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Absolute Victory: World Conflict 1939-1945 (2017)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-2+ 명
  • 게임시간

    120-1200 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    4.12 / 5

게임 소개

게시자:

찰스 S의 콤파스 게임스의 세계 2차 대전 게임입니다. 로버츠상 수상자인 벤 매디슨과 웨스 어니의 디자인 팀입니다. Absolute Victory는 전 세계를 커버하는 대형 지도 3개(각각 39x26 헥스)를 슬라이딩 스케일로 표시해 전투가 가장 많이 일어난 곳(유럽 등)에는 더 많은 관심을 주고, 그렇지 않은 곳(남미 등)에는 더 적은 관심을 주는 것이 특징이다.

1,700개의 카운터는 90개 이상의 국가의 육해공군을 나타냅니다. 2,500개 이상의 무작위 이벤트들로 이루어진 추첨 시스템은 플레이어들을 1940년대 전시의 혼란스러운 세계, 경쟁 의제, 불안정한 국가, 신뢰할 수 없는 동맹국으로 몰아넣는다.

게임 메카닉은 플레이어가 "지루한 것" 보다는 군사적, 전략적 측면에 집중하도록 설계되었다. 여기에는 간단한 생산 규칙(콩 카운트 없음), 전투 모드를 특징으로 하는 긴장감 넘치는 육상 전투 시스템, 그리고 단계적이지 않은 플레이어의 '다운 타임'을 최소화하는 교대로 구축된 턴이 포함됩니다.
From the publisher:

A global-level World War II game from Compass Games from the Charles S. Roberts Award-winning design team of Ben Madison and Wes Erni. Absolute Victory features three large maps (39x26 hexes each) covering the entire world on a sliding scale that gives more attention to places of the world (such as Europe) that saw the most fighting, and less to places (such as South America) that didn't.

1,700 counters represent the armed forces -- land, naval, and air -- of more than 90 nations. A chit draw system of more than 2,500 random events plunges the players into the chaotic world of the wartime 1940s, a world of competing agendas, unstable nations and untrustworthy allies.

Game mechanics are designed to focus the player's attention on military and strategic aspects of the war rather than the "boring stuff". They include simple production rules (no bean counting), a tense land combat system featuring battle modes, and turns built around alternating pulses -- some military, some political -- that minimize 'down time' for the non-phasing player.

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