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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    6-360 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 6+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

(상자에서 설명)

13가지 기하학적 요소와 보이지 않는 힘이 가미된 두 선수의 전략과 재치 게임입니다.

각각의 연주 피스의 기하학적 모양은 단순한 시각적, 촉각적 품질을 유지하면서 어떻게 움직일 수 있는지를 나타낸다.

보이지 않는 힘은 선수들의 상상력에 달려 있다. 이 개념은 두 자석 사이의 반발력과 유사합니다. 게임에서 알타르는 다른 색깔의 놀이 조각들 사이에 상상의 반발력이 존재한다.

게임의 목적은 플레이어가 반대편의 색 제단(큐브)을 중앙 휴식 공간으로 이동시킨 다음 자신의 템플러(콘)를 그 제단(큐브) 위에 올려 게임에서 이기는 것이다.

보드의 3차원 디자인은 움푹 들어간 부분을 포함하고 있다. 이들은 갈가마귀(육각형 모양)만이 건널 수 있으며, 보통 이동을 완료하기 위해서는 장애물이 필요하다. 다른 놀이 조각들은 제단 조각을 다리나 디딤돌로 사용해서만 이 영역을 건널 수 있다.

게임을 제어하고 통합하는 독특한 컨셉은 상대적으로 적은 피스로 '알타르'가 많은 순열을 개발할 수 있게 한다. 따라서 '체스'와 비교되는 깊이와 수준은 개인에 따라 발전할 수 있다.
(Description from the box)

The game of strategy and wit for two players involving thirteen geometric elements and an invisible force.

The geometric shape of the individual playing pieces indicates how they may be moved, while maintaining a simple visual and tactile quality.

The invisible force relies on the imagination of the players. The concept is similar to the repelling forces between two magnets. In the game 'Altar' imaginary repelling forces exist between the different colored playing pieces.

The object of the game is for a player to maneuver the opposing color altar (cube) into the central recess and then to place their own templar (cone) on top of that altar (cube) to win the game.

The three dimensional design of the board incorporates recessed areas. These may only be crossed by the raven (hexagonal shape), which normally requires an obstacle to jump over to complete its move. The other playing pieces may only cross these areas by using an altar piece (cube) as a 'bridge' or 'stepping stone'.

The unique concept which controls and unifies the game enables 'Altar' with relatively few pieces to develop many permutations. Consequently a depth and level comparative to that of 'chess' can evolve with the individual.

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