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BGG랭킹
BGG전체 : 21551
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-40 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.67 / 5
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디자이너
Todd Sanders
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아티스트
Ivan Bilibin
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인원
게임 소개
Wyr에서 당신은 까마귀가 된 당신의 마법의 마법을 찾아 헤매고 있습니다. 파편 여덟 개를 모두 되찾아 집으로 돌아갈 것인가 아니면 위르의 어두운 나무 사이를 배회할 것인가?
하나의 페이지 보드, 9개의 마커, 1개의 카드, 1개의 6면 주사위를 사용하는 카드놀이 게임입니다.
승리하기 위해서는 8마리의 까마귀를 각각 풀어주어야 하며, 남은 까마귀의 체력이 0으로 떨어지기 전에 마법 마법을 되찾아야 합니다.
레이븐 카드를 꺼내면 갑판에서 회수된 스펠샤드 카드를 뽑을 수 있습니다.
게임 플레이: 게임의 각 라운드는 3단계로 진행되며, 모든 레이븐이 해방되거나 체력이 손실될 때까지 주기적으로 플레이됩니다.
1단계. 레이븐 비행 - 레이븐 비행 갑판에서 카드 1장을 뽑아서 게임 보드 바닥까지 향하게 버려라. 뽑은 카드는 이번 턴에서 레이븐스가 1개 이상 날아갈 공간(즉, 이동)과 같다.
2단계. 까마귀 공격 - 표식이 차지하는 공간에서의 비행을 종료하는 각 까마귀는 차례대로 공격합니다. 각 레이븐에 대해 레이븐 강도 카드 1장과 해방된 레이븐에 대해 추가 카드 1장을 발행합니다.
그리고 나서, 당신의 손에서 카드를 앞에 있는 폐기 더미에 넣고, 당신의 방어력을 위해 각각의 카드들의 값을 합산하세요. 레이븐’의 공격력보다 방어력이 강하면 스펠샤드를 해방합니다.
3단계. 방랑자 이동/해제 -
당신의 손에 있는 카드는 방어와 움직임 모두에 사용됩니다. 당신이 플레이하는 각각의 카드는 당신 앞에 버려진 더미로 들어갈 것입니다.
복구된 맞춤법 덱 -
까마귀가 풀려나면 네가 되찾은 마법의 사드가 된다. 플레이 도중 언제든지 스펠샤드를 사용할 수 있지만 스펠샤드가 재생되면 게임에서 제거됩니다.
이 게임은 시리즈의 일부이다. 나머지 두 게임은 위르의 숲의 시커와 에넹의 땅이다.
하나의 페이지 보드, 9개의 마커, 1개의 카드, 1개의 6면 주사위를 사용하는 카드놀이 게임입니다.
승리하기 위해서는 8마리의 까마귀를 각각 풀어주어야 하며, 남은 까마귀의 체력이 0으로 떨어지기 전에 마법 마법을 되찾아야 합니다.
레이븐 카드를 꺼내면 갑판에서 회수된 스펠샤드 카드를 뽑을 수 있습니다.
게임 플레이: 게임의 각 라운드는 3단계로 진행되며, 모든 레이븐이 해방되거나 체력이 손실될 때까지 주기적으로 플레이됩니다.
1단계. 레이븐 비행 - 레이븐 비행 갑판에서 카드 1장을 뽑아서 게임 보드 바닥까지 향하게 버려라. 뽑은 카드는 이번 턴에서 레이븐스가 1개 이상 날아갈 공간(즉, 이동)과 같다.
2단계. 까마귀 공격 - 표식이 차지하는 공간에서의 비행을 종료하는 각 까마귀는 차례대로 공격합니다. 각 레이븐에 대해 레이븐 강도 카드 1장과 해방된 레이븐에 대해 추가 카드 1장을 발행합니다.
그리고 나서, 당신의 손에서 카드를 앞에 있는 폐기 더미에 넣고, 당신의 방어력을 위해 각각의 카드들의 값을 합산하세요. 레이븐’의 공격력보다 방어력이 강하면 스펠샤드를 해방합니다.
3단계. 방랑자 이동/해제 -
당신의 손에 있는 카드는 방어와 움직임 모두에 사용됩니다. 당신이 플레이하는 각각의 카드는 당신 앞에 버려진 더미로 들어갈 것입니다.
복구된 맞춤법 덱 -
까마귀가 풀려나면 네가 되찾은 마법의 사드가 된다. 플레이 도중 언제든지 스펠샤드를 사용할 수 있지만 스펠샤드가 재생되면 게임에서 제거됩니다.
이 게임은 시리즈의 일부이다. 나머지 두 게임은 위르의 숲의 시커와 에넹의 땅이다.
In Wyr you wander, searching for the spellshards of your magic which have become ravens. Will you recover all eight shards and win your way home or will you ever roam among the dark trees of Wyr?
A solitaire game using a one page board, 9 markers, 1 deck of playing cards and 1 six sided die.
To Win: You must free each of the 8 Ravens, reclaiming their spellshards of magic before the remaining ravens reduce your health to 0.
Each Raven you free will allow you to draw a Recovered Spellshard card from its deck.
To Play: Each round of the game has 3 phases which are played in cycles until all Ravens are freed or your health is lost:
Phase 1. Raven Flight - Draw 1 card from the Raven Flight deck and discard it face up to the bottom of the game board. The card drawn equals the number of spaces 1 or more Ravens will fly (i.e. move) this turn.
Phase 2. Raven Attack - Each Raven that ends its flight on a space your marker occupies will attack you in turn. For each Raven draw 1 Raven Strength card plus 1 additional card for each freed Raven.
Then, play cards from your hand into a discard pile in front of you, adding the values of each card together for your defense strength. If your defense strength is greater than the Raven’s attack strength you have freed the Spellshard.
Phase 3. Wanderer Movement/Freeing -
The cards in your hand are used both for defense and movement. Each card you play will go in a discard pile in front of you.
Recovered Spellshards Deck -
When Ravens are freed they become Spellshards you have recovered. You may use a Spellshard at any time during a round, playing them from your hand, but once a Spellshard is played it is removed from the game.
This game is part of a series: The other two games are Seeker in the Forest of Wyr and Land of Enin
A solitaire game using a one page board, 9 markers, 1 deck of playing cards and 1 six sided die.
To Win: You must free each of the 8 Ravens, reclaiming their spellshards of magic before the remaining ravens reduce your health to 0.
Each Raven you free will allow you to draw a Recovered Spellshard card from its deck.
To Play: Each round of the game has 3 phases which are played in cycles until all Ravens are freed or your health is lost:
Phase 1. Raven Flight - Draw 1 card from the Raven Flight deck and discard it face up to the bottom of the game board. The card drawn equals the number of spaces 1 or more Ravens will fly (i.e. move) this turn.
Phase 2. Raven Attack - Each Raven that ends its flight on a space your marker occupies will attack you in turn. For each Raven draw 1 Raven Strength card plus 1 additional card for each freed Raven.
Then, play cards from your hand into a discard pile in front of you, adding the values of each card together for your defense strength. If your defense strength is greater than the Raven’s attack strength you have freed the Spellshard.
Phase 3. Wanderer Movement/Freeing -
The cards in your hand are used both for defense and movement. Each card you play will go in a discard pile in front of you.
Recovered Spellshards Deck -
When Ravens are freed they become Spellshards you have recovered. You may use a Spellshard at any time during a round, playing them from your hand, but once a Spellshard is played it is removed from the game.
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