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BGG랭킹
BGG전체 : 20765
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Caezar Al-Jassar, Kuly Heer
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아티스트
Crimzon Studio, Mihajlo Dimitrievski, Nizar Ilman
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인원
게임 소개
랩워즈는 과학적 영광을 위해 여러분의 실험실을 구축하고 경쟁자들을 파괴하는 과학 테마의 카드 게임입니다!
게임 방법:
플레이어는 5명의 실험 캐릭터와 3장의 실험 아이템 카드를 손에 들고 게임을 시작합니다. 각 라운드의 시작 부분에서 플레이어들은 가위바위보 메커니즘에서 어떤 캐릭터를 플레이할 것인지 공개하게 된다. 플레이어의 차례가 되면 캐릭터는 공격(자원 보너스)을 활성화하며, 다른 플레이어가 대상 캐릭터를 플레이하면 추가 보너스도 활성화된다. 플레이어가 성공적으로 사보타주할 경우 "를 줄이는 사보타주 카드도 얻게 된다.영향 지점&인용 합계(끝 참조).
그런 다음 플레이어들은 자신의 손에서 랩 아이템 카드를 자신의 랩 영역으로 구매하게 된다. 랩 아이템들은 조합으로 플레이어에게 더 많은 카드를 그리는 것에 대한 더 많은 연구 포인트를 주는 조합을 만들 수 있다. 플레이어들은 다양한 효과가 있는 액션 카드도 할 수 있다. 플레이어는 다른 플레이어의 성공적인 태업이나 교수 카드를 통해 액션 카드를 얻는다.
참가자들이 충분한 연구 포인트를 가지고 있다면 3가지 다른 "임팩트 카드"의 공개 공급에서 구입할 수 있다. 그들은 살수록 더 비싸진다. 선수들은 경기에서 이기는 데 필요한 임팩트 포인트를 그들 자신에게 주기 위해 임팩트 카드가 필요하다.
선수가 차례를 마치면 다음 선수가 차례를 갖는다. 모든 선수들이 차례를 마치면 다시 시작하고 그들이 그 라운드에서 어떤 새로운 캐릭터를 플레이할 것인지 드러낸다. 2라운드 시작부터 향후 라운드까지 각 플레이어는 랩 아이템 덱에서 2개의 연구 포인트와 1개의 랩 아이템 카드를 받게 됩니다.
게임을 이기고 끝내는 방법:
서플라이 카드 3장 중 2장이 소진되면 라운드가 끝나고 임팩트 포인트가 가장 많은 플레이어가 승리하게 된다. 연구 포인트가 가장 많이 남은 사람에게도 상여금, 연구실 영역 내 실험실 물품, 육성지 임팩트카드 등이 지급된다.
게임 방법:
플레이어는 5명의 실험 캐릭터와 3장의 실험 아이템 카드를 손에 들고 게임을 시작합니다. 각 라운드의 시작 부분에서 플레이어들은 가위바위보 메커니즘에서 어떤 캐릭터를 플레이할 것인지 공개하게 된다. 플레이어의 차례가 되면 캐릭터는 공격(자원 보너스)을 활성화하며, 다른 플레이어가 대상 캐릭터를 플레이하면 추가 보너스도 활성화된다. 플레이어가 성공적으로 사보타주할 경우 "를 줄이는 사보타주 카드도 얻게 된다.영향 지점&인용 합계(끝 참조).
그런 다음 플레이어들은 자신의 손에서 랩 아이템 카드를 자신의 랩 영역으로 구매하게 된다. 랩 아이템들은 조합으로 플레이어에게 더 많은 카드를 그리는 것에 대한 더 많은 연구 포인트를 주는 조합을 만들 수 있다. 플레이어들은 다양한 효과가 있는 액션 카드도 할 수 있다. 플레이어는 다른 플레이어의 성공적인 태업이나 교수 카드를 통해 액션 카드를 얻는다.
참가자들이 충분한 연구 포인트를 가지고 있다면 3가지 다른 "임팩트 카드"의 공개 공급에서 구입할 수 있다. 그들은 살수록 더 비싸진다. 선수들은 경기에서 이기는 데 필요한 임팩트 포인트를 그들 자신에게 주기 위해 임팩트 카드가 필요하다.
선수가 차례를 마치면 다음 선수가 차례를 갖는다. 모든 선수들이 차례를 마치면 다시 시작하고 그들이 그 라운드에서 어떤 새로운 캐릭터를 플레이할 것인지 드러낸다. 2라운드 시작부터 향후 라운드까지 각 플레이어는 랩 아이템 덱에서 2개의 연구 포인트와 1개의 랩 아이템 카드를 받게 됩니다.
게임을 이기고 끝내는 방법:
서플라이 카드 3장 중 2장이 소진되면 라운드가 끝나고 임팩트 포인트가 가장 많은 플레이어가 승리하게 된다. 연구 포인트가 가장 많이 남은 사람에게도 상여금, 연구실 영역 내 실험실 물품, 육성지 임팩트카드 등이 지급된다.
Lab Wars is the science themed card game of building up your lab and sabotaging your competitors all for scientific glory!
How to play:
Players start play with a research team of 5 lab characters and 3 lab item cards in their hand. At the beginning of each round players will reveal which character they will be playing in a rock, paper, scissors mechanism. When it is the player's turn their character activates an attack (a resource bonus) if another player has played the targeted character and an extra character specific bonus. If a player is successfully sabotaged they also gain a sabotage card decreasing their "Impact point" total (see end).
Players will then purchase lab item cards into their lab area from their hand. Lab items can combine to create combos which give the player more research points of the drawing of more cards. Players may also play action cards which have variable effects. Players gain action cards by the successful sabotage of another player or by playing the professor card.
If players have enough research points they can purchase from an open supply of 3 different "impact cards". They become more expensive to purchase as they get bought up. Players need impact cards to give themselves impact points which are needed to win the game.
Once the player has finished their turn the next player has their turn. Once all players have finished their turn players start over and reveal which new character they will be playing that round. From the beginning of the second round and future rounds each player receives 2 research points and 1 lab item card from the lab item deck.
How to win and end the game:
The game ends at the end of the round when 2 of the 3 supply cards have run out, with the player with the most impact points winning the game. Bonuses are also given to those with the most remaining research points, lab items in their lab area and Nurture paper impact cards.
How to play:
Players start play with a research team of 5 lab characters and 3 lab item cards in their hand. At the beginning of each round players will reveal which character they will be playing in a rock, paper, scissors mechanism. When it is the player's turn their character activates an attack (a resource bonus) if another player has played the targeted character and an extra character specific bonus. If a player is successfully sabotaged they also gain a sabotage card decreasing their "Impact point" total (see end).
Players will then purchase lab item cards into their lab area from their hand. Lab items can combine to create combos which give the player more research points of the drawing of more cards. Players may also play action cards which have variable effects. Players gain action cards by the successful sabotage of another player or by playing the professor card.
If players have enough research points they can purchase from an open supply of 3 different "impact cards". They become more expensive to purchase as they get bought up. Players need impact cards to give themselves impact points which are needed to win the game.
Once the player has finished their turn the next player has their turn. Once all players have finished their turn players start over and reveal which new character they will be playing that round. From the beginning of the second round and future rounds each player receives 2 research points and 1 lab item card from the lab item deck.
How to win and end the game:
The game ends at the end of the round when 2 of the 3 supply cards have run out, with the player with the most impact points winning the game. Bonuses are also given to those with the most remaining research points, lab items in their lab area and Nurture paper impact cards.
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