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BGG랭킹
BGG전체 : 20003
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
20-60 분
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연령
15+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.33 / 5
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디자이너
Marco Maggi, Francesco Nepitello
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아티스트
Jon Hodgson, Sam Manley, Scott Purdy
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인원
게임 소개
'크툴후 설화'는 '크툴후 신화'의 괴상한 이야기를 즐기고 게임을 사랑하며 어둠의 손길이 느껴지는 유머감각을 가진 사람들을 위한 스토리텔링 카드 게임이다.
요양원에 수감된 당신은 직원들에게 당신이 제정신이라는 것을 납득시켜야 합니다. 그곳에서 당신을 이끌었던 끔찍한 사건들에 대한 이야기를 말함으로써 말이죠. 다른 플레이어들은 비교해서 더 제정신처럼 보이기 위해 당신의 이야기를 방해하려 하고, 당신의 이야기의 성공이 무서운 의료진들에 의해 어떤 잘못된 치료법과 약물을 투여하는지를 결정한다. 이러한 치료법은 게임을 채점하는 방식이며, 가장 적은 치료로 끝나는 플레이어가 승자가 되며 자유롭게 갈 수 있다.
각 선수들은 요양원 직원들이 제정신이며 퇴원할 수 있다고 설득하고 있다. 플레이어들은 자신의 이야기를 설득력 있게 설명할 뿐만 아니라, 다른 플레이어들에게 의심을 던짐으로써 자유로워질 가능성을 높일 수 있다.
요양원에 수감된 당신은 직원들에게 당신이 제정신이라는 것을 납득시켜야 합니다. 그곳에서 당신을 이끌었던 끔찍한 사건들에 대한 이야기를 말함으로써 말이죠. 다른 플레이어들은 비교해서 더 제정신처럼 보이기 위해 당신의 이야기를 방해하려 하고, 당신의 이야기의 성공이 무서운 의료진들에 의해 어떤 잘못된 치료법과 약물을 투여하는지를 결정한다. 이러한 치료법은 게임을 채점하는 방식이며, 가장 적은 치료로 끝나는 플레이어가 승자가 되며 자유롭게 갈 수 있다.
각 선수들은 요양원 직원들이 제정신이며 퇴원할 수 있다고 설득하고 있다. 플레이어들은 자신의 이야기를 설득력 있게 설명할 뿐만 아니라, 다른 플레이어들에게 의심을 던짐으로써 자유로워질 가능성을 높일 수 있다.
Cthulhu Tales is a storytelling card game for people who enjoy the weird tales of the Cthulhu Mythos, love games and have a sense of humour with a touch of darkness to it...
Incarcerated in a sanatorium, you must convince the staff that you are sane by telling the story of the terrifying events that led you there. The other players try to disrupt your tale to make themselves look more sane in comparison, and the success of your tale determines which misguided therapies and medication are administered by the terrifying medical staff. These treatments are the way the game is scored, the player ending with the least amount of treatment is the winner, and is free to go.
Each player is trying to persuade the sanatorium staff that they are sane and can be released. As well as giving a convincing account of their own story, players can improve their chances of being freed by casting doubt on the other players’ tales – making themselves seem sane by comparison.
Incarcerated in a sanatorium, you must convince the staff that you are sane by telling the story of the terrifying events that led you there. The other players try to disrupt your tale to make themselves look more sane in comparison, and the success of your tale determines which misguided therapies and medication are administered by the terrifying medical staff. These treatments are the way the game is scored, the player ending with the least amount of treatment is the winner, and is free to go.
Each player is trying to persuade the sanatorium staff that they are sane and can be released. As well as giving a convincing account of their own story, players can improve their chances of being freed by casting doubt on the other players’ tales – making themselves seem sane by comparison.
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