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BGG랭킹
BGG전체 : 4080
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인원
3-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Manfred Reindl
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아티스트
Eckhard Freytag, Wanjin Gill
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인원
게임 소개
스컬 킹으로 처음 공개된 미노 다이스: Das W¨Rfelspiel, 플레이어들은 주사위 싸움의 결과를 예측하려고 노력하며, 가장 정확하게 예측하는 사람이 대회의 승자가 됩니다.
이 게임은 7가지 종류의 주사위를 포함한다: 미노타우루스, 그리핀, 인어, 그리고 4가지 종류의 숫자 주사위. 게임은 플레이어의 수에 따라 6-8개의 손을 사용하며, 각 라운드에서 현재 손에 해당하는 주사위를 하나씩 뽑는다. 주사위를 얻은 후, 각 플레이어는 동시에 자신의 손에 손가락을 내밀어 라운드에서 주장할 수 있는 트릭의 수를 입찰한다. 이 입찰들을 점수표에 기록하세요.
손에 쥔 첫 번째 플레이어는 화면 뒤에서 주사위를 선택하고, 공개적으로 주사위를 굴립니다. 숫자 다이를 굴리면 다른 플레이어들은 가능하면 이 색깔의 숫자 다이를 굴려야 한다. 대신, 플레이어는 항상 미노타우루스, 그리핀, 인어 다이를 굴릴 수 있다. 각 플레이어가 롤링한 후 누가 가장 높은 다이를 가지고 있는지 확인하고 이 트릭을 주장합니다. 롤 플래그는 0이며 트릭을 이길 수 없습니다. 미노타우루스는 미노타우루스 & mdash;를 이기는 인어공주를 이기는 그리핀을 이기고, 이 모든 특별한 캐릭터들은 숫자를 이긴다. 특수 캐릭터를 굴리지 않으면 가장 많이 굴린 숫자가 트릭을 획득하며, 나중에 굴린 사람에게 유리하게 동점이 깨진다. 트릭에 이긴 플레이어는 화면 앞에서 주사위를 수집한 후, 다음 트릭을 시작하기 위해 자신의 컬렉션에서 주사위를 선택합니다.
모든 트릭이 주장된 후, 선수들은 점수를 획득한다. 정확하게 입찰한 경우 기술 입찰당 20점을 획득하고, 입찰을 놓쳤을 경우 더 높든 낮든 입찰이 취소될 때마다 10점을 감점합니다. 0개의 트릭을 입찰하여 성공시킨 경우, 각 트릭에 대해 10점을 획득하고, 0개의 입찰을 놓친 경우, 몇 개의 트릭을 만들었는지에 관계없이 각 트릭에 대해 10점을 잃습니다. 깃발을 잡지 않고 인어로 미노타우루스를 포획한 경우 50점의 보너스 점수를 획득하고, 깃발을 잡지 않고 미노타우루스로 그리핀을 포획한 경우에도 30점의 보너스 점수를 획득합니다.
마지막 한 수 이후 총점이 가장 높은 사람이 승리한다.
이 게임은 7가지 종류의 주사위를 포함한다: 미노타우루스, 그리핀, 인어, 그리고 4가지 종류의 숫자 주사위. 게임은 플레이어의 수에 따라 6-8개의 손을 사용하며, 각 라운드에서 현재 손에 해당하는 주사위를 하나씩 뽑는다. 주사위를 얻은 후, 각 플레이어는 동시에 자신의 손에 손가락을 내밀어 라운드에서 주장할 수 있는 트릭의 수를 입찰한다. 이 입찰들을 점수표에 기록하세요.
손에 쥔 첫 번째 플레이어는 화면 뒤에서 주사위를 선택하고, 공개적으로 주사위를 굴립니다. 숫자 다이를 굴리면 다른 플레이어들은 가능하면 이 색깔의 숫자 다이를 굴려야 한다. 대신, 플레이어는 항상 미노타우루스, 그리핀, 인어 다이를 굴릴 수 있다. 각 플레이어가 롤링한 후 누가 가장 높은 다이를 가지고 있는지 확인하고 이 트릭을 주장합니다. 롤 플래그는 0이며 트릭을 이길 수 없습니다. 미노타우루스는 미노타우루스 & mdash;를 이기는 인어공주를 이기는 그리핀을 이기고, 이 모든 특별한 캐릭터들은 숫자를 이긴다. 특수 캐릭터를 굴리지 않으면 가장 많이 굴린 숫자가 트릭을 획득하며, 나중에 굴린 사람에게 유리하게 동점이 깨진다. 트릭에 이긴 플레이어는 화면 앞에서 주사위를 수집한 후, 다음 트릭을 시작하기 위해 자신의 컬렉션에서 주사위를 선택합니다.
모든 트릭이 주장된 후, 선수들은 점수를 획득한다. 정확하게 입찰한 경우 기술 입찰당 20점을 획득하고, 입찰을 놓쳤을 경우 더 높든 낮든 입찰이 취소될 때마다 10점을 감점합니다. 0개의 트릭을 입찰하여 성공시킨 경우, 각 트릭에 대해 10점을 획득하고, 0개의 입찰을 놓친 경우, 몇 개의 트릭을 만들었는지에 관계없이 각 트릭에 대해 10점을 잃습니다. 깃발을 잡지 않고 인어로 미노타우루스를 포획한 경우 50점의 보너스 점수를 획득하고, 깃발을 잡지 않고 미노타우루스로 그리핀을 포획한 경우에도 30점의 보너스 점수를 획득합니다.
마지막 한 수 이후 총점이 가장 높은 사람이 승리한다.
In Mino Dice, first released as Skull King: Das Würfelspiel, players try to predict the result of dice battles, and whoever predicts most accurately will come out the winner of the contest.
The game includes seven types of dice: minotaurs, griffins, mermaids, and four types of number dice. The game lasts 6-8 hands depending on the number of players, and in each round each player draws a number of dice from the bag equal to the current hand, e.g., five dice for the fifth hand, then places them behind their screen, keeping these dice a secret from all. After getting their dice, each player simultaneously bids the number of tricks they think they'll claim during the round by putting out fingers on their hand. Record these bids on the scoresheet.
The first player in a hand chooses a die from behind their screen, then rolls it in public. If they roll a number die, each other player must roll a number die of this color, if possible; otherwise they roll a die of their choice. Alternatively, a player can always roll a minotaur, griffin, or mermaid die. After each player has rolled, see who has the highest die and claims this trick. A rolled flag is a 0 and cannot win the trick. The minotaur beats the griffin, which beats the mermaid, which beats the minotaur — and all of these special characters beat numbers. If no one rolls a special character, the highest number rolled wins the trick, with a tie being broken in favor of whoever rolled later. The player who wins the trick collects the dice in front of their screen, then chooses a die from their collection to start the next trick.
After all the tricks have been claimed, players score points. If you made your bid exactly, score 20 points per trick bid; if you missed your bid, lose 10 points for each trick your bid was off, whether higher or lower. If you bid zero tricks and make it, score 10 points for each trick in the hand; if you miss a 0 bid, lose 10 points for each trick in the hand regardless of how many tricks you made. If you made your bid and captured a minotaur with a mermaid without also capturing a flag, score 50 bonus points; similarly, if you capture a griffin with a minotaur without capturing a flag, score 30 bonus points.
Whoever has the highest total score after the last hand is complete wins.
The game includes seven types of dice: minotaurs, griffins, mermaids, and four types of number dice. The game lasts 6-8 hands depending on the number of players, and in each round each player draws a number of dice from the bag equal to the current hand, e.g., five dice for the fifth hand, then places them behind their screen, keeping these dice a secret from all. After getting their dice, each player simultaneously bids the number of tricks they think they'll claim during the round by putting out fingers on their hand. Record these bids on the scoresheet.
The first player in a hand chooses a die from behind their screen, then rolls it in public. If they roll a number die, each other player must roll a number die of this color, if possible; otherwise they roll a die of their choice. Alternatively, a player can always roll a minotaur, griffin, or mermaid die. After each player has rolled, see who has the highest die and claims this trick. A rolled flag is a 0 and cannot win the trick. The minotaur beats the griffin, which beats the mermaid, which beats the minotaur — and all of these special characters beat numbers. If no one rolls a special character, the highest number rolled wins the trick, with a tie being broken in favor of whoever rolled later. The player who wins the trick collects the dice in front of their screen, then chooses a die from their collection to start the next trick.
After all the tricks have been claimed, players score points. If you made your bid exactly, score 20 points per trick bid; if you missed your bid, lose 10 points for each trick your bid was off, whether higher or lower. If you bid zero tricks and make it, score 10 points for each trick in the hand; if you miss a 0 bid, lose 10 points for each trick in the hand regardless of how many tricks you made. If you made your bid and captured a minotaur with a mermaid without also capturing a flag, score 50 bonus points; similarly, if you capture a griffin with a minotaur without capturing a flag, score 30 bonus points.
Whoever has the highest total score after the last hand is complete wins.
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