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BGG랭킹
BGG전체 : 7963
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인원
1-5 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
5-5 분
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연령
0+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.63 / 5
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디자이너
David Sirlin
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아티스트
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인원
게임 소개
플래시 듀얼: 세컨드 에디션은 판타지 스트라이크 캐릭터들 간의 스파링 경기를 시뮬레이션하는 간단하고 빠른 카드 게임입니다. 이 싸움은 18개의 공간을 선회하는 트랙 위에서 진행되며, 올바른 거리에서 타격하고 올바른 범위로 도달하는 것이 핵심입니다. 이 에디션에는 20명의 캐릭터가 포함되어 있으며, 각 캐릭터는 자신만의 특별한 능력을 가지고 있어 수백 개의 서로 다른 매치가 가능하다.
게임에는 7가지 모드가 있습니다.
처음 플레이어를 위한 간단한 모드
전체 모드, 문자 기능 사용
맞춤형 시계: 자신만의 캐릭터를 만드세요!
2대2 팀 배틀
단독 플레이, 10개의 성과 달성
데스스트라이크 드래곤 습격: 2, 3, 4명의 플레이어가 드래곤을 조종하는 강력한 5번째 플레이어를 상대로 협력합니다.
데스스트라이크 드래곤 습격에서의 배신: 드래곤의 편에 몰래 선 한 명의 선수가 더 어려운 습격입니다!
개정판 제2판의 변경 사항:
모든 게임 모드는 25, 40, 50을 사용하는 다른 모드가 아닌 40개의 카드 덱을 사용하며 게임은 50개가 아닌 40개의 번호가 매겨진 카드로 제공됩니다. 드래곤 레이드를 제외한 모든 모드에서는 데크를 섞고 카드를 보지 않고 5장씩 적립하면 라운드가 시작됩니다. 2v2에서는 폐기 더미가 소진되었을 때 시간 초과에 도달하기 전에 두 번 재구성합니다. Dragon Raid에서는 2, 3, 4명의 모탈에 대해 각각 1, 2, 3번 재구성합니다. 전반적으로 라운드는 모든 모드에서 더 오래 지속됩니다.
라스트히트는 더 이상 기술자가 아니다. 시간 초과 시, 누가 가장 멀리 전진했는지 확인만 하면 됩니다. 이것은 더 단순하고 게임의 실제 게임플레이 부분에서 액션을 수행하도록 강제함으로써 더 나은 역동성을 가지고 있는 것으로 밝혀졌다.
한 라운드가 무승부로 끝날 때마다 양쪽 모두 승리 토큰을 얻게 된다.
새로운 룰북은 게임을 덜 성숙하게 만들고 즉흥과 허풍으로 만듭니다. 플레이어들은 더 이상 데크의 정확한 내용을 알지 못하기 때문에 그렇게 완벽하게 계산할 수 없습니다. 또한, 선수들은 이제 라운드마다 더 많은 카드를 뽑기 때문에, 그들은 타임아웃 전에 더 많은 승리를 할 수 있는 기회를 얻는다.
판타지 스트라이크 우주의 일부야
게임에는 7가지 모드가 있습니다.
처음 플레이어를 위한 간단한 모드
전체 모드, 문자 기능 사용
맞춤형 시계: 자신만의 캐릭터를 만드세요!
2대2 팀 배틀
단독 플레이, 10개의 성과 달성
데스스트라이크 드래곤 습격: 2, 3, 4명의 플레이어가 드래곤을 조종하는 강력한 5번째 플레이어를 상대로 협력합니다.
데스스트라이크 드래곤 습격에서의 배신: 드래곤의 편에 몰래 선 한 명의 선수가 더 어려운 습격입니다!
개정판 제2판의 변경 사항:
모든 게임 모드는 25, 40, 50을 사용하는 다른 모드가 아닌 40개의 카드 덱을 사용하며 게임은 50개가 아닌 40개의 번호가 매겨진 카드로 제공됩니다. 드래곤 레이드를 제외한 모든 모드에서는 데크를 섞고 카드를 보지 않고 5장씩 적립하면 라운드가 시작됩니다. 2v2에서는 폐기 더미가 소진되었을 때 시간 초과에 도달하기 전에 두 번 재구성합니다. Dragon Raid에서는 2, 3, 4명의 모탈에 대해 각각 1, 2, 3번 재구성합니다. 전반적으로 라운드는 모든 모드에서 더 오래 지속됩니다.
라스트히트는 더 이상 기술자가 아니다. 시간 초과 시, 누가 가장 멀리 전진했는지 확인만 하면 됩니다. 이것은 더 단순하고 게임의 실제 게임플레이 부분에서 액션을 수행하도록 강제함으로써 더 나은 역동성을 가지고 있는 것으로 밝혀졌다.
한 라운드가 무승부로 끝날 때마다 양쪽 모두 승리 토큰을 얻게 된다.
새로운 룰북은 게임을 덜 성숙하게 만들고 즉흥과 허풍으로 만듭니다. 플레이어들은 더 이상 데크의 정확한 내용을 알지 못하기 때문에 그렇게 완벽하게 계산할 수 없습니다. 또한, 선수들은 이제 라운드마다 더 많은 카드를 뽑기 때문에, 그들은 타임아웃 전에 더 많은 승리를 할 수 있는 기회를 얻는다.
판타지 스트라이크 우주의 일부야
Flash Duel: Second Edition is a simple, fast card game that simulates sparring matches amongst Fantasy Strike characters. The fight takes place on an 18-space linear track, and it's all about striking from the right distance and getting to the right range. This edition contains 20 characters, each with their own special abilities, allowing for hundreds of different matchups.
There are seven different modes of play:
Simple mode, for first time players
Full mode, using the character abilities
Custom Clockwork: build your own character!
2v2 team battle
Solo play, with 10 achievements to earn
Raid on Deathstrike Dragon: 2, 3, or 4 players cooperate against a powerful 5th player controlling the Dragon
Betrayal at Raid on Deathstrike Dragon: A more difficult raid where one player is secretly on the Dragon's side!
Changes to the Revised Second Edition:
--All game modes now use a 40 card deck, rather than different modes using 25, 40, and 50, and the game will come with 40 numbered cards rather than 50. In all modes other than the Dragon Raid, you start each round by shuffling the deck and setting aside 5 cards without looking at them. In 2v2, you reshuffle the discard pile twice when it runs out before reaching timout. In the Dragon Raid, you reshuffle it 1, 2, and 3 times for 2, 3, and 4 mortals, respectively. Overall, rounds last longer in all modes.
--Last-hits is no longer a mechanic in the game. At timeout, you just check who advanced farthest. This is simpler and turns out to have better dynamics by forcing action to take place during the actual gameplay part of the game.
--Whenever a round ends in a tie, now both sides get a win token.
--A new rulebook makes the game less mathy and more about improv and bluffing. Players don't know the exact contents of the deck anymore, so they can't compute things so completely. Also, players now draw more cards each round, so they have more chance to win before timeout.
Part of the Fantasy Strike universe.
There are seven different modes of play:
Simple mode, for first time players
Full mode, using the character abilities
Custom Clockwork: build your own character!
2v2 team battle
Solo play, with 10 achievements to earn
Raid on Deathstrike Dragon: 2, 3, or 4 players cooperate against a powerful 5th player controlling the Dragon
Betrayal at Raid on Deathstrike Dragon: A more difficult raid where one player is secretly on the Dragon's side!
Changes to the Revised Second Edition:
--All game modes now use a 40 card deck, rather than different modes using 25, 40, and 50, and the game will come with 40 numbered cards rather than 50. In all modes other than the Dragon Raid, you start each round by shuffling the deck and setting aside 5 cards without looking at them. In 2v2, you reshuffle the discard pile twice when it runs out before reaching timout. In the Dragon Raid, you reshuffle it 1, 2, and 3 times for 2, 3, and 4 mortals, respectively. Overall, rounds last longer in all modes.
--Last-hits is no longer a mechanic in the game. At timeout, you just check who advanced farthest. This is simpler and turns out to have better dynamics by forcing action to take place during the actual gameplay part of the game.
--Whenever a round ends in a tie, now both sides get a win token.
--A new rulebook makes the game less mathy and more about improv and bluffing. Players don't know the exact contents of the deck anymore, so they can't compute things so completely. Also, players now draw more cards each round, so they have more chance to win before timeout.
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