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BGG랭킹
BGG전체 : 5776
ABSTRACTS : 302
FAMILYGAMES : 1642 -
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인원
2-99 명
BGG추천: 2-9 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.70 / 5
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디자이너
Andreas Kuhnekath
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아티스트
Christian Fiore
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인원
게임 소개
알렉스 랜돌프의 고전적인 리코쳇 로봇에서 영감을 받은 동시 플레이 게임인 마이크로 로봇은 플레이어가 어떻게 로봇이 그리드의 한 지점에서 다른 지점으로 빠르게 이동할 수 있는지를 결정하도록 도전한다.
설정하려면 4개의 게임 보드의 검은색 또는 구리 면을 선택한 다음 2x2 정사각형으로 정렬하십시오. 각 게임 보드에는 9개의 주사위가 표시되며, 완성된 격자는 36개의 주사위를 보여주는데, 주사위는 1~6번으로 번호를 매기고 6개의 색을 보여주며 각각의 숫자와 색깔의 조합은 정확히 한 번씩 나타난다. 색상 다이와 숫자 다이를 굴려 투명 로봇의 시작 위치를 결정한 다음 이 공간을 투명 시작 토큰으로 표시합니다.
라운드에서 두 개의 주사위를 굴려 목표 공간을 결정합니다. 투명한 승리 토큰으로 이 공간을 표시하거나 모든 사람이 자신이 도달하고자 하는 공간을 기억하도록 할 수 있습니다. 모두가 동시에 어떻게 대상 공간으로 로봇 움직이고, 로봇이 움직일, 직각으로 공유하거나 색깔이나 현재 위치 많은 수의 공간으로 이동해야 하는지 알아내려고 한다. 예를 들어 로봇이 "3-green"에서 시작하면 3 또는 녹색으로 표시되는 모든 공간으로 직교로 이동할 수 있습니다. "5-green"로 이동하면 다시 5 또는 녹색으로 표시되는 공간으로 직교로 이동할 수 있습니다.
플레이어가 해결책을 찾자마자 몇 번의 동작을 외치고 나서 로봇을 가져가서 해결책을 시연합니다. 해결 방법이 정확하게 요구되는 수를 취하면 플레이어는 승리 토큰을 얻게 되고, 그렇지 않으면 승리 토큰 중 하나를 가장 적은 수의 토큰을 가진 플레이어에게 준다. 어느 경우든 이전 대상 공간은 다음 라운드의 새로운 시작 공간이 된다.
승리 토큰을 다섯 개 가지고 있는 선수가 있다면, 그들이 승리한다! 누군가 5개를 모으기 전에 25개의 승리 토큰을 분배하면, 동점자가 가능해져 가장 많은 토큰을 보유한 사람이 승리하게 된다.
전문 마이크로 로봇 플레이어는 목표 승리 토큰을 보드에 올린 뒤 두 개의 주사위를 다시 한 번 굴리면 게임의 도전력을 높일 수 있다. 플레이어는 먼저 주사위에 표시된 공간으로 로봇을 이동한 다음 최종 목적지로 이동하는 해결책을 결정해야 합니다.
마이크로 로봇의 투명 로봇은 리코쳇 로봇에서도 사용될 수 있습니다. 이 로봇은 그 게임의 다른 로봇들처럼 움직입니다. 단, 추가적인 움직임을 제외하고는 벽에 멈추는 대신 벽을 통과할 수 있습니다. 중앙 장벽이나 외벽을 통해 이동할 수 없으며 착륙할 수 있는 유일한 대상 공간은 색색의 소용돌이입니다.
설정하려면 4개의 게임 보드의 검은색 또는 구리 면을 선택한 다음 2x2 정사각형으로 정렬하십시오. 각 게임 보드에는 9개의 주사위가 표시되며, 완성된 격자는 36개의 주사위를 보여주는데, 주사위는 1~6번으로 번호를 매기고 6개의 색을 보여주며 각각의 숫자와 색깔의 조합은 정확히 한 번씩 나타난다. 색상 다이와 숫자 다이를 굴려 투명 로봇의 시작 위치를 결정한 다음 이 공간을 투명 시작 토큰으로 표시합니다.
라운드에서 두 개의 주사위를 굴려 목표 공간을 결정합니다. 투명한 승리 토큰으로 이 공간을 표시하거나 모든 사람이 자신이 도달하고자 하는 공간을 기억하도록 할 수 있습니다. 모두가 동시에 어떻게 대상 공간으로 로봇 움직이고, 로봇이 움직일, 직각으로 공유하거나 색깔이나 현재 위치 많은 수의 공간으로 이동해야 하는지 알아내려고 한다. 예를 들어 로봇이 "3-green"에서 시작하면 3 또는 녹색으로 표시되는 모든 공간으로 직교로 이동할 수 있습니다. "5-green"로 이동하면 다시 5 또는 녹색으로 표시되는 공간으로 직교로 이동할 수 있습니다.
플레이어가 해결책을 찾자마자 몇 번의 동작을 외치고 나서 로봇을 가져가서 해결책을 시연합니다. 해결 방법이 정확하게 요구되는 수를 취하면 플레이어는 승리 토큰을 얻게 되고, 그렇지 않으면 승리 토큰 중 하나를 가장 적은 수의 토큰을 가진 플레이어에게 준다. 어느 경우든 이전 대상 공간은 다음 라운드의 새로운 시작 공간이 된다.
승리 토큰을 다섯 개 가지고 있는 선수가 있다면, 그들이 승리한다! 누군가 5개를 모으기 전에 25개의 승리 토큰을 분배하면, 동점자가 가능해져 가장 많은 토큰을 보유한 사람이 승리하게 된다.
전문 마이크로 로봇 플레이어는 목표 승리 토큰을 보드에 올린 뒤 두 개의 주사위를 다시 한 번 굴리면 게임의 도전력을 높일 수 있다. 플레이어는 먼저 주사위에 표시된 공간으로 로봇을 이동한 다음 최종 목적지로 이동하는 해결책을 결정해야 합니다.
마이크로 로봇의 투명 로봇은 리코쳇 로봇에서도 사용될 수 있습니다. 이 로봇은 그 게임의 다른 로봇들처럼 움직입니다. 단, 추가적인 움직임을 제외하고는 벽에 멈추는 대신 벽을 통과할 수 있습니다. 중앙 장벽이나 외벽을 통해 이동할 수 없으며 착륙할 수 있는 유일한 대상 공간은 색색의 소용돌이입니다.
Micro Robots, a simultaneous play game inspired by Alex Randolph's classic Ricochet Robots, challenges players to quickly determine how a robot can move from one spot on the grid to another.
To set up, choose to use the black or copper side of the four game boards, then arrange them in a 2x2 square. Each game board shows nine dice, and once arranged the completed grid shows 36 dice, with the dice being numbered 1-6 and showing six colors, with each combination of number and color appearing exactly once. Roll the color die and number die to determine the starting location for the transparent robot, then mark this space with the transparent starting token.
In a round, roll the two dice to determine the target space; you can mark this space with a transparent victory token or simply have everyone remember which space they're trying to reach. Everyone simultaneously tries to figure out how to move the robot to the target space, and to move the robot, it must move orthogonally to a space that shares either the color or number of its current location. If the robot starts on "3-green", for example, it can move orthogonally to any space that shows either a 3 or is green; if you'd move it to "5-green", it can now once again move orthogonally to any space that shows either a 5 or is green; and so on.
As soon as a player has a solution, they yell out the number of moves, then take the robot and demonstrate the solution. If the solution takes exactly the number of moves claimed, the player earns a victory token; if not, the player gives one of their victory tokens (if they have any) to the player with the fewest tokens. In either case, the former target space becomes the new starting space for the next round.
If any player possesses five victory tokens, they win! If the 25 victory tokens are distributed before someone collects five, then whoever holds the most tokens wins, with ties being possible.
Expert Micro Robots players can increase the challenge of the game by placing the target victory token on the board, then rolling the two dice once again. The players must now determine a solution that first moves the robot to the space showing on the dice, then to the final destination.
The transparent robot in Micro Robots can also be used in Ricochet Robots. This robot moves like any other robot in that game except that for an additional move it can pass through a wall instead of stopping at it. It cannot move through the central barrier or the exterior walls, and the only target space on which it can land is the colored vortex.
To set up, choose to use the black or copper side of the four game boards, then arrange them in a 2x2 square. Each game board shows nine dice, and once arranged the completed grid shows 36 dice, with the dice being numbered 1-6 and showing six colors, with each combination of number and color appearing exactly once. Roll the color die and number die to determine the starting location for the transparent robot, then mark this space with the transparent starting token.
In a round, roll the two dice to determine the target space; you can mark this space with a transparent victory token or simply have everyone remember which space they're trying to reach. Everyone simultaneously tries to figure out how to move the robot to the target space, and to move the robot, it must move orthogonally to a space that shares either the color or number of its current location. If the robot starts on "3-green", for example, it can move orthogonally to any space that shows either a 3 or is green; if you'd move it to "5-green", it can now once again move orthogonally to any space that shows either a 5 or is green; and so on.
As soon as a player has a solution, they yell out the number of moves, then take the robot and demonstrate the solution. If the solution takes exactly the number of moves claimed, the player earns a victory token; if not, the player gives one of their victory tokens (if they have any) to the player with the fewest tokens. In either case, the former target space becomes the new starting space for the next round.
If any player possesses five victory tokens, they win! If the 25 victory tokens are distributed before someone collects five, then whoever holds the most tokens wins, with ties being possible.
Expert Micro Robots players can increase the challenge of the game by placing the target victory token on the board, then rolling the two dice once again. The players must now determine a solution that first moves the robot to the space showing on the dice, then to the final destination.
The transparent robot in Micro Robots can also be used in Ricochet Robots. This robot moves like any other robot in that game except that for an additional move it can pass through a wall instead of stopping at it. It cannot move through the central barrier or the exterior walls, and the only target space on which it can land is the colored vortex.
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