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BGG랭킹
BGG전체 : 5949
STRATEGY : 2043
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인원
3-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
90-120 분
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연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.62 / 5
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디자이너
Heikki Harju
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아티스트
Ossi Hiekkala, Tuuli Hypén, Jere Kasanen
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인원
게임 소개
M.U.L.E.는 1983년에 컴퓨터 게임으로 처음 출시되었다. 보드 게임에서 영감을 받아, 그것은 돌파구가 되었고, 그 후 고전이 되었다. 이제 이 살벌한 자본주의의 따뜻한 게임이 마침내 보드게임으로 이용될 수 있게 되었다.
M.U.L.E.에서. 보드게임, 당신은 은하연맹의 선구적이고 근면한 종족 중 하나입니다 동료 개척자들과 함께 먼 행성 이라타를 정복하려고 할 때 노새처럼 생긴 기계의 도움으로 모두가 증오하는 법을 배우게 됩니다. 하지만 지금으로선, 그가 당신이 가진 전부에요 음, 그와 당신의 동료 식민지 주민들. 이익이 없다면 그들의 도움은 기대하지 않겠어요. 행운을 빌어요. 그게 필요할 거야
M.U.L.E. (&ldquo의 약자)에서.다중 노동 요소 사용(Multiple Use Labor Element”) 플레이어들은 땅의 플롯을 주장하고 기계 로봇(M.U.L.E.)을 설치하여 작업한다. M.U.L.E.는 식민지 주민들이 더 많은 이익을 위해 사용하거나, 판매하거나, 비축할 수 있는 상품을 생산한다.
- 스미소어는 플레이어가 직접 사용할 수는 없지만 더 스토어에 판매할 수 있는 메탈이다. The Store는 M.U.L.E.를 제조하기 위해 Smithore를 사용합니다. 플레이어들은 상품을 생산하기 위해 M.U.L.E.가 필요하기 때문에 생산량을 늘리기 위해 스미소어를 팔아야 한다.
- 크리스타이트는 가격 변동성이 큰 고급 광물이다. 이라타 행성의 어떤 것에도 필요하지 않지만, 엄청난 이익을 위해 다른 세계로 수출할 수 있습니다(해적 &NDASH에 의해 도난당하지 않는 한, 경고를 받았습니다!).
- 플레이어는 토지 분석 또는 M.U.L.E. 설치/재장착과 같은 개발 조치를 취하기 위해 식량이 필요합니다.
- M.U.L.E.에 동력을 공급하려면 에너지가 필요합니다. 에너지가 부족할 때 그 가치를 알게 될 것입니다.
예상치 못한 흑자와 서로 다른 상품의 부족이 발생해 시세가 들썩이게 된다. 플레이어들은 모든 종류의 &rdqu;fun”행성에 재난이 닥쳤을 때 계획을 변경할 수 있는 유연성을 유지하면서 미리 계획을 세워야 한다. 식민지 주민들 간의 상호 작용은 매우 기회주의적이다. 그들에게 이익이 있다면 그들은 기꺼이 당신을 도울 것이다. 아니면 말구. 친구들과 M.U.L.E.를 하면서 진정한 친구들의 색깔을 볼 수 있을 거예요. 가장 교활한 정착민이자 무역업자는 명성과 재산, 그리고 초대 설립자라는 명예로운 칭호를 받습니다! 또한 전체 군락 은퇴 점수는 군락이 전체적으로 어떻게 성공(또는 실패)했는지에 대해 설명합니다.
M.U.L.E.에서. 보드게임, 당신은 은하연맹의 선구적이고 근면한 종족 중 하나입니다 동료 개척자들과 함께 먼 행성 이라타를 정복하려고 할 때 노새처럼 생긴 기계의 도움으로 모두가 증오하는 법을 배우게 됩니다. 하지만 지금으로선, 그가 당신이 가진 전부에요 음, 그와 당신의 동료 식민지 주민들. 이익이 없다면 그들의 도움은 기대하지 않겠어요. 행운을 빌어요. 그게 필요할 거야
M.U.L.E. (&ldquo의 약자)에서.다중 노동 요소 사용(Multiple Use Labor Element”) 플레이어들은 땅의 플롯을 주장하고 기계 로봇(M.U.L.E.)을 설치하여 작업한다. M.U.L.E.는 식민지 주민들이 더 많은 이익을 위해 사용하거나, 판매하거나, 비축할 수 있는 상품을 생산한다.
- 스미소어는 플레이어가 직접 사용할 수는 없지만 더 스토어에 판매할 수 있는 메탈이다. The Store는 M.U.L.E.를 제조하기 위해 Smithore를 사용합니다. 플레이어들은 상품을 생산하기 위해 M.U.L.E.가 필요하기 때문에 생산량을 늘리기 위해 스미소어를 팔아야 한다.
- 크리스타이트는 가격 변동성이 큰 고급 광물이다. 이라타 행성의 어떤 것에도 필요하지 않지만, 엄청난 이익을 위해 다른 세계로 수출할 수 있습니다(해적 &NDASH에 의해 도난당하지 않는 한, 경고를 받았습니다!).
- 플레이어는 토지 분석 또는 M.U.L.E. 설치/재장착과 같은 개발 조치를 취하기 위해 식량이 필요합니다.
- M.U.L.E.에 동력을 공급하려면 에너지가 필요합니다. 에너지가 부족할 때 그 가치를 알게 될 것입니다.
예상치 못한 흑자와 서로 다른 상품의 부족이 발생해 시세가 들썩이게 된다. 플레이어들은 모든 종류의 &rdqu;fun”행성에 재난이 닥쳤을 때 계획을 변경할 수 있는 유연성을 유지하면서 미리 계획을 세워야 한다. 식민지 주민들 간의 상호 작용은 매우 기회주의적이다. 그들에게 이익이 있다면 그들은 기꺼이 당신을 도울 것이다. 아니면 말구. 친구들과 M.U.L.E.를 하면서 진정한 친구들의 색깔을 볼 수 있을 거예요. 가장 교활한 정착민이자 무역업자는 명성과 재산, 그리고 초대 설립자라는 명예로운 칭호를 받습니다! 또한 전체 군락 은퇴 점수는 군락이 전체적으로 어떻게 성공(또는 실패)했는지에 대해 설명합니다.
M.U.L.E. was first published as a computer game in 1983. Inspired by board games, it became a breakthrough, then a classic. Now this warm-hearted game of cut-throat capitalism is finally available as a board game!
In M.U.L.E. The Board Game, you are one of the pioneering and industrious species of a Galactic Federation. Together with your fellow colonists, you attempt to settle the distant Planet Irata with the so-called help of a mule-like machine you all learn to hate. But for now, he's all you've got. Well, him and your fellow colonists. I wouldn't count on their help, though — not unless there's profit. Good luck. You'll need it.
In M.U.L.E. (abbreviated from “Multiple Use Labor Element”), players claim plots of land and install mechanical robots (M.U.L.E.s) to work on them. M.U.L.E.s produce goods that colonists can use, sell for profit, or stockpile for (hopefully) even more profit:
- Smithore is a metal that cannot be used by players directly, but can be sold to The Store. The Store uses Smithore to manufacture M.U.L.E.s. Since players need M.U.L.E.s to produce their Goods, they must sell Smithore to increase their production.
- Crystite is a luxury mineral with a highly volatile price. It is not needed for anything on Planet Irata, but can be exported to other worlds for great profits (unless stolen by Pirates – you have been warned!)
- Food is needed by players to take Development Actions, such as Assaying Lands or Installing/Refitting M.U.L.E.s.
- Energy is needed to power M.U.L.E.s. You'll know the value of Energy when you lack it.
There will be unexpected surpluses and shortages of different goods, causing market prices to fluctuate. Players must plan ahead while maintaining flexibility to change their plans as all kinds of ”fun” planetary disasters hit them. Interaction between colonists is highly opportunistic: they will gladly help you if there's profit in it for them. Or maybe not. You'll get to see the true colors of your friends by playing M.U.L.E. with them. The most cunning settler and trader receives fame, fortune, and the honorary title of First Founder! There is also an overall Colony Retirement score, describing how your colony succeeded (or failed) as a whole.
In M.U.L.E. The Board Game, you are one of the pioneering and industrious species of a Galactic Federation. Together with your fellow colonists, you attempt to settle the distant Planet Irata with the so-called help of a mule-like machine you all learn to hate. But for now, he's all you've got. Well, him and your fellow colonists. I wouldn't count on their help, though — not unless there's profit. Good luck. You'll need it.
In M.U.L.E. (abbreviated from “Multiple Use Labor Element”), players claim plots of land and install mechanical robots (M.U.L.E.s) to work on them. M.U.L.E.s produce goods that colonists can use, sell for profit, or stockpile for (hopefully) even more profit:
- Smithore is a metal that cannot be used by players directly, but can be sold to The Store. The Store uses Smithore to manufacture M.U.L.E.s. Since players need M.U.L.E.s to produce their Goods, they must sell Smithore to increase their production.
- Crystite is a luxury mineral with a highly volatile price. It is not needed for anything on Planet Irata, but can be exported to other worlds for great profits (unless stolen by Pirates – you have been warned!)
- Food is needed by players to take Development Actions, such as Assaying Lands or Installing/Refitting M.U.L.E.s.
- Energy is needed to power M.U.L.E.s. You'll know the value of Energy when you lack it.
There will be unexpected surpluses and shortages of different goods, causing market prices to fluctuate. Players must plan ahead while maintaining flexibility to change their plans as all kinds of ”fun” planetary disasters hit them. Interaction between colonists is highly opportunistic: they will gladly help you if there's profit in it for them. Or maybe not. You'll get to see the true colors of your friends by playing M.U.L.E. with them. The most cunning settler and trader receives fame, fortune, and the honorary title of First Founder! There is also an overall Colony Retirement score, describing how your colony succeeded (or failed) as a whole.
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