-
BGG랭킹
BGG전체 : 20913
WARGAMES : 3834
5.8Khan: The Rise of the Mongol Empire, A.D. 1206-1295 (2005) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
360-360 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.58 / 5
-
디자이너
Joseph Miranda
-
아티스트
-
인원
게임 소개
칸: 몽골 제국의 부상, 서기 1206-1295는 몽골인들이 그 시대의 저명한 제국을 정복하고 중국부터 러시아, 중동에 이르는 광대한 왕국을 세운, 소수 유목민족으로서 그들의 기원에서 유라시아를 휩쓸고 일어난 것을 시뮬레이션한 전쟁 게임이다. 이 게임은 몽골이 중앙아시아에서 처음 폭발했을 때, 쿠빌라이 칸의 시대 이후의 통합 캠페인, 그리고 전체 시대를 대표하는 웅장한 시나리오 등 여러 시나리오가 있다.
칸은 2인용 게임입니다. 몽골의 플레이어는 몽골의 세력뿐만 아니라 몽골의 다양한 속국들의 세력도 통제한다. 킹덤 플레이어는 몽골에 대항하는 다양한 독립 국가들과 반란군을 통제한다. 중앙집권화된 단일 제국을 대표하는 몽골 선수는 자신의 군대를 더 직접적으로 통제할 수 있다. 킹덤즈 플레이어는 때때로 경쟁하는 힘의 범위를 대표하며, 게임 시스템이 다양한 하위 세력들이 자신의 통제 하에 들어가고 나가는 것을 발견하게 된다. 두 플레이어의 힘은 군사 유닛과 전략 마커로 표현된다. 선수들은 세력을 확장하거나 독립을 수호하기 위해 군사력과 교활한 전략을 조합해야 한다.
각 경기 순번은 5년을 나타낸다. 각 육각형의 지름은 대략 100마일이다. 각 군부대는 10,000 & ndash; 10만 명의 군대와 더불어 짐짐승, 캠프 추종자, 관료 등을 대표한다. 각 지도자는 한 명의 위대한 인물이나 장군, 관리, 그리고 엘리트 경호원을 상징한다.
칸은 2인용 게임입니다. 몽골의 플레이어는 몽골의 세력뿐만 아니라 몽골의 다양한 속국들의 세력도 통제한다. 킹덤 플레이어는 몽골에 대항하는 다양한 독립 국가들과 반란군을 통제한다. 중앙집권화된 단일 제국을 대표하는 몽골 선수는 자신의 군대를 더 직접적으로 통제할 수 있다. 킹덤즈 플레이어는 때때로 경쟁하는 힘의 범위를 대표하며, 게임 시스템이 다양한 하위 세력들이 자신의 통제 하에 들어가고 나가는 것을 발견하게 된다. 두 플레이어의 힘은 군사 유닛과 전략 마커로 표현된다. 선수들은 세력을 확장하거나 독립을 수호하기 위해 군사력과 교활한 전략을 조합해야 한다.
각 경기 순번은 5년을 나타낸다. 각 육각형의 지름은 대략 100마일이다. 각 군부대는 10,000 & ndash; 10만 명의 군대와 더불어 짐짐승, 캠프 추종자, 관료 등을 대표한다. 각 지도자는 한 명의 위대한 인물이나 장군, 관리, 그리고 엘리트 경호원을 상징한다.
Khan: The Rise of the Mongol Empire, A.D. 1206-1295 is a wargame simulating the rise of the Mongols from their origins as a minor nomadic tribe through their sweep across Eurasia, during which they conquered the prominent empires of the age and established a vast realm that stretched from China to Russia and the Middle East. The game has several scenarios, representing the initial Mongol explosion out of Central Asia, the later campaigns of consolidation in the era of Kublai Khan, and a grand scenario representing the entire era.
Khan is a two-player game. The Mongol player controls the forces of the Mongols themselves, as well as their various subject peoples. The Kingdoms player controls various independent states and rebels who are opposed to the Mongols. The Mongol player, representing a single, centralized empire, has more direct control over his forces. The Kingdoms player, representing a range of sometimes competing powers, will find the game system causes various subordinate forces to enter and exit from his control at different times. Both player's forces are represented by military units and stratagem markers. Players must use a combination of military strength and cunning strategy to expand their power or defend their independence.
Each game turn represents five years. Each hex is approximately 100 miles across. Each military unit represents 10,000 – 100,000 troops, plus pack animals, camp followers, bureaucrats, etc. Each leader represents a single great person or cadre of generals and officials, plus an elite bodyguard.
Khan is a two-player game. The Mongol player controls the forces of the Mongols themselves, as well as their various subject peoples. The Kingdoms player controls various independent states and rebels who are opposed to the Mongols. The Mongol player, representing a single, centralized empire, has more direct control over his forces. The Kingdoms player, representing a range of sometimes competing powers, will find the game system causes various subordinate forces to enter and exit from his control at different times. Both player's forces are represented by military units and stratagem markers. Players must use a combination of military strength and cunning strategy to expand their power or defend their independence.
Each game turn represents five years. Each hex is approximately 100 miles across. Each military unit represents 10,000 – 100,000 troops, plus pack animals, camp followers, bureaucrats, etc. Each leader represents a single great person or cadre of generals and officials, plus an elite bodyguard.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
463
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18