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BGG랭킹
BGG전체 : 16868
WARGAMES : 3050
7Sticks and Stones: Platoon-level Combat in World War IV (2015) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
45-120 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.17 / 5
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디자이너
Mark H. Walker
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아티스트
Yasushi Nakaguro, Christian Sperling
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인원
게임 소개
제3차 세계대전이 어떤 무기로 치러질지는 모르지만, 제4차 세계대전은 막대기와 돌로 치러질 것이다.” -알버트 아인슈타인
스틱 앤 스톤스 2판
제한된 핵 교환으로 러시아와 미국의 대부분이 조사된 지 7일 만에 소련이 서독 국경을 넘어와, 정치국에게 방사능이 검출되지 않은 소중한 터전을 요구하고 있다. 국경에 주둔한 미군 갑옷이 그들을 만나기 위해 돌진하고, 아인슈타인의 막대기와 돌멩이보다 훨씬 더 많은 것을 가지고 싸운 제4차 세계대전이 시작된다.
하지만 두번째 판은요?그게 무슨 일이죠?좋은 질문입니다,새로운게 뭐죠?
그 규칙들은 갱신되고, 개정되고, 다듬어졌다. 마크의 목표는 오류가 없고 쉽게 이해할 수 있는 버전의 규칙을 만드는 것이었다. 우리는 그들이 읽은 만큼 규칙을 보기 좋게 만들기 위해 우리의 세련된 문서를 업계 최고의 레이아웃 아티스트 중 한 명에게 넘겼습니다. 우리는 당신이 그 결과를 마음에 들어하길 바랍니다.
우리는 플레이어 에이드 카드에도 같은 대우를 했다. 다시 말씀드리지만, 저희의 목표는 오류가 없고 이해하기 쉬운 정보를 매력적인 방식으로 제공하는 것이었습니다. 또한, 화재 결과표는 폴란드 공습과 더욱 밀접하게 일치하도록 수정되었고, 스틱스와 스톤스의 부대들의 능력에 더 잘 맞도록 수정되었다.
매력적인 카운터, 지도 및 작업 카드는 동일하게 유지됩니다. 결론적으로 1판을 구입했다면 규칙과 PACs를 다운로드하기만 하면 됩니다. 무료.
어떻게 연주해?
당신이 물어보길 잘 했네요. 스틱스와 스톤스에서는 각 턴이 여러 단계를 거쳐 진행된다. 턴 초반에 선수들은 독특한 주사위 방식으로 주도권을 결정하는데, 동점이 이전 턴에서 부족했던 사람에게 수여하고 커맨더의 포커스를 롤에 적용하면 승산이 기울 수 있다. 다음으로, 플레이어는 화력 지원(공중 및 포격)부터 랠리 어시스트를 통해 상대의 방금 재생된 카드를 부정하는 데 사용할 수 있는 시나리오 지정 번호 액션 카드를 뽑는다. 그렇다면 한 부대의 사기에 맞서 D6롤만으로 파행 부대를 규합해야 할 때다. 특수 보조 전표 외에도 액션 카드를 사용하여 유닛의 전투 준비 가능성을 높일 수 있습니다.
다음으로 사격 단계가 진행되며 플레이어는 개인 유닛이나 유닛 스택으로 교대로 사격을 하여 사거리 및 시야에 있는 적 유닛에 대항한다. 적 전차를 향해 발사할 때, 목표물의 장갑 계수를 사격부대의 장갑 관통 계수에서 빼서 D6를 굴리고, 그 결과를 화재 결과 표의 해당 컬럼에서 확인함으로써 다수의 잠재적 명중률을 산출한다. 목표물은 각각의 잠재적인 타격에 대해 주사위를 굴려 그들의 사기와 비교한다. 사기 점검을 통과하면 그 타격은 무효가 된다. 이러한 기둥과 다이롤은 대상의 지형, 측면 사격, 포커스 마커(사령관의 존재를 나타내는) 및 가장 중요한 액션 카드에 의해 수정될 수 있으며, 이는 기둥 이동을 허가하거나 같은 부대가 다시 사격을 할 수 있으며 전쟁의 혼돈에 대한 맛있는 불확실성을 더한다. 플레이어는 어느 쪽도 공격을 원하지 않을 때까지 번갈아 공격을 계속한다.
이제 움직일 시간이에요. 이전의 파이어 페이즈와는 달리, 한 명의 플레이어가 적군이 이동하기 전에 모든 적군을 이동시킵니다. 특정 유닛은 움직이거나 발사할 수 있으며, (벌칙으로) 지치지 않은 상대 유닛은 시야 내에서 움직이는 적에게 발사할 수 있다. 게임의 다른 많은 측면과 마찬가지로, 이동 단계에서 액션 카드의 통찰력 있는 플레이는 매우 중요하며, 이미 발사된 유닛이나 지뢰밭에 배치된 유닛에 의해 추가적인 움직임이나 기회의 발사를 가능하게 한다.
마침내, 우리는 원조와 집중의 단계에 도달한다. 소대장은 비현실적으로 목표물이 될 수 있는 본부 사용을 회피한다. 대신 두 플레이어 모두 지휘관이 강조점을 두거나 추가 자산(탄약, 무기 등) 또는 응급처치를 보낼 위치를 나타내는 Aid와 Focus 마커를 가지고 있다. 이 표식의 배치는 그 아래의 부대에게 전투와 사기를 제공한다. 또한 플레이어가 선택하면 포커스 마커를 사용하여 초기 롤에 영향을 줄 수 있습니다. 그게 스틱 앤 스톤스 게임이죠.
각 게임에는 다음이 포함됩니다.
M901, M113, T-72, T-80, M1 에이브럼스를 묘사한 88개의 다이컷 카운터.
아주 뜨겁고 방사능이 약간 밖에 없는 포스트 핵 플레이 맵입니다.
쉬운 규칙과 시나리오로 WWV 전에 게임을 시작할 수 있습니다.
플레이어 지원 카드 3개.
18개의 액션 카드.
격납을 위한 뾰족한 짚록 가방입니다.
낙진 대피소까지 6면 주사위 두 개를 가져가셔야 합니다.
게임 디자인: 마크 홀트 워커
플레이어: 2
기간: 60-90분
복잡성: 중간
카드놀이 적합성: 높은
스틱 앤 스톤스 2판
제한된 핵 교환으로 러시아와 미국의 대부분이 조사된 지 7일 만에 소련이 서독 국경을 넘어와, 정치국에게 방사능이 검출되지 않은 소중한 터전을 요구하고 있다. 국경에 주둔한 미군 갑옷이 그들을 만나기 위해 돌진하고, 아인슈타인의 막대기와 돌멩이보다 훨씬 더 많은 것을 가지고 싸운 제4차 세계대전이 시작된다.
하지만 두번째 판은요?그게 무슨 일이죠?좋은 질문입니다,새로운게 뭐죠?
그 규칙들은 갱신되고, 개정되고, 다듬어졌다. 마크의 목표는 오류가 없고 쉽게 이해할 수 있는 버전의 규칙을 만드는 것이었다. 우리는 그들이 읽은 만큼 규칙을 보기 좋게 만들기 위해 우리의 세련된 문서를 업계 최고의 레이아웃 아티스트 중 한 명에게 넘겼습니다. 우리는 당신이 그 결과를 마음에 들어하길 바랍니다.
우리는 플레이어 에이드 카드에도 같은 대우를 했다. 다시 말씀드리지만, 저희의 목표는 오류가 없고 이해하기 쉬운 정보를 매력적인 방식으로 제공하는 것이었습니다. 또한, 화재 결과표는 폴란드 공습과 더욱 밀접하게 일치하도록 수정되었고, 스틱스와 스톤스의 부대들의 능력에 더 잘 맞도록 수정되었다.
매력적인 카운터, 지도 및 작업 카드는 동일하게 유지됩니다. 결론적으로 1판을 구입했다면 규칙과 PACs를 다운로드하기만 하면 됩니다. 무료.
어떻게 연주해?
당신이 물어보길 잘 했네요. 스틱스와 스톤스에서는 각 턴이 여러 단계를 거쳐 진행된다. 턴 초반에 선수들은 독특한 주사위 방식으로 주도권을 결정하는데, 동점이 이전 턴에서 부족했던 사람에게 수여하고 커맨더의 포커스를 롤에 적용하면 승산이 기울 수 있다. 다음으로, 플레이어는 화력 지원(공중 및 포격)부터 랠리 어시스트를 통해 상대의 방금 재생된 카드를 부정하는 데 사용할 수 있는 시나리오 지정 번호 액션 카드를 뽑는다. 그렇다면 한 부대의 사기에 맞서 D6롤만으로 파행 부대를 규합해야 할 때다. 특수 보조 전표 외에도 액션 카드를 사용하여 유닛의 전투 준비 가능성을 높일 수 있습니다.
다음으로 사격 단계가 진행되며 플레이어는 개인 유닛이나 유닛 스택으로 교대로 사격을 하여 사거리 및 시야에 있는 적 유닛에 대항한다. 적 전차를 향해 발사할 때, 목표물의 장갑 계수를 사격부대의 장갑 관통 계수에서 빼서 D6를 굴리고, 그 결과를 화재 결과 표의 해당 컬럼에서 확인함으로써 다수의 잠재적 명중률을 산출한다. 목표물은 각각의 잠재적인 타격에 대해 주사위를 굴려 그들의 사기와 비교한다. 사기 점검을 통과하면 그 타격은 무효가 된다. 이러한 기둥과 다이롤은 대상의 지형, 측면 사격, 포커스 마커(사령관의 존재를 나타내는) 및 가장 중요한 액션 카드에 의해 수정될 수 있으며, 이는 기둥 이동을 허가하거나 같은 부대가 다시 사격을 할 수 있으며 전쟁의 혼돈에 대한 맛있는 불확실성을 더한다. 플레이어는 어느 쪽도 공격을 원하지 않을 때까지 번갈아 공격을 계속한다.
이제 움직일 시간이에요. 이전의 파이어 페이즈와는 달리, 한 명의 플레이어가 적군이 이동하기 전에 모든 적군을 이동시킵니다. 특정 유닛은 움직이거나 발사할 수 있으며, (벌칙으로) 지치지 않은 상대 유닛은 시야 내에서 움직이는 적에게 발사할 수 있다. 게임의 다른 많은 측면과 마찬가지로, 이동 단계에서 액션 카드의 통찰력 있는 플레이는 매우 중요하며, 이미 발사된 유닛이나 지뢰밭에 배치된 유닛에 의해 추가적인 움직임이나 기회의 발사를 가능하게 한다.
마침내, 우리는 원조와 집중의 단계에 도달한다. 소대장은 비현실적으로 목표물이 될 수 있는 본부 사용을 회피한다. 대신 두 플레이어 모두 지휘관이 강조점을 두거나 추가 자산(탄약, 무기 등) 또는 응급처치를 보낼 위치를 나타내는 Aid와 Focus 마커를 가지고 있다. 이 표식의 배치는 그 아래의 부대에게 전투와 사기를 제공한다. 또한 플레이어가 선택하면 포커스 마커를 사용하여 초기 롤에 영향을 줄 수 있습니다. 그게 스틱 앤 스톤스 게임이죠.
각 게임에는 다음이 포함됩니다.
M901, M113, T-72, T-80, M1 에이브럼스를 묘사한 88개의 다이컷 카운터.
아주 뜨겁고 방사능이 약간 밖에 없는 포스트 핵 플레이 맵입니다.
쉬운 규칙과 시나리오로 WWV 전에 게임을 시작할 수 있습니다.
플레이어 지원 카드 3개.
18개의 액션 카드.
격납을 위한 뾰족한 짚록 가방입니다.
낙진 대피소까지 6면 주사위 두 개를 가져가셔야 합니다.
게임 디자인: 마크 홀트 워커
플레이어: 2
기간: 60-90분
복잡성: 중간
카드놀이 적합성: 높은
“I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.” -Albert Einstein
STICKS AND STONES 2ND EDITION
Seven days after a limited nuclear exchange has irradiated most of Russia and the United States, Soviets roll across the West German border, eager to claim precious non-irradiated ground for the Politburo. American armor stationed at the border rushes forward to meet them, and World War IV begins, fought with much more than Einstein's sticks and stones.
BUT SECOND EDITION? WHAT'S UP WITH THAT? GOOD QUESTION. HERE'S WHAT'S NEW.
The rules have been updated, revised, and polished. Mark's goal was to create an error-free, easily understood version of the rules. We turned our polished writ over to one of the best layout artist in the industry to make the rules look as good as they read. We hope you'll like the results.
We gave the same treatment to the Player Aid Cards. Again, our goal was to give you error-free, easily understood information, presented in an attractive manner. Additionally, the Fire Results Table as been modified to more closely align with Poland Strikes, and better fit the capabilities of the units in Sticks and Stones.
The attractive counters, map, and Action Cards remain the same. So bottom line, if you bought the 1st edition, all you need to do is download the rules and PACs right here. For free.
HOW DO YOU PLAY?
Glad you asked. In Sticks and Stones each turn is gamed through several phases. At the beginning of the turn, the players determine initiative with a unique dice-off system in which ties award the initiative to whomever lacked it the previous turn and applying the Commander's Focus to the roll might tilt the odds in your favor. Next, players will draw a scenario-designated number Action Cards that may be used for anything from fire support (air and artillery strikes), through rally assists, to negating the opponent's just-played card. Then it is time to rally disrupted units with a simple D6 roll against a unit's morale. Action Cards, in addition to the special Aid chit, may be used to improve a unit's chances of preparing for combat.
Next comes the Fire Phase and players alternate firing with individual units or stacks of units against in-range and in-sight enemy units. When firing on the enemy tanks, the target's Armor Factor is subtracted from the firing unit's Armor Piercing Factor, a D6 is rolled, and the results checked on the appropriate column on the Fire Results Table, yielding a number of potential hits. The target rolls a die for each potential hit and compares it to their morale. Pass the morale check, that hit is negated. These columns and die rolls can be modified by the target's terrain, flanking fire, the Focus marker (represents the commander's presence), and most importantly Action Cards, which can grant column shifts or even allow the same unit to fire again, adding a delicious uncertainty that the chaos of war. Players continue to alternate attacks until neither wishes to attack.
Now it is time to move. Unlike the preceding Fire Phase, one player moves ALL his eligible units before the opposition gets to move. Certain units can move and fire or vice versa (with a penalty), unfired opposing units can opportunity fire on enemies moving within their line of sight. As in many other facets of the game, the insightful play of Action Cards during the movement phase is critical, allowing additional movement or opportunity fire conducted by units that have already fired or even the placement of a minefield.
Finally, we reach the Aid and Focus Phase. Platoon Commander eschews the use of HQs that can be unrealistically targeted. Instead both players have Aid and Focus markers, representing where the commander intends to place emphasis or send additional assets (ammunition, weapons, etc) or first aid. The placement of these markers provides combat and morale bonuses to the units underneath them. Additionally, if the player chooses, the Focus marker can be used to influence the initiative roll. And that's how you play Sticks and Stones.
EACH GAME INCLUDES:
88 die-cut counters, depicting M901s, M113s, T-72s, T-80s, and M1 Abrams.
1 super hot, only slightly radioactive, post-nuclear playing map.
Easy rules and scenarios, so you can start playing before WWV.
Three Player Aid Cards.
18 Action Cards.
A spiffy Ziploc bag for containment.
You'll need to take two six-sided dice with you to the fallout shelter.
Game Design: Mark Holt Walker
Players: 2
Duration: 60-90 minutes
Complexity: Medium
Solitaire Suitability: High
STICKS AND STONES 2ND EDITION
Seven days after a limited nuclear exchange has irradiated most of Russia and the United States, Soviets roll across the West German border, eager to claim precious non-irradiated ground for the Politburo. American armor stationed at the border rushes forward to meet them, and World War IV begins, fought with much more than Einstein's sticks and stones.
BUT SECOND EDITION? WHAT'S UP WITH THAT? GOOD QUESTION. HERE'S WHAT'S NEW.
The rules have been updated, revised, and polished. Mark's goal was to create an error-free, easily understood version of the rules. We turned our polished writ over to one of the best layout artist in the industry to make the rules look as good as they read. We hope you'll like the results.
We gave the same treatment to the Player Aid Cards. Again, our goal was to give you error-free, easily understood information, presented in an attractive manner. Additionally, the Fire Results Table as been modified to more closely align with Poland Strikes, and better fit the capabilities of the units in Sticks and Stones.
The attractive counters, map, and Action Cards remain the same. So bottom line, if you bought the 1st edition, all you need to do is download the rules and PACs right here. For free.
HOW DO YOU PLAY?
Glad you asked. In Sticks and Stones each turn is gamed through several phases. At the beginning of the turn, the players determine initiative with a unique dice-off system in which ties award the initiative to whomever lacked it the previous turn and applying the Commander's Focus to the roll might tilt the odds in your favor. Next, players will draw a scenario-designated number Action Cards that may be used for anything from fire support (air and artillery strikes), through rally assists, to negating the opponent's just-played card. Then it is time to rally disrupted units with a simple D6 roll against a unit's morale. Action Cards, in addition to the special Aid chit, may be used to improve a unit's chances of preparing for combat.
Next comes the Fire Phase and players alternate firing with individual units or stacks of units against in-range and in-sight enemy units. When firing on the enemy tanks, the target's Armor Factor is subtracted from the firing unit's Armor Piercing Factor, a D6 is rolled, and the results checked on the appropriate column on the Fire Results Table, yielding a number of potential hits. The target rolls a die for each potential hit and compares it to their morale. Pass the morale check, that hit is negated. These columns and die rolls can be modified by the target's terrain, flanking fire, the Focus marker (represents the commander's presence), and most importantly Action Cards, which can grant column shifts or even allow the same unit to fire again, adding a delicious uncertainty that the chaos of war. Players continue to alternate attacks until neither wishes to attack.
Now it is time to move. Unlike the preceding Fire Phase, one player moves ALL his eligible units before the opposition gets to move. Certain units can move and fire or vice versa (with a penalty), unfired opposing units can opportunity fire on enemies moving within their line of sight. As in many other facets of the game, the insightful play of Action Cards during the movement phase is critical, allowing additional movement or opportunity fire conducted by units that have already fired or even the placement of a minefield.
Finally, we reach the Aid and Focus Phase. Platoon Commander eschews the use of HQs that can be unrealistically targeted. Instead both players have Aid and Focus markers, representing where the commander intends to place emphasis or send additional assets (ammunition, weapons, etc) or first aid. The placement of these markers provides combat and morale bonuses to the units underneath them. Additionally, if the player chooses, the Focus marker can be used to influence the initiative roll. And that's how you play Sticks and Stones.
EACH GAME INCLUDES:
88 die-cut counters, depicting M901s, M113s, T-72s, T-80s, and M1 Abrams.
1 super hot, only slightly radioactive, post-nuclear playing map.
Easy rules and scenarios, so you can start playing before WWV.
Three Player Aid Cards.
18 Action Cards.
A spiffy Ziploc bag for containment.
You'll need to take two six-sided dice with you to the fallout shelter.
Game Design: Mark Holt Walker
Players: 2
Duration: 60-90 minutes
Complexity: Medium
Solitaire Suitability: High
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