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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
90-180 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
4.00 / 5
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디자이너
Jimmy Okolica
-
아티스트
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인원
게임 소개
18 어딘가
더 친절하고 온화한 18XX는 2 - 4명의 플레이어와 새로운 18XX 플레이어를 염두에 두고 설계되었습니다.
1. 녹은 유지보수로 대체한다.
2. 회사 간 열차 판매 제한과 함께 막차를 녹슬거나 폐기할 수 없는 것은 회사 내 쓰레기를 특별히 고통스럽게 하지 않습니다.
3. 특별한 힘을 가진 회사들은 그것에 유로-y 느낌을 줍니다.
하지만, 18XX를 경험하는 것 또한 흥미롭습니다.
1. 놀이에는 기본, 고급, 풀 세 단계가 있습니다.
2. 고급 레벨은 2주, 5주, 10주 회사가 주식의 가용성과 많은 초기 현금의 혜택을 왜곡하는 것을 추가한다. 초기 우선순위를 정하는 창업기업 경매도 추가한다.
3. 풀게임은 채권(기본적으로 플레이어에서 기업에 빌려주는 것)을 추가한다. 채권은 증서 한도에 반하여 조기 현금에 부가적인 혜택을 주고 기업들이 자금을 조달할 수 있는 또 다른 방법을 제공한다.
4. 이론적으로, 열차 정비는 열차 혼잡의 스트레스를 줄여주지만, 모든 열차(가장 큰 갈색 열차 포함)의 수를 제한하는 것은 종종 첫 번째 갈색 열차에서 마지막 열차로 이어지는 늦은 열차 혼잡을 의미한다.
재생 가능성 및 플레이어 수에 따른 스케일링도 다룹니다.
1. 기본 지도는 정적이지만, 7개의 큰 달러 도시 위치 중 4개는 게임마다 다릅니다. 게다가, 선수들은 RR을 시작할 때 그들의 출발 도시를 선택한다. 이 모든 것이 게임마다 최적의 경로를 바꾼다.
2. 맵의 크기와 타일 수는 플레이어 수에 따라 조정됩니다. 이는 또한 게임마다 어떤 달러 대도시와 어떤 RR가 포함되는지도 변화한다.
재생 시간:
이 게임은 90분에서 180분으로 설계되었지만, 반복적인 플레이가 필요합니다.
더 친절하고 온화한 18XX는 2 - 4명의 플레이어와 새로운 18XX 플레이어를 염두에 두고 설계되었습니다.
1. 녹은 유지보수로 대체한다.
2. 회사 간 열차 판매 제한과 함께 막차를 녹슬거나 폐기할 수 없는 것은 회사 내 쓰레기를 특별히 고통스럽게 하지 않습니다.
3. 특별한 힘을 가진 회사들은 그것에 유로-y 느낌을 줍니다.
하지만, 18XX를 경험하는 것 또한 흥미롭습니다.
1. 놀이에는 기본, 고급, 풀 세 단계가 있습니다.
2. 고급 레벨은 2주, 5주, 10주 회사가 주식의 가용성과 많은 초기 현금의 혜택을 왜곡하는 것을 추가한다. 초기 우선순위를 정하는 창업기업 경매도 추가한다.
3. 풀게임은 채권(기본적으로 플레이어에서 기업에 빌려주는 것)을 추가한다. 채권은 증서 한도에 반하여 조기 현금에 부가적인 혜택을 주고 기업들이 자금을 조달할 수 있는 또 다른 방법을 제공한다.
4. 이론적으로, 열차 정비는 열차 혼잡의 스트레스를 줄여주지만, 모든 열차(가장 큰 갈색 열차 포함)의 수를 제한하는 것은 종종 첫 번째 갈색 열차에서 마지막 열차로 이어지는 늦은 열차 혼잡을 의미한다.
재생 가능성 및 플레이어 수에 따른 스케일링도 다룹니다.
1. 기본 지도는 정적이지만, 7개의 큰 달러 도시 위치 중 4개는 게임마다 다릅니다. 게다가, 선수들은 RR을 시작할 때 그들의 출발 도시를 선택한다. 이 모든 것이 게임마다 최적의 경로를 바꾼다.
2. 맵의 크기와 타일 수는 플레이어 수에 따라 조정됩니다. 이는 또한 게임마다 어떤 달러 대도시와 어떤 RR가 포함되는지도 변화한다.
재생 시간:
이 게임은 90분에서 180분으로 설계되었지만, 반복적인 플레이가 필요합니다.
18 Somewhere
A kinder, gentler 18XX designed for to play well with 2 - 4 players and with new 18XX players in mind.
1. Rusting is replaced with maintenance.
2. The inability to rust or scrap your last train combined with restrictions on train selling between companies makes company dumps not particularly painful.
3. Companies with special powers gives a euro-y feel to it.
However, so that it's also interesting to experienced 18XXers,
1. There are 3 levels of play, basic, advanced, and full.
2. The advanced level adds player controlled 2-, 5-, and 10-share companies twisting the availability of shares and the benefits of lots of early cash. It also adds an auction for starting companies which evens out the initial priority.
3. The full game adds bonds (basically loans from players to companies). Bonds do not count against the certificate limit giving early cash an added benefit and giving companies another way to raise money.
4. Although, in theory, train maintenance reduces the stress of the train rush, limiting the number of all trains (including the biggest brown trains) means the late train rush is brutal, often going from the first brown train to the last in less than one OR.
Replayability and scaling by player count is also covered:
1. Although the basic map is static, 4 of the 7 big dollar city locations vary from game to game. In addition, players choose their starting city when they start their RR. All this changes optimal routes from game to game.
2. The size of the map and the tile count scales by the number of players. This also changes which big dollar cities and which RRs are included from game to game.
Play time:
The game is designed to be from 90 - 180 minutes although it needs repeated plays to achieve.
A kinder, gentler 18XX designed for to play well with 2 - 4 players and with new 18XX players in mind.
1. Rusting is replaced with maintenance.
2. The inability to rust or scrap your last train combined with restrictions on train selling between companies makes company dumps not particularly painful.
3. Companies with special powers gives a euro-y feel to it.
However, so that it's also interesting to experienced 18XXers,
1. There are 3 levels of play, basic, advanced, and full.
2. The advanced level adds player controlled 2-, 5-, and 10-share companies twisting the availability of shares and the benefits of lots of early cash. It also adds an auction for starting companies which evens out the initial priority.
3. The full game adds bonds (basically loans from players to companies). Bonds do not count against the certificate limit giving early cash an added benefit and giving companies another way to raise money.
4. Although, in theory, train maintenance reduces the stress of the train rush, limiting the number of all trains (including the biggest brown trains) means the late train rush is brutal, often going from the first brown train to the last in less than one OR.
Replayability and scaling by player count is also covered:
1. Although the basic map is static, 4 of the 7 big dollar city locations vary from game to game. In addition, players choose their starting city when they start their RR. All this changes optimal routes from game to game.
2. The size of the map and the tile count scales by the number of players. This also changes which big dollar cities and which RRs are included from game to game.
Play time:
The game is designed to be from 90 - 180 minutes although it needs repeated plays to achieve.
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