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  • 인원

    1-2 명

    BGG추천: 2-2 명
  • 게임시간

    180-180 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    3.31 / 5

게임 소개

(GMT 웹 사이트:)

와일더니스 전쟁은 북미의 지배권을 놓고 프랑스와 영국 사이에 벌어지는 1755년-1760년 프렌치 인디언 전쟁에 두 명의 참가자를 끌어들였다. 그것은 전략 카드와 GMT가 수상한 "영광의 길과 사람들을 위한"과 유사한 포인트 투 포인트 지도를 사용한다. 선수들은 북버지니아에서 캐나다까지 이어지는 지도를 놓고 기동하고 싸운다. 북미에 있는 프랑스군이나 영국군의 지도자로서, 당신은 당신의 국경을 방어하고, 적의 국경을 급습하고, 거친 황야를 통해 요새 네트워크를 구축하고, 인디언 동맹군을 모집하고, 요새와 요새를 포위하고, 당신의 통제권 밖의 유럽에서 일어나는 사건들에 대처해야 할 것이다.

Wilderness War는 캠페인을 수행하고 전쟁의 많은 이벤트와 성격을 통합하기 위한 전략 카드를 포함한다. 프랑스 플레이어는 16개의 다른 인디언 부족을 동맹국으로 모집하고, 영국에 대항하여 유럽 대륙 동맹을 확보할 수 있으며, 루이스버그에 있는 자신의 전대를 소탕할 수 있으며, 런던에서 장관급 위기를 강요하고, 지방의회에서 전쟁에 대한 지지를 고갈시키기 위해 노력할 수 있다. 영국 플레이어는 모하크와 체로키스를 영입하고, 수륙양용 작전을 계획하고 수행할 수 있으며, 윌리엄 피트를 통해 글로벌 전략을 시행할 수 있으며, 키브롱 베이에서 프랑스 함대를 격파할 수 있으며, 아카디아인들을 추방할 수 있다. 캐나다의 운명이 위기에 처했던 이 흥미진진한 시간의 역사를 되새겨보세요.

축척:

회전당 6개월 소요
MAP 점대점 시스템
UNIT 대대, 연대 및 전쟁 파티




플레이어 수: 2명

구성 요소:

271개의 풀 컬러 다이컷 카운터(스탠드 리더 카운터 및 원형 불규칙 포함)
22x34" 풀 컬러 지도 시트 1개 2010년 재인쇄 버전에는 Mounted 지도 보드가 포함되어 있습니다.
70가지 전략 카드:
16페이지 분량의 규칙집
24페이지 분량의 Playbook(6페이지 분량의 플레이 예제 포함
플레이어 보조 시트 2개
6면 주사위 2개




디자이너: 볼코 런케
개발자: Rob Winslow
MAP & CARD ART: 마크 시모니치
마크 시몬치 & 로저 B. 맥고원



(BGG 설명:)와일더니스 워(Wilderness War)는 카드 중심의 워게임으로, For the People이나 Paths of Glory보다 훨씬 단순하고 효율적이지만 그 복잡성은 여전히 고전적인 한니발을 능가한다. 로마 vs. 카르타고지만, 그냥.

와일더니스 워에서 선수들은 북미에서 7년 전쟁을 다시 치르게 됩니다. 비록 단 한 벌의 전략 카드만 사용되지만, 라 위 더 피플, 양측의 성격은 극적으로 다르다: 프랑스군은 불규칙적으로 무거운(특히 인디언)이고, 공성전에 전념할 영국의 정규군 및 지방군 훈련병들의 우세한 수를 묶기 위해 급습에 의존한다.아니면 대결을 할 수도 있지. 한니발처럼: 로마 vs. 카르타고, 전쟁의 운명은 게임이 진행됨에 따라 달라진다: 프랑스는 영국의 인력 우위 파괴와 함께 일찍부터 고수이다.

이 전쟁의 많은 흥미로운 측면들은 규칙이나 특별한 카드를 통해 다루어지는데, 식민지 집회의 초기 저항과 식민지들 사이의 내전에서부터 전초기지와 공성전, 그리고 오지의 습격의 매우 다른 성격에 이르기까지 말이다.

Wilderness War는 보다 최신 미로의 디자이너가 제작했습니다. 테러와의 전쟁, 2001 – ?, 그리고 안데스 어비스와 다른 시리즈: 코인 (GMT) 게임.
(from GMT website:)

Wilderness War takes two players into the French & Indian War, 1755-1760, the climactic struggle between France and Britain for control of North America. It uses strategy cards and a point-to-point map similar to GMT's award winning For the People and Paths of Glory. Players maneuver and fight over a map stretching from Northern Virginia to Canada. As the leader of French or British forces in North America, you will need to defend your frontier, raid your enemy's frontier, build fortification networks through the harsh wilderness, recruit Indian allies, besiege forts and fortresses, and deal with events occurring in Europe that are above and beyond your control.

Wilderness War includes a deck of strategy cards for conducting campaigns and incorporating the many events and personalities of the war. The French player can recruit up to sixteen different Indian tribes as allies, secure a continental alliance in Europe against Great Britain, sortie his squadron at Louisbourg, force a ministerial crisis in London, and work toward draining support for the war from the provincial assemblies. The British player can recruit Mohawks and Cherokees, plan for and conduct amphibious operations, implement a global strategy via William Pitt, destroy the French fleet at Quiberon Bay, and expel the Acadians. Relive the history of this exciting time when the fate of Canada hung in the balance.

SCALE:

TIME 6 months per turn
MAP Point-to-point system
UNIT Battalions, Regiments, and war parties




NUMBER OF PLAYERS: Two

COMPONENTS:

271 full-color, die-cut counters, including stand-up leader counters and circular Irregulars
One 22x34" full-color mapsheet Note that 2010 Reprint version includes a MOUNTED mapboard
70 Strategy Cards:
16-page Rulebook
24-page Playbook (including a 6-page Example of Play)
2 Player Aid sheets
Two 6-sided dice




DESIGNER: Volko Ruhnke
DEVELOPER: Rob Winslow
MAP & CARD ART: Mark Simonitch
COUNTER ART: Mark Simonitch & Rodger B. MacGowan



(BGG description:)Wilderness War is a card-driven wargame, dramatically simpler and more streamlined than either For the People or Paths of Glory, but the complexity still exceeds the classic Hannibal: Rome vs. Carthage, but only just.

In Wilderness War, the players get to re-fight the 7 Years War in North America. Although only a single deck of strategy cards is used, à la We the People, the two sides are dramatically different in character: the French are irregular-heavy (especially Indians) and rely on raiding to tie down the superior numbers of British Regular & Provincial drilled troops, who will themselves be intent on sieges and trying to force a pitched battle. Like Hannibal: Rome vs. Carthage, the fortunes of war turn as the game goes on: the French are masters early, with the crushing British manpower advantage accruing late.

A lot of the interesting aspects of this war are covered through rules or special cards, from the early recalcitrance of the colonial assemblies and infighting amongst the colonials to the very different natures of the battles of outposts and sieges and the raiding in the backwoods.

Wilderness War is by the designer of the more recent Labyrinth: The War on Terror, 2001 – ? and Andean Abyss and other Series: COIN (GMT) games.

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