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BGG랭킹
BGG전체 : 18202
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인원
3-7 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
1-15 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Gregory Carslaw
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아티스트
-
인원
게임 소개
도전적인 54개의 카드 협동 실시간 트레이딩 게임 (선택적인 노래 포함)
당신은 악몽 속에서 살아가는 친구 집단으로 놀아요. 당신의 손은 악몽 같은 면들로 이루어져 있고, 당신의 목표는 이것들을 당신의 친구들과 교환하는 것입니다. 만약 누군가가 비슷한 측면의 컬렉션을 얻을 수 있다면, 그들은 악몽의 그 부분을 정복할 수 있고 당신의 궁극적인 탈출에 기여할 수 있다 - 하지만, 당신이 교환할 때 받는 각각의 카드는 당신이 특정한 행동을 취하도록 강요할 수 있고, 당신이 누구와 거래할 수 있는지를 제한하거나 당신이 의사소통하는 방법을 제한할 수 있다. 엎친 데 덮친 격으로 악몽 속에서 당신을 쫓고 있고 당신은 10초마다 카드를 교환하거나 삼켜야 한다. 그것은 들어오고 있다. 뛰어요.
셋업하는 동안 플레이어들은 플레이어 수에 따라 악몽의 유형을 선택한다. 이 선택은 그룹이 특정 역학을 포함하거나 제외할 수 있게 한다 - 그래서 여러분의 악몽이 모두 노래하는 모든 춤의 악몽이 될지는 추첨의 행운이라기 보다는 선수들의 활기에 달려있다.
'나이트메어 탈출'은 도전적인 경험으로, 평균적인 그룹이 첫 승을 거두기 전 공정하게 몇 경기를 패배한다. 그러나 플레이 시간이 빠르고 다른 시도를 위해 재설정하는 데는 몇 초가 걸립니다. 게임에는 6가지 난이도가 있으며, 플레이어들은 자신의 취향에 맞는 게임 톤을 설정할 수 있다.
당신은 악몽 속에서 살아가는 친구 집단으로 놀아요. 당신의 손은 악몽 같은 면들로 이루어져 있고, 당신의 목표는 이것들을 당신의 친구들과 교환하는 것입니다. 만약 누군가가 비슷한 측면의 컬렉션을 얻을 수 있다면, 그들은 악몽의 그 부분을 정복할 수 있고 당신의 궁극적인 탈출에 기여할 수 있다 - 하지만, 당신이 교환할 때 받는 각각의 카드는 당신이 특정한 행동을 취하도록 강요할 수 있고, 당신이 누구와 거래할 수 있는지를 제한하거나 당신이 의사소통하는 방법을 제한할 수 있다. 엎친 데 덮친 격으로 악몽 속에서 당신을 쫓고 있고 당신은 10초마다 카드를 교환하거나 삼켜야 한다. 그것은 들어오고 있다. 뛰어요.
셋업하는 동안 플레이어들은 플레이어 수에 따라 악몽의 유형을 선택한다. 이 선택은 그룹이 특정 역학을 포함하거나 제외할 수 있게 한다 - 그래서 여러분의 악몽이 모두 노래하는 모든 춤의 악몽이 될지는 추첨의 행운이라기 보다는 선수들의 활기에 달려있다.
'나이트메어 탈출'은 도전적인 경험으로, 평균적인 그룹이 첫 승을 거두기 전 공정하게 몇 경기를 패배한다. 그러나 플레이 시간이 빠르고 다른 시도를 위해 재설정하는 데는 몇 초가 걸립니다. 게임에는 6가지 난이도가 있으며, 플레이어들은 자신의 취향에 맞는 게임 톤을 설정할 수 있다.
A challenging fifty four card cooperative real time trading game (With optional singing).
You play as a group of friends inhabiting a shared nightmare. Your hand consists of nightmarish aspects and you goal is to trade these with your friends. If someone can get a collection of similar aspects then they can master that part of the nightmare and contribute to your eventual escape - however each card that you receive in trade can force you to undertake certain actions, restrict who you trade with or limit how you can communicate. To make matters worse something is chasing you through the nightmare and you have to trade its card every ten seconds or be devoured. It's coming. Run.
During set-up players choose a collection of nightmare types based on the number of players. This choice allows a group to include or exclude certain mechanics - so whether your nightmare will be an all singing all dancing nightmare is down to the exuberance of the players rather than luck of the draw.
Escape the Nightmare is a challenging experience, with the average group losing a fair few games before their first victory. However the play time is quick and resetting for another go takes seconds. There are six difficulty levels to make the game accessible for groups of any level of skill and selecting different types of nightmare allows players to set the tone of their game to suit their preferences.
You play as a group of friends inhabiting a shared nightmare. Your hand consists of nightmarish aspects and you goal is to trade these with your friends. If someone can get a collection of similar aspects then they can master that part of the nightmare and contribute to your eventual escape - however each card that you receive in trade can force you to undertake certain actions, restrict who you trade with or limit how you can communicate. To make matters worse something is chasing you through the nightmare and you have to trade its card every ten seconds or be devoured. It's coming. Run.
During set-up players choose a collection of nightmare types based on the number of players. This choice allows a group to include or exclude certain mechanics - so whether your nightmare will be an all singing all dancing nightmare is down to the exuberance of the players rather than luck of the draw.
Escape the Nightmare is a challenging experience, with the average group losing a fair few games before their first victory. However the play time is quick and resetting for another go takes seconds. There are six difficulty levels to make the game accessible for groups of any level of skill and selecting different types of nightmare allows players to set the tone of their game to suit their preferences.
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