-
BGG랭킹
BGG전체 : 1375
FAMILYGAMES : 382
-
-
인원
2-6 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.34 / 5
-
디자이너
Bernhard Lach, Uwe Rapp
-
아티스트
Oliver Freudenreich
-
인원
게임 소개
Qwinto의 플레이어들은 모두 동시에 플레이하며, 가장 많은 점수를 얻기 위해 가능한 한 빨리 —, 그리고 높은 —로 스코어 시트의 행을 채우려고 노력한다.
설정을 위해 각 플레이어는 3가지 색상의 도형 행(대부분은 오각형이 있는 원)이 포함된 점수표를 받는다.
차례에 따라, 한 명의 선수가 1/–3개의 주사위를 굴리며, 주사위는 행과 같은 색이다: 주황색, 노란색, 보라색. 각 플레이어는 주사위 중 하나의 색상과 일치하는 빈 모양으로 굴려진 합계를 한 줄에 놓을 수 있다. 합계를 한 줄로 배치할 때는 다음 두 가지 규칙을 따라야 합니다.
연속된 모든 숫자는 왼쪽에서 오른쪽으로 증가해야 합니다.
수직 열에는 숫자를 반복할 수 없습니다.
숫자를 연속으로 입력할 필요는 없지만 주사위를 굴린 현역 선수가 입력하지 않을 경우 점수표에 잘못 던져진 상자를 표시해야 한다.
게임은 누군가가 점수표의 두 줄을 채우거나 누군가가 네 개의 오타를 집계할 때까지 계속된다. 선수들은 자신의 점수를 합산한다. 점수표에 완성된 각 열에 대해, 플레이어는 오각형 안에 있는 숫자와 같은 점수를 얻는다. 스코어 시트에 완성된 각 행에 대해, 플레이어는 해당 행의 가장 오른쪽 숫자와 같은 점수를 얻는다. 스코어 시트에 있는 불완전한 각 행에 대해 플레이어는 해당 행에서 숫자당 1점을 획득합니다. 한 번 실수할 때마다 한 선수는 5점을 잃는다. 가장 많은 금액을 가진 사람이 이기는 거야!
설정을 위해 각 플레이어는 3가지 색상의 도형 행(대부분은 오각형이 있는 원)이 포함된 점수표를 받는다.
차례에 따라, 한 명의 선수가 1/–3개의 주사위를 굴리며, 주사위는 행과 같은 색이다: 주황색, 노란색, 보라색. 각 플레이어는 주사위 중 하나의 색상과 일치하는 빈 모양으로 굴려진 합계를 한 줄에 놓을 수 있다. 합계를 한 줄로 배치할 때는 다음 두 가지 규칙을 따라야 합니다.
연속된 모든 숫자는 왼쪽에서 오른쪽으로 증가해야 합니다.
수직 열에는 숫자를 반복할 수 없습니다.
숫자를 연속으로 입력할 필요는 없지만 주사위를 굴린 현역 선수가 입력하지 않을 경우 점수표에 잘못 던져진 상자를 표시해야 한다.
게임은 누군가가 점수표의 두 줄을 채우거나 누군가가 네 개의 오타를 집계할 때까지 계속된다. 선수들은 자신의 점수를 합산한다. 점수표에 완성된 각 열에 대해, 플레이어는 오각형 안에 있는 숫자와 같은 점수를 얻는다. 스코어 시트에 완성된 각 행에 대해, 플레이어는 해당 행의 가장 오른쪽 숫자와 같은 점수를 얻는다. 스코어 시트에 있는 불완전한 각 행에 대해 플레이어는 해당 행에서 숫자당 1점을 획득합니다. 한 번 실수할 때마다 한 선수는 5점을 잃는다. 가장 많은 금액을 가진 사람이 이기는 거야!
Players in Qwinto all play at the same time, with everyone trying to fill the rows on their scoresheets with numbers as quickly — and as highly — as possible in order to score the most points.
To set up, each player receives a scoresheet that contains three colored rows of shapes (mostly circles with a few pentagons); the rows don't completely overlap, but they do overlap enough to create five vertical columns of three shapes, with one pentagon being in each vertical row.
On a turn, a player rolls 1–3 dice, with the dice being the same colors as the rows: orange, yellow, purple. Each player can place whatever sum is rolled into an empty shape in a row that matches the color of one of the dice. Two rules must be followed when placing a sum in a row:
All numbers in a row must increase from left to right.
No number can be repeated in a vertical column.
A player does not have to enter the number in a row, but if the active player, the one who rolled the dice, doesn't do so, then they must mark a misthrow box on their scoresheet.
The game continues until someone has filled two rows on their scoresheet or someone has tallied four misthrows. Players then tally their points: For each completed column on their scoresheet, a player scores points equal to the number in that column's pentagon. For each completed row on their scoresheet, a player scores points equal to the rightmost number in that row. For each incomplete row on their scoresheet, a player scores one point per number in that row. For each misthrow, a player loses five points. Whoever has the highest sum wins!
To set up, each player receives a scoresheet that contains three colored rows of shapes (mostly circles with a few pentagons); the rows don't completely overlap, but they do overlap enough to create five vertical columns of three shapes, with one pentagon being in each vertical row.
On a turn, a player rolls 1–3 dice, with the dice being the same colors as the rows: orange, yellow, purple. Each player can place whatever sum is rolled into an empty shape in a row that matches the color of one of the dice. Two rules must be followed when placing a sum in a row:
All numbers in a row must increase from left to right.
No number can be repeated in a vertical column.
A player does not have to enter the number in a row, but if the active player, the one who rolled the dice, doesn't do so, then they must mark a misthrow box on their scoresheet.
The game continues until someone has filled two rows on their scoresheet or someone has tallied four misthrows. Players then tally their points: For each completed column on their scoresheet, a player scores points equal to the number in that column's pentagon. For each completed row on their scoresheet, a player scores points equal to the rightmost number in that row. For each incomplete row on their scoresheet, a player scores one point per number in that row. For each misthrow, a player loses five points. Whoever has the highest sum wins!
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
383
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
422
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
356
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
320
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
593
-
2024-11-13
-
Lv.18