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BGG랭킹
BGG전체 : 6225
FAMILYGAMES : 1721
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.13 / 5
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디자이너
Charles Chevallier, Catherine Dumas, Pascal Pelemans
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아티스트
Maëva da Silva, Christine Deschamps, Tomasz Larek
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인원
게임 소개
바이킹 온 보드는 가족 전략/근로자 배치 게임으로, 바이킹 일족과 함께 성공적인 항해를 위해 가장 잘 보급된 배에 승선하는 동시에, 항해할 때 각 부족을 조종할 수 있을 것이라고 생각하는지에 대한 내기를 하는 것이 목표입니다.
배는 앞부분, 가운데부분, 끝부분의 세 부분으로 나뉜다. 게임이 진행되는 동안 배 위에 보급품을 올려놓고, 배가 출항할 때 클랜이 배의 몸통 부분을 움직일 수 있도록 합니다. 선미 조각은 어떤 배가 이미 출항했는지 보여주는 데 사용된다.
각 턴마다 활성 플레이어는 남은 사용 가능한 동작 중 하나를 수행합니다. 다음 라운드의 첫 번째 선택, 배의 조각 재배치(x4), 배에 내기(x2), 배에 물자 추가(x2), 시장에서의 물자 가치 증대, 출항 등이 포함된다.
배가 출항할 때 플레이어는 자신의 부족의 방패가 배의 몸통에 몇 번 나타나는지 순서대로 보급품을 공유한다. 방패를 가장 많이 가진 플레이어부터 배 뱃머리에서 자신이 선택한 공급 토큰을 확보해 자신의 득점 서클에 마주보게 한다. 이 공급 토큰들은 게임이 끝날 때 시장에서의 가치에 따라 점수를 획득하게 됩니다. 또한 플레이어가 배의 대부분을 장악하고 있는 클랜에 내기를 걸면 승리 내기를 한 다음 상대방을 향해 점수를 매긴다.
이 게임은 7척의 배가 출항한 후에 끝난다. 플레이어들은 자신의 공급 토큰의 가치와 승리 베팅의 가치를 합산하여 최종 점수를 계산한다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
배는 앞부분, 가운데부분, 끝부분의 세 부분으로 나뉜다. 게임이 진행되는 동안 배 위에 보급품을 올려놓고, 배가 출항할 때 클랜이 배의 몸통 부분을 움직일 수 있도록 합니다. 선미 조각은 어떤 배가 이미 출항했는지 보여주는 데 사용된다.
각 턴마다 활성 플레이어는 남은 사용 가능한 동작 중 하나를 수행합니다. 다음 라운드의 첫 번째 선택, 배의 조각 재배치(x4), 배에 내기(x2), 배에 물자 추가(x2), 시장에서의 물자 가치 증대, 출항 등이 포함된다.
배가 출항할 때 플레이어는 자신의 부족의 방패가 배의 몸통에 몇 번 나타나는지 순서대로 보급품을 공유한다. 방패를 가장 많이 가진 플레이어부터 배 뱃머리에서 자신이 선택한 공급 토큰을 확보해 자신의 득점 서클에 마주보게 한다. 이 공급 토큰들은 게임이 끝날 때 시장에서의 가치에 따라 점수를 획득하게 됩니다. 또한 플레이어가 배의 대부분을 장악하고 있는 클랜에 내기를 걸면 승리 내기를 한 다음 상대방을 향해 점수를 매긴다.
이 게임은 7척의 배가 출항한 후에 끝난다. 플레이어들은 자신의 공급 토큰의 가치와 승리 베팅의 가치를 합산하여 최종 점수를 계산한다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
Vikings on Board is a family-strategy/worker-placement game in which your objective is to set sail with your clan of Vikings on board the ships best supplied for a successful voyage, while simultaneously placing bets on which clan you think will control each ship as they set sail.
Ships are divided into three sections: the front (bow), the middle (body), and the end (stern). During the course of the game, you will place supplies on the ships’ bows, while moving around their body pieces so that your clan has majority control of a ship when it sets sail. Stern pieces are used to show which ships have already set sail.
Each turn, the active player will perform one of the remaining available actions. Actions include: taking first pick of actions next round, rearranging ships' pieces (x4), placing bets on ships (x2), adding supplies to a ship (x2), increasing the value of supplies in the market, or setting sail.
When a ship sets sail, players will share its supplies in order of how many times their clan's shield appears on the body pieces of that ship. Starting with the player with the most shields, players will claim a supply token of their choice from the bow of the ship and place it facedown on their scoring circle. These supply tokens will score points based on their value in the market at the end of the game. Additionally, if a player placed a bet on the clan that had majority control of the ship, then they take their winning bet and place it facedown on their scoring circle.
The game ends after seven ships have set sail. Players calculate their final scores by adding together the value of their supply tokens with the value of their winning bets. The player with the most points wins.
Ships are divided into three sections: the front (bow), the middle (body), and the end (stern). During the course of the game, you will place supplies on the ships’ bows, while moving around their body pieces so that your clan has majority control of a ship when it sets sail. Stern pieces are used to show which ships have already set sail.
Each turn, the active player will perform one of the remaining available actions. Actions include: taking first pick of actions next round, rearranging ships' pieces (x4), placing bets on ships (x2), adding supplies to a ship (x2), increasing the value of supplies in the market, or setting sail.
When a ship sets sail, players will share its supplies in order of how many times their clan's shield appears on the body pieces of that ship. Starting with the player with the most shields, players will claim a supply token of their choice from the bow of the ship and place it facedown on their scoring circle. These supply tokens will score points based on their value in the market at the end of the game. Additionally, if a player placed a bet on the clan that had majority control of the ship, then they take their winning bet and place it facedown on their scoring circle.
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