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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
林 憲明 (Noriaki Hayashi)
-
아티스트
林 憲明 (Noriaki Hayashi)
-
인원
게임 소개
사용자 요약:
Advanced Persistent Threat Challenge 또는 APT Challenge는 사이버 공격의 한 방법인 Advanced Persistent Threat을 주제로 한 두 명의 플레이어를 위한 카드 게임입니다.
플레이어들은 서로 기밀 문서를 훔치려는 사이버 공격자의 역할을 맡는다. 목표를 달성하기 위해, 그들은 서로의 손을 읽고, 효과적인 표적 공격 절차를 계획하고, 사이버 스파이 활동을 해야 한다.
게임이 끝난 후, 각 플레이어가 훔친 문서의 민감도를 합산합니다. 총합이 높은 플레이어가 게임을 이깁니다.
게임 룰북은 시라하마 사이버범죄 심포지엄 등 사이버범죄 방어 홍보 행사에서 디자이너가 무료로 배포한다. 규칙서에는 플레이어가 게임에 사용된 카드를 다운로드할 수 있는 URL이 있다.
게시자 요약:
지능형 영구 위협 과제 APT(지능형 영구 위협)をテーマにした二人用の対戦型カードゲームです。
それぞれのプレイヤーは、攻撃者(スパイ)となり、機密文書の奪取を狙って、互いの手の内を読み、標的型サイバー攻撃の手順を組合せサイバー·エスピオナージ(諜報活動)をしかけ、勝利条件を目指します。
機密文書を奪取し、そこに定義された機密度の合計値を比較します。より大きな合計値のプレイヤーが勝利となります。
Advanced Persistent Threat Challenge 또는 APT Challenge는 사이버 공격의 한 방법인 Advanced Persistent Threat을 주제로 한 두 명의 플레이어를 위한 카드 게임입니다.
플레이어들은 서로 기밀 문서를 훔치려는 사이버 공격자의 역할을 맡는다. 목표를 달성하기 위해, 그들은 서로의 손을 읽고, 효과적인 표적 공격 절차를 계획하고, 사이버 스파이 활동을 해야 한다.
게임이 끝난 후, 각 플레이어가 훔친 문서의 민감도를 합산합니다. 총합이 높은 플레이어가 게임을 이깁니다.
게임 룰북은 시라하마 사이버범죄 심포지엄 등 사이버범죄 방어 홍보 행사에서 디자이너가 무료로 배포한다. 규칙서에는 플레이어가 게임에 사용된 카드를 다운로드할 수 있는 URL이 있다.
게시자 요약:
지능형 영구 위협 과제 APT(지능형 영구 위협)をテーマにした二人用の対戦型カードゲームです。
それぞれのプレイヤーは、攻撃者(スパイ)となり、機密文書の奪取を狙って、互いの手の内を読み、標的型サイバー攻撃の手順を組合せサイバー·エスピオナージ(諜報活動)をしかけ、勝利条件を目指します。
機密文書を奪取し、そこに定義された機密度の合計値を比較します。より大きな合計値のプレイヤーが勝利となります。
User summary:
Advanced Persistent Threat Challenge, or APT Challenge, is a card game for two players with a theme of Advanced Persistent Threat, a method of cyber attack.
Players assume the role of cyber attackers who are planning to steal confidential documents from each other. To achieve their goals, they have to read each other's hand, plan an effective set of targeted attack procedures, and conduct a cyber espionage.
After the game, add up the level of sensitivity of documents each player has stolen. The player with the higher total wins the game.
The rulebook for the game is distributed for free by the designer at events promoting defense against cyber crime, such as the Shirahama Cyber Crime Symposium. The rulebook has the URL to allow the player to download the cards used for the game.
Publisher's summary:
Advanced Persistent Threat Challengeは、サイバー空間におけるAPT(Advanced Persistent Threat)をテーマにした二人用の対戦型カードゲームです。
それぞれのプレイヤーは、攻撃者(スパイ)となり、機密文書の奪取を狙って、互いの手の内を読み、標的型サイバー攻撃の手順を組合せサイバー・エスピオナージ(諜報活動)をしかけ、勝利条件を目指します。
機密文書を奪取し、そこに定義された機密度の合計値を比較します。より大きな合計値のプレイヤーが勝利となります。
Advanced Persistent Threat Challenge, or APT Challenge, is a card game for two players with a theme of Advanced Persistent Threat, a method of cyber attack.
Players assume the role of cyber attackers who are planning to steal confidential documents from each other. To achieve their goals, they have to read each other's hand, plan an effective set of targeted attack procedures, and conduct a cyber espionage.
After the game, add up the level of sensitivity of documents each player has stolen. The player with the higher total wins the game.
The rulebook for the game is distributed for free by the designer at events promoting defense against cyber crime, such as the Shirahama Cyber Crime Symposium. The rulebook has the URL to allow the player to download the cards used for the game.
Publisher's summary:
Advanced Persistent Threat Challengeは、サイバー空間におけるAPT(Advanced Persistent Threat)をテーマにした二人用の対戦型カードゲームです。
それぞれのプレイヤーは、攻撃者(スパイ)となり、機密文書の奪取を狙って、互いの手の内を読み、標的型サイバー攻撃の手順を組合せサイバー・エスピオナージ(諜報活動)をしかけ、勝利条件を目指します。
機密文書を奪取し、そこに定義された機密度の合計値を比較します。より大きな合計値のプレイヤーが勝利となります。
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