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게임 난이도
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게임 소개
오스트레일리아 지도에서 행해지는 간단한 롤 앤 무브 레이스 게임은 1부터 136까지 번호가 매겨진 12x12 격자 모양의 f 정사각형과 8개의 번호가 매겨진 정사각형으로 겹쳐진다.
이 물체는 번호가 매겨진 정사각형을 통해 브리즈번에서 시드니로 이동하는 것으로 보인다. 광장 중 9개는 위험해 보인다: 바다에 있는 5개(난파선 2개, 역풍 2개), 육지에 있는 4개(사막 3개, 관목 1개).
게임이 "에 나타납니다.1909년 5월 12일, 오스트레일리아 타운 앤 컨트리 저널(Australian Town and Country Journal)은 시드니 북스톨에 의해 '새로운 게임'으로 묘사되었다. 이 게임의 광고는 나중에 "에 실렸다.1909년 10월 6일자 웨스트오스트레일리아 신문(Perth) 7:
이것은 영연방의 지도 게임을 각색한 것으로 보이며, 적용 가능한 다른 나라에서 엄청나게 인기가 있었다고 한다. 호주 지도는 136개의 정사각형으로 표시되며, 각 스테이지와 카운터를 결정하는 주사위의 도움으로 브리즈번에서 시작하여 시드니에서만 종료할 수 있는 호주 전역을 여행한다. 역풍, 난파선, 사막, 덤불 등 쉬운 여정을 가로막는 장애물들의 모양에서 여행자의 길은 어려워지고 동시에 흥미진진해지며, 기발한 규칙들로 시드니에 도달할 수 있을지 의문도 적지 않아 게임의 흥미를 높인다. 그것은 남녀노소 모두에게 철저하게 전환되어야 하며, 상당한 교육적 가치를 가지고 있다는 부가적인 이점이 있다. 위그와 손 회장은 모든 사람이 접근할 수 있는 가격으로 이 제품을 판매하고 있다.
이 물체는 번호가 매겨진 정사각형을 통해 브리즈번에서 시드니로 이동하는 것으로 보인다. 광장 중 9개는 위험해 보인다: 바다에 있는 5개(난파선 2개, 역풍 2개), 육지에 있는 4개(사막 3개, 관목 1개).
게임이 "에 나타납니다.1909년 5월 12일, 오스트레일리아 타운 앤 컨트리 저널(Australian Town and Country Journal)은 시드니 북스톨에 의해 '새로운 게임'으로 묘사되었다. 이 게임의 광고는 나중에 "에 실렸다.1909년 10월 6일자 웨스트오스트레일리아 신문(Perth) 7:
이것은 영연방의 지도 게임을 각색한 것으로 보이며, 적용 가능한 다른 나라에서 엄청나게 인기가 있었다고 한다. 호주 지도는 136개의 정사각형으로 표시되며, 각 스테이지와 카운터를 결정하는 주사위의 도움으로 브리즈번에서 시작하여 시드니에서만 종료할 수 있는 호주 전역을 여행한다. 역풍, 난파선, 사막, 덤불 등 쉬운 여정을 가로막는 장애물들의 모양에서 여행자의 길은 어려워지고 동시에 흥미진진해지며, 기발한 규칙들로 시드니에 도달할 수 있을지 의문도 적지 않아 게임의 흥미를 높인다. 그것은 남녀노소 모두에게 철저하게 전환되어야 하며, 상당한 교육적 가치를 가지고 있다는 부가적인 이점이 있다. 위그와 손 회장은 모든 사람이 접근할 수 있는 가격으로 이 제품을 판매하고 있다.
A simple roll and move race game played on a map of Australia overlaid with a 12x12 grid f squares numbered from 1 (Brisbane) to 136 (Sydney), with 8 unnumbered squares.
The object appears to be to move from Brisbane to Sydney via the numbered squares. 9 of the squares appear to be hazards: 5 at sea (2 wrecks, 2 contrary winds), and 4 on land (3 desert and 1 bush).
The game appears in the "Australian Town and Country Journal" on May 12 1909 and described as a 'New Game' by a Sydney Bookstall company. An advertisement for the game was later published in the "West Australian" newspaper (Perth) on Wed 6. Oct. 1909, p.6 col. 7:
"This, it seems, is an adaptation to the Commonwealth of a map game, said to have been exceedingly popular in the different countries to which it has seen made applicable. The Australian map is marked of into 136 squares, and with the aid of dice which determine each stage and counters for each of two, three, or four players, a journey is performed throughout Australia, beginning at Brisbane and terminable only at Sydney. In the shape of contrary winds, a wreck, deserts, bush, and other obstacles to easy journeyings, the way of the traveller is made difficult, and at the same time exciting, and by an ingenious contrivance in the rules the question whether he will ever reach Sydney is attended with considerable doubt, which enhances the interest of the game. Both for young and old it should prove thoroughly diverting, and it has the added advantage of possessing considerable educational value. Wigg and Son are selling it at a price intended to bring it within the reach of everyone".
The object appears to be to move from Brisbane to Sydney via the numbered squares. 9 of the squares appear to be hazards: 5 at sea (2 wrecks, 2 contrary winds), and 4 on land (3 desert and 1 bush).
The game appears in the "Australian Town and Country Journal" on May 12 1909 and described as a 'New Game' by a Sydney Bookstall company. An advertisement for the game was later published in the "West Australian" newspaper (Perth) on Wed 6. Oct. 1909, p.6 col. 7:
"This, it seems, is an adaptation to the Commonwealth of a map game, said to have been exceedingly popular in the different countries to which it has seen made applicable. The Australian map is marked of into 136 squares, and with the aid of dice which determine each stage and counters for each of two, three, or four players, a journey is performed throughout Australia, beginning at Brisbane and terminable only at Sydney. In the shape of contrary winds, a wreck, deserts, bush, and other obstacles to easy journeyings, the way of the traveller is made difficult, and at the same time exciting, and by an ingenious contrivance in the rules the question whether he will ever reach Sydney is attended with considerable doubt, which enhances the interest of the game. Both for young and old it should prove thoroughly diverting, and it has the added advantage of possessing considerable educational value. Wigg and Son are selling it at a price intended to bring it within the reach of everyone".
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