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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
100-180 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Brian Train
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아티스트
John R. Cooper
-
인원
게임 소개
윈터 썬더는 브라이언 트레인(Brian Train)의 초기 디자인인 가을 안개(Autumn Mist)를 상당 부분 수정한 것이다. 새롭게 연구된 전투순서, 카운터값과 보강일정, 솔리테어 플레이 시스템을 포함한 정리된 규칙, 지반 규모와 지형 처리가 다른 대폭 수정된 지도 등 많은 변화들이 있다. 멋지게 잘려진 양면 카운터와 17 x 22″ John Cooper의 멋진 예술이 그려진 지도!
이 시스템은 두 가지 주요 “hooks”를 가지고 있다: 대형 HQ가 하나씩 무작위로 활성화되고, 근처의 전투부대를 이동시켜 싸우도록 명령하는 대화형 작전 단계; 그리고 거의 병력이 없는 전투 해결 시스템 (d10은 특정 부대가 사상자를 발생시키는지 여부를 확인하는 데 사용되지만, 체크가 레퀴인지 여부).빨간색은 선수들이 선택한 공격과 수비 임무를 비교해야만 생긴다. 솔리테어 플레이를 위한 간단한 규칙이 포함되어 있습니다.
Tiny Battle Publishing에 의해 폴리오 형식으로 출시되었다.
이 시스템은 두 가지 주요 “hooks”를 가지고 있다: 대형 HQ가 하나씩 무작위로 활성화되고, 근처의 전투부대를 이동시켜 싸우도록 명령하는 대화형 작전 단계; 그리고 거의 병력이 없는 전투 해결 시스템 (d10은 특정 부대가 사상자를 발생시키는지 여부를 확인하는 데 사용되지만, 체크가 레퀴인지 여부).빨간색은 선수들이 선택한 공격과 수비 임무를 비교해야만 생긴다. 솔리테어 플레이를 위한 간단한 규칙이 포함되어 있습니다.
Tiny Battle Publishing에 의해 폴리오 형식으로 출시되었다.
Winter Thunder is a substantial revision of Autumn Mist, an earlier design Brian Train's. Among the many changes are: a newly researched order of battle, with revised counter values and reinforcement schedule; cleaned-up rules including a solitaire play system; and a drastically revised map with a different ground scale and treatment of terrain. Nicely die-cut, two-sided counters and a 17 x 22″ map with nice art by John Cooper!
The system has two main “hooks” to it: an interactive Operations Phase where formation HQs are randomly activated one by one by chit pulls, and take nearby combat units under command to move and fight; and a near-diceless combat resolution system (a d10 is used to check if a particular unit takes casualties, but whether a check is required arises only after comparing attack and defense missions chosen by the players). Brief rules for solitaire play are included.
Released in folio format by Tiny Battles Publishing.
The system has two main “hooks” to it: an interactive Operations Phase where formation HQs are randomly activated one by one by chit pulls, and take nearby combat units under command to move and fight; and a near-diceless combat resolution system (a d10 is used to check if a particular unit takes casualties, but whether a check is required arises only after comparing attack and defense missions chosen by the players). Brief rules for solitaire play are included.
Released in folio format by Tiny Battles Publishing.
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