빼면 보트가 해당 공간만큼 앞으로 이동하고 음수인 경우 다른 보트가 해당 공간만큼 앞으로 이동합니다. 이제 보트가 다른 보트에 인접해 있는지 확인하고 보트가 다른 보트에 인접해 있는지 확인하면 범핑 절차를 반복합니다.
보트가 두 대 이상의 보트 옆에 있고 적어도 하나의 양의 차이가 있는 경우 보트는 앞으로 이동합니다. 만약 여러분이 1개 이상의 긍정을 가지고 있다면, 그것들을 합쳐서 그 거리를 앞으로 나아가세요. 음의 차이가 있을 경우 다른 보트는 시계 방향으로 움직입니다.
이후 회전의 경우 면(정면을 향한 육각 측면 번호)을 60도 자유롭게 변경할 수 있습니다. 육면체를 1개 이상 이동하면 60도마다 1 "log"의 비용이 발생합니다. 그런 다음 앞으로 이동할지 뒤로 이동할지 결정하고 충돌 문제를 해결합니다.
결승에 가는 첫 번째 보트가 이깁니다.
이제 합병증이 옵니다 - 부딪치기. 보트가 1대 이상 인접한 공간에서 멈추면 부딪히는 현상이 발생한다. 보트의 끝부분을 결정하려면 서로 마주보는 육각면(보트와 인접한 면)을 살펴봅니다. 인접한 보트의 16진수 측면 번호를 빼면 보트가 해당 공간만큼 앞으로 이동하고 음수인 경우 다른 보트가 해당 공간만큼 앞으로 이동합니다. 이제 보트가 다른 보트에 인접해 있는지 확인하고 보트가 다른 보트에 인접해 있는지 확인하면 범핑 절차를 반복합니다.
보트가 두 대 이상의 보트 옆에 있고 적어도 하나의 양의 차이가 있는 경우 보트는 앞으로 이동합니다. 만약 여러분이 1개 이상의 긍정을 가지고 있다면, 그것들을 합쳐서 그 거리를 앞으로 나아가세요. 음의 차이가 있을 경우 다른 보트는 시계 방향으로 움직입니다.
이후 회전의 경우 면(정면을 향한 육각 측면 번호)을 60도 자유롭게 변경할 수 있습니다. 육면체를 1개 이상 이동하면 60도마다 1 "log"의 비용이 발생합니다. 그런 다음 앞으로 이동할지 뒤로 이동할지 결정하고 충돌 문제를 해결합니다.
결승에 가는 첫 번째 보트가 이깁니다.
An abstract race game set on the Mississippi river. Each person has a boat (actually a hexagonal piece with the numbers 1-6 written on each of the 6 sides of the piece). The board is a long track of hexes that wind back and forth in an 'S' pattern. Each person places his 'boat' on the start space with one of the numbers facing forwards. Each person also starts with a number of 'Logs'. These are used to move your boat forward 1 space for each log spent. (You can also decide to move backwards - gaining 1 log for each space moved back).
Now comes the complication - bumping. If your boat stops in a space that is adjacent to 1 or more others, bumping occurs. To determine where your boat ends up you look at the hex sides facing each other (on your boat and on the adjacent one(s)). You subtract the adjacent boat's hex side number from yours - and if it is positive your boat moves forward that number of spaces, and if negative - the other boat moves forward that number of spaces. Now you check to see if your boat is adjacent to another boat and if so repeat the bumping procedure.
If your boat is next to more than 1 boat, and has at least 1 positive difference, your boat moves forward. If you have more than 1 positive, add them together and move forward that distance. If you have a negative difference the other boats move in clockwise order.
For subsequent turns - you can freely change the facing (& thus the hex side number facing forward) by 60 degrees. Moving it further than 1 hexside costs you 1 "log" per extra 60 degree facing change. You then decide whether to move forward or back and resolve any bumping.
The first boat to the finish wins.
Now comes the complication - bumping. If your boat stops in a space that is adjacent to 1 or more others, bumping occurs. To determine where your boat ends up you look at the hex sides facing each other (on your boat and on the adjacent one(s)). You subtract the adjacent boat's hex side number from yours - and if it is positive your boat moves forward that number of spaces, and if negative - the other boat moves forward that number of spaces. Now you check to see if your boat is adjacent to another boat and if so repeat the bumping procedure.
If your boat is next to more than 1 boat, and has at least 1 positive difference, your boat moves forward. If you have more than 1 positive, add them together and move forward that distance. If you have a negative difference the other boats move in clockwise order.
For subsequent turns - you can freely change the facing (& thus the hex side number facing forward) by 60 degrees. Moving it further than 1 hexside costs you 1 "log" per extra 60 degree facing change. You then decide whether to move forward or back and resolve any bumping.
The first boat to the finish wins.
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