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6.3Pig Wars: When Men Were Men and Pigs Were Money (1991) -
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인원
2-10 명
BGG추천: 1-10+ 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.80 / 5
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디자이너
Tod Kershner
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아티스트
Giuseppe Rava
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인원
게임 소개
피그워즈(Pig Wars)는 암흑시대를 배경으로 한 소규모 전투 게임이다. 각각의 그림은 한 사람을 나타냅니다.
각 플레이어는 20개의 숫자 중 하나의 "unit"를 제어하며, 이 게임에서 주사위 대신 사용되는 52장의 카드 한 벌이 주어진다. 각 단위에는 주어진 순서에 따라 무작위로 활성화 여부를 결정하는 데 사용되는 하나의 전표(또는 3x5 카드)가 있습니다.
10명의 선수가 한 번에 경기를 할 수 있고, 그 시대에는 유니폼이 없기 때문에 이것은 중요하다. 컬러 바의 여러 줄무늬(0~3개)는 민병대에서 평균, 검증된 베테랑, 엘리트 베테랑(지도자)에 이르기까지 인물의 사기 수준을 보여준다. 이것은 근거리 전투와 사기 점검 모두에서 중요하다.
돼지는 주어진 시나리오의 자주 터지는 골이기 때문에 게임의 이름이다. 사실 습격 시나리오에서는 여러 부대에게 각기 다른 목표가 주어집니다. 비록 항상 의도한 대로 일이 풀리지는 않지만... 약간 혼란스러울 수 있습니다.
카드는 미사일 발사, 전투, 집회, 사기 점검 등 모든 무작위 이벤트를 결정하는 데 사용된다. 시스템은 매우 이해하기 쉽고 선수 보조 측면에서 매우 적다. 카드 방법의 유일한 단점은 선수가 교체하기 전에 자신의 덱 전체를 뒤진다는 것인데, 좋은 카드가 모두 사용된 것을 일찍 알아차리면 그가 더 보수적으로 변하면서 그의 전술이 반쯤 바뀔 수도 있다.
전반적으로, 좋은 조명 시스템은 진지한 게임보다는 "fun"gaming을 위한 것입니다.
각 플레이어는 20개의 숫자 중 하나의 "unit"를 제어하며, 이 게임에서 주사위 대신 사용되는 52장의 카드 한 벌이 주어진다. 각 단위에는 주어진 순서에 따라 무작위로 활성화 여부를 결정하는 데 사용되는 하나의 전표(또는 3x5 카드)가 있습니다.
10명의 선수가 한 번에 경기를 할 수 있고, 그 시대에는 유니폼이 없기 때문에 이것은 중요하다. 컬러 바의 여러 줄무늬(0~3개)는 민병대에서 평균, 검증된 베테랑, 엘리트 베테랑(지도자)에 이르기까지 인물의 사기 수준을 보여준다. 이것은 근거리 전투와 사기 점검 모두에서 중요하다.
돼지는 주어진 시나리오의 자주 터지는 골이기 때문에 게임의 이름이다. 사실 습격 시나리오에서는 여러 부대에게 각기 다른 목표가 주어집니다. 비록 항상 의도한 대로 일이 풀리지는 않지만... 약간 혼란스러울 수 있습니다.
카드는 미사일 발사, 전투, 집회, 사기 점검 등 모든 무작위 이벤트를 결정하는 데 사용된다. 시스템은 매우 이해하기 쉽고 선수 보조 측면에서 매우 적다. 카드 방법의 유일한 단점은 선수가 교체하기 전에 자신의 덱 전체를 뒤진다는 것인데, 좋은 카드가 모두 사용된 것을 일찍 알아차리면 그가 더 보수적으로 변하면서 그의 전술이 반쯤 바뀔 수도 있다.
전반적으로, 좋은 조명 시스템은 진지한 게임보다는 "fun"gaming을 위한 것입니다.
Pig Wars is a skirmish-level miniatures wargame set in the Dark Ages: after the Fall of Rome, before the Norman conquest of England. Each figure represents one person.
Each player controls one "unit" of 20 figures and is given one 52-card deck of ordinary playing cards, which are used instead of dice in this game. Each unit has one chit (or 3x5 card) used to determine activation randomly in a given turn.
Units are distinguished by a bar of color on the base: since ten players can be playing at once, and there are no uniforms in that era, this is important. A number of stripes (from 0 to 3) on the color bar shows the morale level of the figure, from militia to average to proven veteran to elite veteran (leader). This is important both in melee combat and morale checks.
Pigs are a frequent goal of a given scenario, hence the name of the game. In fact, different units are given different objectives in a raid scenario, though things don't always work out the way one intends ... it can get a bit chaotic.
Cards are used to determine all random events: missile fire, combat, rallying, morale checks, etc. The system is very easy to understand and there is very little in terms of a player aid needed. The only downside to the card method is that a player goes through his entire deck before reshuffling, and if he notices all the good cards have been used early, it may change his tactics half way through the game as he becomes more conservative ...
Overall, a good light system, more for "fun" gaming than serious gaming.
Each player controls one "unit" of 20 figures and is given one 52-card deck of ordinary playing cards, which are used instead of dice in this game. Each unit has one chit (or 3x5 card) used to determine activation randomly in a given turn.
Units are distinguished by a bar of color on the base: since ten players can be playing at once, and there are no uniforms in that era, this is important. A number of stripes (from 0 to 3) on the color bar shows the morale level of the figure, from militia to average to proven veteran to elite veteran (leader). This is important both in melee combat and morale checks.
Pigs are a frequent goal of a given scenario, hence the name of the game. In fact, different units are given different objectives in a raid scenario, though things don't always work out the way one intends ... it can get a bit chaotic.
Cards are used to determine all random events: missile fire, combat, rallying, morale checks, etc. The system is very easy to understand and there is very little in terms of a player aid needed. The only downside to the card method is that a player goes through his entire deck before reshuffling, and if he notices all the good cards have been used early, it may change his tactics half way through the game as he becomes more conservative ...
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