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Last Front: The Strategy Card Game (2016)
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  • 인원

    3-6 명

    BGG추천: 4-4 명
  • 게임시간

    20-60 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

라스트 프런트(Last Front)는 2차 세계대전을 테마로 한 전략 카드 게임으로, 플레이어들이 서로를 앞지르고 가장 많은 영토를 차지하기 위해 노력한다. 게임에는 총 162개의 카드가 있으며, 배틀 덱, 이벤트 덱, 준주 덱의 3가지 덱으로 나뉜다.

배틀 덱은 유닛 카드, 스페셜 카드, 아이콘 카드로 구성되어 있습니다. 이 카드들은 선수들이 추첨하여 입찰을 하는 데 사용됩니다.

유닛 카드는 4가지 유형으로 나뉜다. 군대, 탱크, 비행기 그리고 지원. 이들은 모두 액면가이며 배틀데크 내 비율도 다르다. 병력이 그 무엇보다 많지만 탱크나 비행기보다는 가치가 훨씬 떨어집니다. 지원 유닛은 방어 값과 공격 값의 두 가지 값을 가집니다. 만약 누군가가 당신이 점령한 영토를 훔치려 한다면, 그들은 강력한 억지력이 될 수 있습니다!

아이콘 카드는 여러 나라의 유명한 인물들이 등장하고 그들은 각각 전쟁에서 그들의 역할에 따라 보너스나 특수 효과를 부여합니다. 유명한 스파이 버지니아 홀은 상대의 손을 보고 카드를 교환할 수 있게 해줍니다. 패튼은 탱크 부대에 카드당 보너스를 준다. 바실리 자이체프와 류드밀라 파블리첸코는 적의 아이콘을 제거할 수 있는 저격수입니다.
특수 카드에는 일반적으로 상대방을 방해할 수 있는 특별한 규칙이 있습니다. Advanced Fighters는 당신의 비행기 값을 높여줍니다. 발진티푸스는 전시회에서 모든 적군을 제거한다. 블로케이드는 상대방이 그들이 가지고 있을 수 있는 영토 보너스를 사용하는 것을 막을 수 있다.

준주 데크에는 플레이어가 전투에서 입찰할 수 있는 지역 카드가 들어 있습니다. 영토에서 승리하면 우승에 가까워질 뿐만 아니라, 영토 유형의 지배적 점유율을 가진 플레이어들은 그 나라 고유의 보너스를 받는다. 소련은 국방카드에 보너스를 준다. 독일은 탱크에 대한 보너스를 받는다.
이벤트 덱에는 전투가 진행되는 방식에 큰 영향을 미칠 수 있는 랜덤 이벤트가 포함되어 있습니다. 포그 오브 워(Fog of War)는 모든 플레이어가 배틀 덱에서 새로 뽑은 카드를 강제로 교환해야 합니다. 겨울은 나머지 전투 기간 동안 플레이되는 모든 유니트 카드에 영향을 미치며, 플레이어는 더 많은 카드를 입찰에 부쳐야 한다.

게임 플레이는 꽤 간단합니다. 플레이어들은 상대방을 앞지르고 준주 카드를 획득하기 위해 자신의 손에서 카드를 꺼내어 영역을 차지하기 위한 입찰을 한다. 입찰 값은 특별, 아이콘 또는 이벤트 카드의 수정자 및 구역 보너스를 포함하여 카드의 누적 값으로 구성됩니다.

턴 순서는 세 부분으로 구성된다.
1. 첫 번째 플레이어가 배틀데크에서 카드 하나를 꺼냅니다.
2. 첫 번째 선수가 도전한다.
3. 다음 플레이어는 이전 플레이어의 입찰가를 1점 이상 초과하거나 배틀에서 탈퇴합니다.

왜냐하면 선수들은 새로운 카드를 뽑을 수 있는 기회가 두 번밖에 없기 때문이다 - 하나는 차례를 시작할 때이고 하나는 이기거나 기권할 때이다. 모든 카드는 중요한 자원이다. 오버 커밋을 하는 플레이어들은 다음 전투에서 공격을 위해 자신을 열어둘 수 있는 위험에 처하게 된다. 추가 “diging in” 규칙이 있는데, 이 규칙은 플레이어들이 10점씩 쌓아서 카드를 만들 수 있게 한다. 이것은 이러한 카드들이 다른 플레이어’s의 굽기 카드의 영향을 받는 것을 방지하고, 필요한 수학의 양을 줄일 수 있는 추가적인 이점이 있다.

이것은 오직 한 명의 플레이어만 남아서 그들에게 영토 카드를 주고 다음 전투를 선언할 때까지 계속된다. 승리 조건은 선수가 축적한 영토 카드 수와 종류에 따라 달라진다. 두 개의 다른 지역 또는 세 개의 다른 지역이 게임에서 승리합니다.
Last Front is a WWII-themed strategy card game in which players try to outbid each other and capture the most territories. There are 162 Cards total in the game that are divided into three decks: the Battle Deck, The Event Deck and the Territory Deck.

The Battle deck is made up of Unit cards, Special cards and Icon cards. These cards are drawn by the players and used to make their bids.

Unit cards are divided into four types: Troops, Tanks, Planes and Support. These all have a face value and different ratios within the Battle deck. There are more Troops than anything, but they are much lower value than Tanks or Planes. Support units have two values- a defense value and an attack value. If someone is trying to steal a territory you have captured they can be a powerful deterrent!

Icon cards feature famous personalities from different nations and they each grant bonuses or special effects based on their role in the war. The famous spy Virginia Hall allows you to see an opponent’s hand and swap a card. Patton gives a per-card bonus to Tank units. Vasily Zaytsev and Lyudmilla Pavlichenko are snipers that can take out enemy Icons.
Special cards generally have special rules that can be disruptive to your opponents. Advanced Fighters boost your Plane values. Typhus eliminates all opponent Troops in a display. Blockades can stop an opponent from using any territory bonuses they may have.

The Territory deck contains territory cards that players bid for in battles. Winning territories not only gets you closer to winning, but players with a controlling share of a territory type get a bonus that is unique to that country. The USSR gets a bonus to Defense cards. Germany gets a bonus for Tanks.
The Event deck contains random events that can have a major impact on how a battle progresses. Fog of War forces all players to swap the cards in their hand with a new draw from the Battle deck. Winter impacts all Unit cards played for the rest of a battle, forcing players to commit more cards to a bid in order to stay in.

Game play is fairly straightforward. Players make bids to capture territories by placing cards from their hand face up into their display in order to outbid their opponents and capture Territory cards. Bid values consist of the cumulative value of the cards - including any modifiers from Special, Icon or Event cards and Territory bonuses.

The turn order consists of three parts:
1. The first player declares battle and draws one card from the battle deck
2. The first player makes their bid
3. Next player either exceeds the previous player’s bid by at least one point or withdraws from the battle

Because players only get two opportunities to draw fresh cards –one at the start of their turn and one when they either win or withdraw- every card is a vital resource. Players that over commit run the risk of leaving themselves open for attack on subsequent battles. There is an additional “digging in” rule that allows players to commit cards in piles of 10 points each. This prevents those cards from being affected by other player’s burn cards and has the added benefit of cutting down on the amount of math that’s required.

This continues until only one player remains, at which point the territory card is awarded to them and they declare the next battle. Victory conditions are based on the number and type of Territory Cards a player has accumulated. 2 of a kind or 3 different territories will win the game.

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