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7.1아키올로지: 사막의 폭풍
Archaeology: The New Expedition (2016) -
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.27 / 5
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디자이너
Phil Walker-Harding
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아티스트
Atha Kanaani
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인원
게임 소개
<아키올로지: 사막의 폭풍>은 <아키올로지 카드 게임>을 보완하고 수정하여 나온 게임입니다.
여러분은 이집트 사막 발굴 현장에서 일하는 고고학자입니다. 찢긴 양피지나 부서진 항아리, 혹은 아주 값진 유물을 완성하기 위해 적절한 장소를 찾아야 합니다. 고대 피라미드를 탐험하며 막대한 양의 보물을 발견할지도 모릅니다! 여러분이 찾은 물건의 가치를 올리기 위해 지역 시장에서 현명하게 거래하세요. 가장 큰 이득을 거둘 수 있는 적절한 시점에 여러분의 보물을 박물관에 판매하세요.
하지만 조심하십시오, 사막은 위험으로 가득 찬 곳이니까요! 모든 것을 파괴하는 모래 폭풍이 여러분의 원정대를 혼란에 빠뜨릴 수도 있고, 어둠 속에 숨어있는 악랄한 도적 떼는 여러분의 소중한 발견물을 훔치기 위해 발굴 현장 주변을 도사리고 있으니 말입니다.
<아키올로지: 사막의 폭풍>에서 여러분은 보물을 발견하고 이를 박물관에 판매하여 최대한 많은 이윤을 남겨야 합니다. 여러분은 손에 보물 카드 4장을 들고 시작합니다. 유적 타일 하나를 무작위로 선택하고, 유적의 각 방은 비밀스럽게 보물 카드로 채워집니다.
자기 차례가 되면, 플레이어는 카드 더미에서 카드를 뽑아, ‘보물을 채굴’합니다. 만약 보물을 발견하면, 아무에게도 보여주지 않고 가져갑니다. 만약 도둑을 발견하면, 다른 플레이어 중 아무에게서 카드를 한 장 훔칩니다. 만약 모래 폭풍을 발견하면, 모든 플레이어는 자기 손에 있는 카드의 절반을 잃어버립니다. 버린 카드는 게임을 시작할 때 카드를 5장 깔아 두었던 시장에 놓으세요. 모든 플레이어는 각자 모래 폭풍의 효과를 무시할 수 있는 천막 카드를 1장씩 가지고 게임을 시작합니다. 텐트는 사용했다면 버립니다. 채굴이 끝난 플레이어는 다음 행동을 할 수 있습니다:
지도를 1개 이상 버려 유적의 방 하나를 탐사합니다. 방에 있는 카드를 모두 살펴 보고 그중 몇 개를 가져옵니다.
시장에서 거래를 합니다. 손에 있는 보물 카드를 1장 이상 내려 놓고 그 가치보다 적거나 동등한 카드를 가져옵니다.
자기 앞에 같은 종류의 보물 카드 한 세트를 내려 놓아, 박물관에 이를 판매합니다. 보통 같은 종류의 카드를 많이 판매할수록 더 많은 돈을 벌 수 있습니다.
자신의 차례에 보물 발굴은 딱 한 번만 할 수 있지만, 나머지 행동은 계속해서 할 수 있습니다. 나머지 행동은 원하는 순서대로 해도 됩니다. 카드 더미에 더 이상 카드가 없고, 모든 사람이 ‘패스’를 선언하면 게임이 끝나고 모두가 자신의 보물을 박물관에 판매합니다. 가장 많은 돈을 번 플레이어가 승리합니다!
<아키올로지: 사막의 폭풍>은 <아키올로지 카드게임>에는 없던 텐트 카드와 새로운 보물 종류를 추가하였습니다. 또한, 플레이 가능 인원이 5명으로 늘었고, 보물 카드의 가치 값을 재조정하였으며, 유적의 수 역시 늘려 탐험의 재미를 더욱 키웠습니다.
여러분은 이집트 사막 발굴 현장에서 일하는 고고학자입니다. 찢긴 양피지나 부서진 항아리, 혹은 아주 값진 유물을 완성하기 위해 적절한 장소를 찾아야 합니다. 고대 피라미드를 탐험하며 막대한 양의 보물을 발견할지도 모릅니다! 여러분이 찾은 물건의 가치를 올리기 위해 지역 시장에서 현명하게 거래하세요. 가장 큰 이득을 거둘 수 있는 적절한 시점에 여러분의 보물을 박물관에 판매하세요.
하지만 조심하십시오, 사막은 위험으로 가득 찬 곳이니까요! 모든 것을 파괴하는 모래 폭풍이 여러분의 원정대를 혼란에 빠뜨릴 수도 있고, 어둠 속에 숨어있는 악랄한 도적 떼는 여러분의 소중한 발견물을 훔치기 위해 발굴 현장 주변을 도사리고 있으니 말입니다.
<아키올로지: 사막의 폭풍>에서 여러분은 보물을 발견하고 이를 박물관에 판매하여 최대한 많은 이윤을 남겨야 합니다. 여러분은 손에 보물 카드 4장을 들고 시작합니다. 유적 타일 하나를 무작위로 선택하고, 유적의 각 방은 비밀스럽게 보물 카드로 채워집니다.
자기 차례가 되면, 플레이어는 카드 더미에서 카드를 뽑아, ‘보물을 채굴’합니다. 만약 보물을 발견하면, 아무에게도 보여주지 않고 가져갑니다. 만약 도둑을 발견하면, 다른 플레이어 중 아무에게서 카드를 한 장 훔칩니다. 만약 모래 폭풍을 발견하면, 모든 플레이어는 자기 손에 있는 카드의 절반을 잃어버립니다. 버린 카드는 게임을 시작할 때 카드를 5장 깔아 두었던 시장에 놓으세요. 모든 플레이어는 각자 모래 폭풍의 효과를 무시할 수 있는 천막 카드를 1장씩 가지고 게임을 시작합니다. 텐트는 사용했다면 버립니다. 채굴이 끝난 플레이어는 다음 행동을 할 수 있습니다:
지도를 1개 이상 버려 유적의 방 하나를 탐사합니다. 방에 있는 카드를 모두 살펴 보고 그중 몇 개를 가져옵니다.
시장에서 거래를 합니다. 손에 있는 보물 카드를 1장 이상 내려 놓고 그 가치보다 적거나 동등한 카드를 가져옵니다.
자기 앞에 같은 종류의 보물 카드 한 세트를 내려 놓아, 박물관에 이를 판매합니다. 보통 같은 종류의 카드를 많이 판매할수록 더 많은 돈을 벌 수 있습니다.
자신의 차례에 보물 발굴은 딱 한 번만 할 수 있지만, 나머지 행동은 계속해서 할 수 있습니다. 나머지 행동은 원하는 순서대로 해도 됩니다. 카드 더미에 더 이상 카드가 없고, 모든 사람이 ‘패스’를 선언하면 게임이 끝나고 모두가 자신의 보물을 박물관에 판매합니다. 가장 많은 돈을 번 플레이어가 승리합니다!
<아키올로지: 사막의 폭풍>은 <아키올로지 카드게임>에는 없던 텐트 카드와 새로운 보물 종류를 추가하였습니다. 또한, 플레이 가능 인원이 5명으로 늘었고, 보물 카드의 가치 값을 재조정하였으며, 유적의 수 역시 늘려 탐험의 재미를 더욱 키웠습니다.
Archaeology: The New Expedition is a reimplementation of the popular Archaeology: The Card Game (with several changes).
You are an archaeologist working the dig sites of the Egyptian desert. Search for the right pieces to complete torn parchments, broken pots, and other priceless artifacts. Explore an ancient pyramid in the hope of uncovering a huge stash of treasure! Trade shrewdly at the local marketplace to increase the value of your collection. Sell your treasures to the museum at just the right time for maximum profit.
But beware, the desert also has its dangers! A devastating sandstorm can throw your expedition into disarray, and cunning thieves lurk around the dig site ready to steal your prize discovery!
In Archaeology: The New Expedition, you want to find treasures and make the most money possible by selling them to the museum. Players start with four treasure cards in hand; one monument tile is chosen at random, then the chambers of the monument are loaded secretly with treasure cards.
On a turn, a player digs for treasure by drawing from the deck. If they find treasure, they don't show anyone and keep it; if they find a thief, they steal a card at random from an opponent; and if they find a sandstorm, all players lose half of their cards in hand to the marketplace, which starts the game with five face-up cards. (Each player has a tent that they can discard to avoid the effects of one sandstorm.) After digging, a player can:
Discard one or more maps to explore one chamber of the monument, looking at all the cards there and keeping some number of them.
Trade at the marketplace by laying down one or more treasure cards and picking up cards with equal or lesser trading value.
Sell to the museum by placing sets of treasure cards in front of them; in general, the more cards you have of a type, the more the set is worth.
Players can explore only once, but they can do the other actions repeatedly, and they can take these actions in any order. Once the deck is empty, players keep taking actions until they all pass in turn, after which they sell treasures to the museum. Whoever ends up with the most money wins!
According to the designer, Archaeology: The New Expedition differs from Archaeology: The Card Game through the inclusion of tent cards, the addition of new treasure types and additional cards to allow for five players, the adjustment of some treasure values, and the inclusion of six monuments instead of one to have more variety when exploring.
You are an archaeologist working the dig sites of the Egyptian desert. Search for the right pieces to complete torn parchments, broken pots, and other priceless artifacts. Explore an ancient pyramid in the hope of uncovering a huge stash of treasure! Trade shrewdly at the local marketplace to increase the value of your collection. Sell your treasures to the museum at just the right time for maximum profit.
But beware, the desert also has its dangers! A devastating sandstorm can throw your expedition into disarray, and cunning thieves lurk around the dig site ready to steal your prize discovery!
In Archaeology: The New Expedition, you want to find treasures and make the most money possible by selling them to the museum. Players start with four treasure cards in hand; one monument tile is chosen at random, then the chambers of the monument are loaded secretly with treasure cards.
On a turn, a player digs for treasure by drawing from the deck. If they find treasure, they don't show anyone and keep it; if they find a thief, they steal a card at random from an opponent; and if they find a sandstorm, all players lose half of their cards in hand to the marketplace, which starts the game with five face-up cards. (Each player has a tent that they can discard to avoid the effects of one sandstorm.) After digging, a player can:
Discard one or more maps to explore one chamber of the monument, looking at all the cards there and keeping some number of them.
Trade at the marketplace by laying down one or more treasure cards and picking up cards with equal or lesser trading value.
Sell to the museum by placing sets of treasure cards in front of them; in general, the more cards you have of a type, the more the set is worth.
Players can explore only once, but they can do the other actions repeatedly, and they can take these actions in any order. Once the deck is empty, players keep taking actions until they all pass in turn, after which they sell treasures to the museum. Whoever ends up with the most money wins!
According to the designer, Archaeology: The New Expedition differs from Archaeology: The Card Game through the inclusion of tent cards, the addition of new treasure types and additional cards to allow for five players, the adjustment of some treasure values, and the inclusion of six monuments instead of one to have more variety when exploring.
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