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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
90-120 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Eddy Sterckx
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아티스트
-
인원
게임 소개
워털루 스퀘어(Waterloo Square)는 1815년 워털루 전투를 2인칭으로 하는 전쟁 게임이다.
한 명의 선수는 나폴레옹의 역할을 맡아 프랑스군을 지휘하고, 다른 한 명은 웰링턴/블루어/벨기에 연합군(영국, 네덜란드/벨기에, 독일 소주, 프로이센)을 지휘한다.
라이트 블루와 다크 블루는 프랑스군을, 그레이는 프로이센군을, 레드는 다른 연합군을 각각 나타낸다. 모든 카운터에는 유형(영유병 또는 기병), 전투력 및 역사적 명칭을 나타내는 정보가 포함되어 있으며, 이는 설정 중에만 사용됩니다.
지도는 100개의 사각형으로 나뉘며, 각각 클리어, 숲, 빌딩 등의 단일 지형 유형으로 이동과 전투에 다소 다른 영향을 미친다.
각 정사각형은 하나의 카운터만 포함할 수 있습니다. 유닛 간의 이동과 전투는 플레이어가 선택한 전략에 따라 조작할 수 있는 개인 덱에서 카드를 재생함으로써 조절되고 촉발된다.
한 선수가 승리 조건 중 하나를 달성하면 게임이 종료되고 그가 승자로 선언될 때까지 선수들은 돌아가며 경기를 한다.
한 명의 선수는 나폴레옹의 역할을 맡아 프랑스군을 지휘하고, 다른 한 명은 웰링턴/블루어/벨기에 연합군(영국, 네덜란드/벨기에, 독일 소주, 프로이센)을 지휘한다.
라이트 블루와 다크 블루는 프랑스군을, 그레이는 프로이센군을, 레드는 다른 연합군을 각각 나타낸다. 모든 카운터에는 유형(영유병 또는 기병), 전투력 및 역사적 명칭을 나타내는 정보가 포함되어 있으며, 이는 설정 중에만 사용됩니다.
지도는 100개의 사각형으로 나뉘며, 각각 클리어, 숲, 빌딩 등의 단일 지형 유형으로 이동과 전투에 다소 다른 영향을 미친다.
각 정사각형은 하나의 카운터만 포함할 수 있습니다. 유닛 간의 이동과 전투는 플레이어가 선택한 전략에 따라 조작할 수 있는 개인 덱에서 카드를 재생함으로써 조절되고 촉발된다.
한 선수가 승리 조건 중 하나를 달성하면 게임이 종료되고 그가 승자로 선언될 때까지 선수들은 돌아가며 경기를 한다.
Waterloo Squares is 2-player entry-level wargame of the battle of Waterloo 1815 played on a map which represents the historical battlefield.
One player assumes the role of Napoleon and takes command of the French, the other player represents the Wellington/Blücher combination and will command the Allies (British, Dutch/Belgian, minor German states and Prussian)
The Light Blue and Dark Blue counters represent the French forces, the Grey counters the Prussians and the Red counters all the other Allied forces. All counters contain information denoting their type (infantry or cavalry), combat strength and historical designation - which is only used during setup.
The map is divided into 100 squares, each of a single terrain type - Clear, Woods or Buildings - each of which has a somewhat different effect on movement and combat.
Each square can only contain a single counter. Movement and combat between units is regulated and triggered by playing cards from a personal deck which can be manipulated according to a player's chosen strategy.
Players take turns until one player achieves one of his victory conditions at which point the game ends and he's declared the winner.
One player assumes the role of Napoleon and takes command of the French, the other player represents the Wellington/Blücher combination and will command the Allies (British, Dutch/Belgian, minor German states and Prussian)
The Light Blue and Dark Blue counters represent the French forces, the Grey counters the Prussians and the Red counters all the other Allied forces. All counters contain information denoting their type (infantry or cavalry), combat strength and historical designation - which is only used during setup.
The map is divided into 100 squares, each of a single terrain type - Clear, Woods or Buildings - each of which has a somewhat different effect on movement and combat.
Each square can only contain a single counter. Movement and combat between units is regulated and triggered by playing cards from a personal deck which can be manipulated according to a player's chosen strategy.
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