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  • 인원

    3-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    50-70 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.50 / 5

게임 소개

타일 쌓기 게임 스크래치 하우스는 사라 윈체스터가 소유한 캘리포니아주 산호세의 기괴한 저택인 윈체스터 미스터리 하우스에서 영감을 받아 계속 추가됐다.

사용자 요약:
Scratch House는 멀티플레이어 카드놀이 타일 배치 게임이다. 당신의 집이 파괴된 후, 요정들은 당신이 새로운 집을 짓도록 돕습니다. 하지만 그들 역시 그곳에서 살 것이기 때문에, 그들은 멋진 모습으로 새로운 방들을 돌아다닙니다.

플레이어들은 보드로부터 방 타일과 주문을 차례대로 수집한 다음, 카드놀이를 만들고 채점하는 과정을 따른다. 이 타일들은 4개의 입구를 보여주지만, 0-4개의 출구 화살표가 있어서 요정들이 한 방향으로만 걸을 수 있다. 선수들은 화살만 만들 수 있기 때문에, 빌딩은 합법적일 뿐만 아니라 점수를 얻기 위해 항상 다음 산책을 염두에 두고 있다.

요정들은 완성되지 않은 방들을 걸어다니지 않을 것이고, 방들은 건설 시간이 다 될 때까지 이용할 수 없을 것이다. 모든 타일에는 건축비가 있으며, 플레이어들은 여기에 가장 가까운 침실로 가는 계단의 수와 최종 비용을 얻기 위해 몇 개의 방을 만들었는지까지 더한다. 이것은 방에 토큰으로 표시되어 있습니다.

그런 다음 보드에서 선택한 계절에 따라 각 방마다 제작 시간을 뺍니다. 봄을 선택한 경우 새 타일 1개만 받고 각 빌드 타임에서 3개만 쉰다. 여름과 가을은 2개, 겨울은 3개만 뺐다. 이것은 당신의 집이 빠르게 확장되거나 방이 빠르게 열리는 것을 의미하지만, 둘 다 함께 열리는 것은 아니다. 틀리면 볼넷과 득점 기회를 제한한다.

보너스 VP, 텔레포트, 페인트칠 등을 촉발하기 위해 방에서 이 특수 효과를 더하고, 요정들에게 영향을 주기 위해 풍수이, 여러분이 얻는 데 도움이 되는 주문 카드, 침실에 도달하기 위한 추가 단계, 계절과 색상에 대한 보너스 등을 추가하며, 많은 것들이 진행되고 있습니다.

제작 품질도 좋고, 작품성도 좋고, 주제와 기계 모두 잘 맞는다. 그러나 각 라운드의 타일 선택과는 별개로 상호 작용이 없으며 선수들은 매번 자신의 빌드 및 워크를 최적화하기 위해 노력하고 있습니다. 이 게임의 첫 번째 판은 카드와 게임 박스의 완전한 영어에도 불구하고 영어 규칙이 포함되어 있지 않다.
The tile-laying game Scratch House takes its inspiration from the Winchester Mystery House, a bizarre mansion in San Jose, California owned by Sarah Winchester that was added on to continuously.

User summary:
Scratch House is a multi-player solitaire tile placement game. After your home is destroyed, fairies help you build a new house. But since they will live there too, they walk around the new rooms having a good look.

Players take turns collecting room tiles and spells from the board and then follow a solitaire process of building and scoring. The tiles show four portals, but 0-4 exit arrows which allow the fairies to walk only one way. Players can only build off arrows, so building is always with a mind to the next walk to score points as well as keeping it legal.

Fairies will not walk through unfinished rooms, and rooms don't become available until the build time is spent. All the tiles have a build cost, and players add to this cost how many steps to the nearest bedroom, and how many rooms built this turn to get the final cost. This is marked on the room with tokens.

Then build time is taken off each room according to which season you chose on the board. If you picked Spring, you get only 1 new tile but take 3 off each build time; Summer and Autumn get you 2 tiles and 2 off build times; Winter gives you 3 tiles but only 1 off build times. This means a balance forms between your house expanding quickly, or the rooms opening quickly, but not both together. Get it wrong and you restrict the walk and the chance to score points.

Add to this special effects in rooms to trigger bonus VPs, teleports, repainting and so on, Feng Shui to affect the fairies, spell cards to help you gain, extra steps for reaching bedrooms, and bonuses for seasons and colours, and there's a lot going on.

Production quality is high, the artwork is very good and the theme and the mechanics all work together nicely. Apart from the tile selection each round though, there is zero inter-action and players are really just trying to optimise their own builds and walks each time. The first edition of the game does not include English rules (downloadable though), despite full English on the cards and game box.

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