-
BGG랭킹
BGG전체 : 14334
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Diane Sauer, Nick Sauer
-
아티스트
Jennifer Williams
-
인원
게임 소개
논란의 여지가 없는 크립티드의 왕 빅풋과 그의 차가운 사촌 예티 사이에 싸움이 벌어지고 있다.
빅풋 vs. 예티, 당신은 빅풋, 예티, 로치 네스 괴물, 저지 악마, 외계인과 같은 알려지지 않은 생명체의 존재를 증명하기 위한 새로운 크립토즈쿨로지스트 탐험대입니다. 당신의 궁극적인 목표는 새로운 종의 실제 발견으로 인정받은 최초의 크립토즈쿨로지스트가 되어 당신을 세계적으로 유명하게 만드는 것이다. 어떻게든 당신은 빅풋과 예티 사이의 불화의 한가운데에 도착했습니다. 그래서 그것은 당신의 연구와 궁극적으로 당신의 성공을 형성하는데 도움이 될 것이기 때문에 당신의 편을 선택할 때입니다!
게임의 각 턴마다 플레이어는 Unknown (덱) 또는 Tabloids (Discard pile)의 맨 위에서 추첨을 한다. 각 플레이어는 10점 이상의 플레이 포인트를 얻기 위해 다양한 크립티드를 위한 원정에 오르거나 참가한다. 만약 10점 이상이 획득된다면, 그 탐험은 과학이 주목할 만한 충분한 증거를 찾은 것으로 간주되어 그 탐험의 점수가 두 배가 될 것이다. 또한 매 턴마다 하나의 액션 카드가 플레이될 수 있는데, 이 카드는 원정대의 가치를 강화하거나, 타블로이드에서 카드를 회수하거나, 게임의 다른 측면을 조작할 수 있다. 각각의 크립티드는 어떤 식으로든 도움을 줄 수 있는 능력을 가지고 있으며 플레이할 때 트리거됩니다. 라운드가 끝나면 타블로이드 신문에서 원정대와 일치하는 카드는 원정대를 의심하게 만든다. 이 게임은 또한 외계인과 관련된 셧아웃 규칙을 가지고 있는데, 이 규칙이 달성될 경우 다른 모든 플레이어가 해당 라운드에서 득점을 할 수 없게 된다.
빅풋 vs. 예티, 당신은 빅풋, 예티, 로치 네스 괴물, 저지 악마, 외계인과 같은 알려지지 않은 생명체의 존재를 증명하기 위한 새로운 크립토즈쿨로지스트 탐험대입니다. 당신의 궁극적인 목표는 새로운 종의 실제 발견으로 인정받은 최초의 크립토즈쿨로지스트가 되어 당신을 세계적으로 유명하게 만드는 것이다. 어떻게든 당신은 빅풋과 예티 사이의 불화의 한가운데에 도착했습니다. 그래서 그것은 당신의 연구와 궁극적으로 당신의 성공을 형성하는데 도움이 될 것이기 때문에 당신의 편을 선택할 때입니다!
게임의 각 턴마다 플레이어는 Unknown (덱) 또는 Tabloids (Discard pile)의 맨 위에서 추첨을 한다. 각 플레이어는 10점 이상의 플레이 포인트를 얻기 위해 다양한 크립티드를 위한 원정에 오르거나 참가한다. 만약 10점 이상이 획득된다면, 그 탐험은 과학이 주목할 만한 충분한 증거를 찾은 것으로 간주되어 그 탐험의 점수가 두 배가 될 것이다. 또한 매 턴마다 하나의 액션 카드가 플레이될 수 있는데, 이 카드는 원정대의 가치를 강화하거나, 타블로이드에서 카드를 회수하거나, 게임의 다른 측면을 조작할 수 있다. 각각의 크립티드는 어떤 식으로든 도움을 줄 수 있는 능력을 가지고 있으며 플레이할 때 트리거됩니다. 라운드가 끝나면 타블로이드 신문에서 원정대와 일치하는 카드는 원정대를 의심하게 만든다. 이 게임은 또한 외계인과 관련된 셧아웃 규칙을 가지고 있는데, 이 규칙이 달성될 경우 다른 모든 플레이어가 해당 라운드에서 득점을 할 수 없게 된다.
A battle is brewing between the undisputed king of the cryptids Bigfoot and his stone cold cousin the Yeti, who is sick of playing second fiddle.
In Bigfoot vs. Yeti, you are an up and coming cryptozoologist mounting expeditions in the hopes of proving the existence of unknown creatures such as Bigfoot, Yeti, The Loch Ness Monster, the Jersey Devil or Extraterrestrials. Your ultimate goal is to gain fame and fortune by being the first cryptozoologist credited with the actual discovery of a new species, making you world famous. Somehow you have landed yourself smack dab in the middle of feud between Bigfoot and Yeti so it's time to choose your side as it will help shape the fate of your research and ultimately your success!
During each turn in the game, players draw from either the Unknown (deck) or from the top of Tabloids (discard pile). Each player mounts or joins expeditions for the various cryptids in the hope of reaching ten or more points in play. If ten or greater points is achieved that expedition would be considered to have found enough proof for science to take notice, thereby doubling that expedition's score. Also during each turn a single Action card may be played which can do things like strengthen the value of an expedition in play, retrieve cards from the Tabloids or manipulate other facets of the game. Each cryptid has an ability that will help you in some way and is triggered when you play them. At the end of a round, cards in the Tabloids that match expeditions in play discredit that expedition. The game also has a shutout rule involving Extraterrestrials that, if achieved, prevents all other players from scoring that round.
In Bigfoot vs. Yeti, you are an up and coming cryptozoologist mounting expeditions in the hopes of proving the existence of unknown creatures such as Bigfoot, Yeti, The Loch Ness Monster, the Jersey Devil or Extraterrestrials. Your ultimate goal is to gain fame and fortune by being the first cryptozoologist credited with the actual discovery of a new species, making you world famous. Somehow you have landed yourself smack dab in the middle of feud between Bigfoot and Yeti so it's time to choose your side as it will help shape the fate of your research and ultimately your success!
During each turn in the game, players draw from either the Unknown (deck) or from the top of Tabloids (discard pile). Each player mounts or joins expeditions for the various cryptids in the hope of reaching ten or more points in play. If ten or greater points is achieved that expedition would be considered to have found enough proof for science to take notice, thereby doubling that expedition's score. Also during each turn a single Action card may be played which can do things like strengthen the value of an expedition in play, retrieve cards from the Tabloids or manipulate other facets of the game. Each cryptid has an ability that will help you in some way and is triggered when you play them. At the end of a round, cards in the Tabloids that match expeditions in play discredit that expedition. The game also has a shutout rule involving Extraterrestrials that, if achieved, prevents all other players from scoring that round.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
470
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
335
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
600
-
2024-11-13
-
Lv.18