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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Wayne Jacobs
-
아티스트
-
인원
게임 소개
도입부: "나페날토왁체는 플린트록과 토마호크 시스템의 교전 단계이다. 배경은 18세기 중반 뉴잉글랜드, 뉴프랑스, 올드 노스웨스트다. 플레이 가능성과 사실성 사이에서 선택을 해야 하는 경우, 결과는 역사적 시뮬레이션보다는 캐리커처에 가깝도록 플레이의 용이성 쪽으로 선택을 했다.
게임 이름은 디자이너가 책자 전체에 걸쳐 Napenaltowakche와 Napenaltowaksche의 철자를 모두 표기했다. 레니 레나페(델라웨어 인디언)는 "을 뜻합니다.그들은 서로를 헐뜯을 것이다. 그리고 나는 레니 레나페가 당신이 정확히 발음하기만 한다면 철자를 어떻게 쓰는지 별로 신경 쓰지 않는다고 생각한다.
그것은 한 인물이 한 사람을 나타내는 교전 수준의 미니어처 워게임입니다. 이 게임은 단순히 규칙대로 판매되거나(기본 캐릭터 카드와 플레이어 보조 사진) 펠트와 나무 지형이 있는 풀 키트, 8개의 페인트 미니어처(인도인 4명, 식민지 주민 4명), 칩, 캐릭터 카드, 이동 스틱 등으로 판매되었다.
그 역학은 상당히 무작위성을 포함하고 있다. 게임에서 각 인물의 전표는 세 개의 "턴 끝"칫과 함께 컵에 넣어진다 - 다음에 누가 움직일지 보기 위해 전표를 뽑는다. 피규어를 소유하고 있는 플레이어는 d6를 굴리고 현재의 능력(6에서 시작하여 상처를 입으면 떨어짐)을 더하면 턴에 사용할 수 있는 여러 가지 액션 포인트를 얻을 수 있습니다. 1cm 이동은 1 AP, 플린트락 로딩은 12 AP, 캐릭터 카드를 4 AP씩 묶어서 추적합니다.
피규어가 발사되고 샷이 상당히 가까이 오면, 그들은 그들이 무엇을 하는지 보기 위해 반응 점검을 해야 한다. 이것은 도망치는 것에서부터 당신의 땅을 잡고 있는 것, 격렬하게 발포하는 것, 근거리 돌격하는 것까지 다양할 수 있다 - 당신이 더 많이 다칠수록, 당신은 더 도망칠 가능성이 있다.
조준 및 사격, 근거리, 울창한 삼림지대의 시야, 기타 지형 등에 대한 규칙이 정해져 있다. 이것은 실제 시뮬레이션이라기보다는 전반적으로 가벼운 규칙 집합이다.
게임 이름은 디자이너가 책자 전체에 걸쳐 Napenaltowakche와 Napenaltowaksche의 철자를 모두 표기했다. 레니 레나페(델라웨어 인디언)는 "을 뜻합니다.그들은 서로를 헐뜯을 것이다. 그리고 나는 레니 레나페가 당신이 정확히 발음하기만 한다면 철자를 어떻게 쓰는지 별로 신경 쓰지 않는다고 생각한다.
그것은 한 인물이 한 사람을 나타내는 교전 수준의 미니어처 워게임입니다. 이 게임은 단순히 규칙대로 판매되거나(기본 캐릭터 카드와 플레이어 보조 사진) 펠트와 나무 지형이 있는 풀 키트, 8개의 페인트 미니어처(인도인 4명, 식민지 주민 4명), 칩, 캐릭터 카드, 이동 스틱 등으로 판매되었다.
그 역학은 상당히 무작위성을 포함하고 있다. 게임에서 각 인물의 전표는 세 개의 "턴 끝"칫과 함께 컵에 넣어진다 - 다음에 누가 움직일지 보기 위해 전표를 뽑는다. 피규어를 소유하고 있는 플레이어는 d6를 굴리고 현재의 능력(6에서 시작하여 상처를 입으면 떨어짐)을 더하면 턴에 사용할 수 있는 여러 가지 액션 포인트를 얻을 수 있습니다. 1cm 이동은 1 AP, 플린트락 로딩은 12 AP, 캐릭터 카드를 4 AP씩 묶어서 추적합니다.
피규어가 발사되고 샷이 상당히 가까이 오면, 그들은 그들이 무엇을 하는지 보기 위해 반응 점검을 해야 한다. 이것은 도망치는 것에서부터 당신의 땅을 잡고 있는 것, 격렬하게 발포하는 것, 근거리 돌격하는 것까지 다양할 수 있다 - 당신이 더 많이 다칠수록, 당신은 더 도망칠 가능성이 있다.
조준 및 사격, 근거리, 울창한 삼림지대의 시야, 기타 지형 등에 대한 규칙이 정해져 있다. 이것은 실제 시뮬레이션이라기보다는 전반적으로 가벼운 규칙 집합이다.
From the Introduction: "Napenaltowaksche is the skirmish level portion of the Flintlocks and Tomahawks system. The setting is mid 18th-century New England, New France and the Old Northwest. Where a choice had to be made between playability and realism, the choice was made toward ease of play so that the result is closer to a caricature rather than a historical simulation."
The game name is spelled both Napenaltowaktsche and Napenaltowaksche by the designer throughout the booklet. It's Lenni Lenape (Delaware Indian) for "They will be scalping each other," and I don't think the Lenni Lenape much care how you spell it so long as you pronounce it correctly.
It's a skirmish level miniatures wargame, where one figure represents one person. The game was sold either simply as the rules alone (with basic character cards and player aids to photocopy), or as a full kit with felt and wood terrain, eight painted miniatures (4 Indians, 4 colonists), chits, character cards, player aid cards, movement stick, etc.
The mechanics contain a fair bit of randomness. A chit for each figure in the game is put into a cup along with three "end of turn" chits - draw a chit to see who moves next. The player owning the active figure rolls a d6 and adds its current Competence (which starts at 6 and drops as you take wounds) to get a number of action points available for a turn. Moving one cm takes 1 AP, while loading your flintlock takes 12 AP, tracked on your character card in groups of 4 AP.
If a figure is fired at and the shot comes reasonably close, they must make a reaction check to see what they do. This can range from running away to holding your ground to firing wildly to charging into melee - the more wounded you become, the more likely you are to run away.
Rules are given for aiming and firing, melee, line of sight through the dense woodland, other terrain, etc. This is overall a lighter set of rules rather than a true simulation.
The game name is spelled both Napenaltowaktsche and Napenaltowaksche by the designer throughout the booklet. It's Lenni Lenape (Delaware Indian) for "They will be scalping each other," and I don't think the Lenni Lenape much care how you spell it so long as you pronounce it correctly.
It's a skirmish level miniatures wargame, where one figure represents one person. The game was sold either simply as the rules alone (with basic character cards and player aids to photocopy), or as a full kit with felt and wood terrain, eight painted miniatures (4 Indians, 4 colonists), chits, character cards, player aid cards, movement stick, etc.
The mechanics contain a fair bit of randomness. A chit for each figure in the game is put into a cup along with three "end of turn" chits - draw a chit to see who moves next. The player owning the active figure rolls a d6 and adds its current Competence (which starts at 6 and drops as you take wounds) to get a number of action points available for a turn. Moving one cm takes 1 AP, while loading your flintlock takes 12 AP, tracked on your character card in groups of 4 AP.
If a figure is fired at and the shot comes reasonably close, they must make a reaction check to see what they do. This can range from running away to holding your ground to firing wildly to charging into melee - the more wounded you become, the more likely you are to run away.
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