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BGG랭킹
BGG전체 : 22084
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Reinhold Wittig
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아티스트
Peter Goodfellow, Reinhold Wittig
-
인원
게임 소개
사막을 가로질러 낙타를 옮기는 게임. 각 플레이어는 낙타의 수를 가지고 있고 먼저 낙타를 사막을 건너게 하려고 노력합니다. 그러나 사막에서 혼자 살아남는 사람은 아무도 없다 - 각각의 낙타는 항상 적어도 한 마리의 다른 낙타와 인접해 있어야 한다.
게임 보드는 한쪽 구석에 시작 구역이 있고 반대쪽 구석에 결승 구역이 있는 사막을 묘사하고 있다. 사막 한가운데에 두 개의 오아시스 공간이 있고 대략 사막을 둘로 나누는 협곡도 있다.
각 플레이어는 시작 구역에 말을 배치한 후 주사위 6개를 모두 굴리고 원하는 낙타를 움직인다. 낙타는 혼자서는 안 되지만, 인접한 4개의 공간 중 하나에 적어도 다른 낙타가 있어야 한다(대각선 공간은 포함되지 않는다). 다이롤은 낙타가 어떻게 움직이는지를 결정합니다: 1은 한 칸의 대각선 또는 수평 운동을 허용하고; 2,3,4는 낙타가 많은 공간들에 대해 직선 운동을 할 수 있게 합니다 - 그것은 또한 방해되는 낙타를 뛰어넘을 수 있고, 5 또는 6은 낙타가 그 숫자의 공간을 움직일 수 있고, 한 칸의 직각으로 움직일 수 있게 합니다. - 또한 방해되는 조각을 뛰어넘을 수도 있다.
낙타를 오아시스로 옮긴 첫 번째 사람이 되는 것은 플레이어에게 보너스 포인트를 주며, 협곡을 지나 낙타를 옮긴 첫 번째 사람이 되는 것도 플레이어에게 보너스 포인트를 준다. 이 보너스 포인트는 낙타가 결승점에 도달한 첫 번째 낙타에게는 8점, 두 번째 낙타에게는 6점, 세 번째 낙타에게는 4점씩 가산된다.
게임 종료 시 가장 많은 점수를 획득한 사람이 승리합니다.
게임 보드는 한쪽 구석에 시작 구역이 있고 반대쪽 구석에 결승 구역이 있는 사막을 묘사하고 있다. 사막 한가운데에 두 개의 오아시스 공간이 있고 대략 사막을 둘로 나누는 협곡도 있다.
각 플레이어는 시작 구역에 말을 배치한 후 주사위 6개를 모두 굴리고 원하는 낙타를 움직인다. 낙타는 혼자서는 안 되지만, 인접한 4개의 공간 중 하나에 적어도 다른 낙타가 있어야 한다(대각선 공간은 포함되지 않는다). 다이롤은 낙타가 어떻게 움직이는지를 결정합니다: 1은 한 칸의 대각선 또는 수평 운동을 허용하고; 2,3,4는 낙타가 많은 공간들에 대해 직선 운동을 할 수 있게 합니다 - 그것은 또한 방해되는 낙타를 뛰어넘을 수 있고, 5 또는 6은 낙타가 그 숫자의 공간을 움직일 수 있고, 한 칸의 직각으로 움직일 수 있게 합니다. - 또한 방해되는 조각을 뛰어넘을 수도 있다.
낙타를 오아시스로 옮긴 첫 번째 사람이 되는 것은 플레이어에게 보너스 포인트를 주며, 협곡을 지나 낙타를 옮긴 첫 번째 사람이 되는 것도 플레이어에게 보너스 포인트를 준다. 이 보너스 포인트는 낙타가 결승점에 도달한 첫 번째 낙타에게는 8점, 두 번째 낙타에게는 6점, 세 번째 낙타에게는 4점씩 가산된다.
게임 종료 시 가장 많은 점수를 획득한 사람이 승리합니다.
A game of moving camels across the desert. Each player has a number of camels and tries to get them across the desert first. However no-one survives in the desert alone - each camel must always be adjacent to at least one other camel.
The game board depicts a desert with a starting area in one corner and a finish area in the opposite corner. There are two oasis spaces in the middle of the desert and a gorge which approximately splits the desert in two.
After the initial placement of the pieces in the starting area, each player rolls all six of the dice, and moves whichever camels they want - restricted by the rule that a camel may never be by itself, but must have at least another camel in one of the 4 adjacent spaces (diagonal spaces do not count). The die roll determines how a camel may move: A 1 allows one space of diagonal or horizontal movement; a 2,3,or 4 allows the camel to move in a straight line (but not diagonally) that many spaces - it may also jump over any intervening camels; a 5 or 6 allows the camel to move that number of spaces and allows one right angle turn in the move - it may also jump over any intervening pieces.
Being the first person to move a camel onto an oasis earns the player bonus points, and also being the first person to move a camel past the gorge likewise earns a player bonus points. These bonus points are added to the points earned by your camel's finishing position (ie 8 points to the first camel to get to the finish line, 6 for the second camel and 4 for the third).
The person with the most points at the end of the game wins.
The game board depicts a desert with a starting area in one corner and a finish area in the opposite corner. There are two oasis spaces in the middle of the desert and a gorge which approximately splits the desert in two.
After the initial placement of the pieces in the starting area, each player rolls all six of the dice, and moves whichever camels they want - restricted by the rule that a camel may never be by itself, but must have at least another camel in one of the 4 adjacent spaces (diagonal spaces do not count). The die roll determines how a camel may move: A 1 allows one space of diagonal or horizontal movement; a 2,3,or 4 allows the camel to move in a straight line (but not diagonally) that many spaces - it may also jump over any intervening camels; a 5 or 6 allows the camel to move that number of spaces and allows one right angle turn in the move - it may also jump over any intervening pieces.
Being the first person to move a camel onto an oasis earns the player bonus points, and also being the first person to move a camel past the gorge likewise earns a player bonus points. These bonus points are added to the points earned by your camel's finishing position (ie 8 points to the first camel to get to the finish line, 6 for the second camel and 4 for the third).
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