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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-3 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-30 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.67 / 5
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디자이너
Artem Borovkov, Eugene Panferov
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아티스트
Artem Borovkov, Eugene Panferov
-
인원
게임 소개
이 게임은 시베리아의 고립된 토착 부족에서 유래되었습니다. 그것은 최근에 "메인랜드 사람들"에 의해 발견되었고 즉시 레임 헤론 게임즈의 관심을 끌었다. 표면적으로 간단한 이 게임은 외계 수학 천재의 경이로운 것으로 드러났다. 말로 표현할 수 없을 정도로 특이하고 우아한, 배우는 것은 매우 쉽지만 뛰어난 것은 매우 어렵습니다.
그것은 아이들이 배울 수 있을 만큼 간단하지만, 가장 잘 알려진 "western" 게임만큼 복잡한 전략을 만들어낸다.
게임 메카니즘의 핵심은 주사위 완전성의 개념이다.
주사위 소유권과 주사위 모양에 상관없이 주사위 표면의 주사위 개수가 주사위 주변의 주사위 개수와 같을 때 주사위는 완벽하다.
이 게임의 드라마는 이 완벽 상태(그리고 따라서 목표)가 매우 취약하다는 것이다.
게임의 갈등은 자신의 주사위만을 조작하는 것이 상대 주사위의 상태에도 영향을 미친다는 것이다.
게임의 묘미는 자신의 주사위만으로 목표를 달성할 수 없다는 것입니다.
그것은 아이들이 배울 수 있을 만큼 간단하지만, 가장 잘 알려진 "western" 게임만큼 복잡한 전략을 만들어낸다.
게임 메카니즘의 핵심은 주사위 완전성의 개념이다.
주사위 소유권과 주사위 모양에 상관없이 주사위 표면의 주사위 개수가 주사위 주변의 주사위 개수와 같을 때 주사위는 완벽하다.
이 게임의 드라마는 이 완벽 상태(그리고 따라서 목표)가 매우 취약하다는 것이다.
게임의 갈등은 자신의 주사위만을 조작하는 것이 상대 주사위의 상태에도 영향을 미친다는 것이다.
게임의 묘미는 자신의 주사위만으로 목표를 달성할 수 없다는 것입니다.
This game originates from isolated indigenous tribes of Siberia. It was recently discovered by "mainland people" and immediately caught attention of Lame Heron Games. This superficially simple game turned out to be a marvel of an alien mathematical genius. It is unusual and elegant beyond words, it is very easy to learn but very hard to excel at.
Its unbelievably concise rules, while being simple enough for a child to learn, generate a strategy as complex as the best known "western" games.
The core of the game's mechanics is the notion of dice-perfection:
A die is perfect when the number of pips on the face of the die equals the number of dice neighboring it, regardless of those dice ownership and pips.
The drama of the game is that this perfection status (and therefore the goal) is very fragile.
The conflict of the game is that manipulating their own dice only players affect the status of the opponent's dice as well.
The trickery of the game is that the goal is impossible to achieve using only your own dice.
Its unbelievably concise rules, while being simple enough for a child to learn, generate a strategy as complex as the best known "western" games.
The core of the game's mechanics is the notion of dice-perfection:
A die is perfect when the number of pips on the face of the die equals the number of dice neighboring it, regardless of those dice ownership and pips.
The drama of the game is that this perfection status (and therefore the goal) is very fragile.
The conflict of the game is that manipulating their own dice only players affect the status of the opponent's dice as well.
The trickery of the game is that the goal is impossible to achieve using only your own dice.
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