-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-6 명
BGG추천: 1-6+ 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.00 / 5
-
디자이너
David S. Berry
-
아티스트
-
인원
게임 소개
(서론부터):
폴 겔브(Fall Gelb)는 1940년 추축국과 서유럽 연합군이 유럽에서 벌인 작전을 시뮬레이션한 것이다. Fall of France, Their Festinest Hour, 나르비크, 스페인, 포르투갈 등 게임 디자이너의 워크샵 유로파 시리즈 군사 시뮬레이션 구성 요소로 구성되어 있다. 파이어 인 더 이스트(Fire In the East)에서 설정한 현재의 규칙을 일부 수정한 후 완전히 새로운(비공식적이고 실험적인) 항공, 해군 및 정치 규칙을 사용한다. 이 기종은 서방 연합군에 초점을 맞춘 국방군의 전략적, 작전적 선택지를 모델링한다.
그들은 역사적 선택을 반복하거나 새롭고 더 성공적인 전략을 찾을 수 있다. 이 시나리오는 폴란드 전쟁 이후 독일군이 재배치됨으로써 시작된다. 양쪽의 OA는 역사적으로 그 시기에 정확합니다.
Fall Gelb는 Europa 구성 요소를 사용하여 서부의 캠페인을 다루는 시뮬레이션을 손에 넣기를 원하는 Europa 애호가들이 사용할 수 있도록 고안되었다.
내용:
규칙(v1: 11페이지, v2: 23페이지)
전투 순서(v1: 7페이지, v2: 16페이지)
테이블(v1&v2:1 페이지)
배송 상태 시트(v1: 6페이지, v2: 7페이지)
전략 디스플레이(v1: 2페이지, v2: 3페이지)
포트 차트(v1: 6페이지, v2: 7페이지)
에어 윙 디스플레이(v1&v2: 2페이지)
태스크포스 구성도(3페이지)
공기 장치 더미 시트(v2만 해당: 2페이지)
애틀랜틱 차트(v1&v2: 2페이지)
폴 겔브(Fall Gelb)는 1940년 추축국과 서유럽 연합군이 유럽에서 벌인 작전을 시뮬레이션한 것이다. Fall of France, Their Festinest Hour, 나르비크, 스페인, 포르투갈 등 게임 디자이너의 워크샵 유로파 시리즈 군사 시뮬레이션 구성 요소로 구성되어 있다. 파이어 인 더 이스트(Fire In the East)에서 설정한 현재의 규칙을 일부 수정한 후 완전히 새로운(비공식적이고 실험적인) 항공, 해군 및 정치 규칙을 사용한다. 이 기종은 서방 연합군에 초점을 맞춘 국방군의 전략적, 작전적 선택지를 모델링한다.
그들은 역사적 선택을 반복하거나 새롭고 더 성공적인 전략을 찾을 수 있다. 이 시나리오는 폴란드 전쟁 이후 독일군이 재배치됨으로써 시작된다. 양쪽의 OA는 역사적으로 그 시기에 정확합니다.
Fall Gelb는 Europa 구성 요소를 사용하여 서부의 캠페인을 다루는 시뮬레이션을 손에 넣기를 원하는 Europa 애호가들이 사용할 수 있도록 고안되었다.
내용:
규칙(v1: 11페이지, v2: 23페이지)
전투 순서(v1: 7페이지, v2: 16페이지)
테이블(v1&v2:1 페이지)
배송 상태 시트(v1: 6페이지, v2: 7페이지)
전략 디스플레이(v1: 2페이지, v2: 3페이지)
포트 차트(v1: 6페이지, v2: 7페이지)
에어 윙 디스플레이(v1&v2: 2페이지)
태스크포스 구성도(3페이지)
공기 장치 더미 시트(v2만 해당: 2페이지)
애틀랜틱 차트(v1&v2: 2페이지)
(from the introduction:)
Fall Gelb is a simulation of the campaign between the Axis and the Western Allies in Europe in 1940. It consists of amalgamated components of Game Designer's Workshops Europa series of military simulations, including Fall of France, Their Finest Hour, Narvik and Spain and Portugal. It uses the current rule set from Fire In the East, with some modifications, plus completely new (unofficial and experimental) air, naval and political rules. It models the strategic and operational options open to the Wehrmacht as its focus turned to the Western Allies.
They may choose to repeat historical options, or find a new and more successful strategy. The scenario opens with the German Army redeployed after the dlsmemberment of Poland. The OA for both sides is historically accurate for that period.
Fall Gelb is intended for use by Europa buffs who have wanted to get their hands on a simulation covering the campaign in the West using available Europa components.
Contents:
Rules (v1: 11 pages, v2: 23 pages)
Orders of battle (v1: 7 pages, v2: 16 pages)
Tables (v1&v2:1 page)
Ship status sheet (v1: 6 pages, v2: 7 pages)
Strategic display (v1: 2 pages, v2: 3pages)
Port chart (v1: 6 pages, v2: 7 pages)
Air Wing Display (v1&v2: 2 pages)
Task Force Composition Chart (3 pages)
Air Units Dummy Sheets (v2 only: 2 pages)
Atlantic Chart (v1&v2: 2 pages)
Fall Gelb is a simulation of the campaign between the Axis and the Western Allies in Europe in 1940. It consists of amalgamated components of Game Designer's Workshops Europa series of military simulations, including Fall of France, Their Finest Hour, Narvik and Spain and Portugal. It uses the current rule set from Fire In the East, with some modifications, plus completely new (unofficial and experimental) air, naval and political rules. It models the strategic and operational options open to the Wehrmacht as its focus turned to the Western Allies.
They may choose to repeat historical options, or find a new and more successful strategy. The scenario opens with the German Army redeployed after the dlsmemberment of Poland. The OA for both sides is historically accurate for that period.
Fall Gelb is intended for use by Europa buffs who have wanted to get their hands on a simulation covering the campaign in the West using available Europa components.
Contents:
Rules (v1: 11 pages, v2: 23 pages)
Orders of battle (v1: 7 pages, v2: 16 pages)
Tables (v1&v2:1 page)
Ship status sheet (v1: 6 pages, v2: 7 pages)
Strategic display (v1: 2 pages, v2: 3pages)
Port chart (v1: 6 pages, v2: 7 pages)
Air Wing Display (v1&v2: 2 pages)
Task Force Composition Chart (3 pages)
Air Units Dummy Sheets (v2 only: 2 pages)
Atlantic Chart (v1&v2: 2 pages)
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
490
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18