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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    300-300 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

Quazar는 매우 큰 전략 과학 판타지 워게임으로, 사실 27"x21" 흑백 지도 4장 (총 플레이 면적 4.5'x3.5인치)과 840개의 카운터가 있다.

한 플레이어는 인간의 편을 들고 다른 플레이어로부터 전체 지도를 방어하며, 다른 플레이어는 침입하는 X-Con(에일리언, 클론, 로봇)을 공격한다.

이 게임은 상당히 다양한 유닛 타입과 내가 의도적으로 둔감한 스타일을 채택한 규칙 작성자로 인해 복잡해진 상당히 간단한 유형의 워게임으로 보인다. 예를 들어, 전투 단계(하위 단계 8개 포함)는 "라고 불린다.폭력적인 상호작용 및 적응 반응." 우주 전투 결과표는 "라고 불린다.우주 체계화된 확률론적 결과." 등

각 면마다 비밀 무기를 포함한 상당한 양의 크롬이 있다. (예를 들어, 인간은 행성 방어 스크린을 얻을 수 있고, 외계인은 돌아다니며 인간 유닛을 먹는 우주 생명체를 얻을 수 있다.)

내용:
840 카운터
4 27&x21&지도시트
등장 순서/비밀 무기 목록 2개
반대 세력에 대한 가이드 2개(자신의 세력에 대한 가이드는 포함되지 않음...)
2 &우선순위&시트 - 하나는 규칙 요약이 있고, 다른 하나는 색상입니다.)
규칙 폴더
전투 결과 테이블 시트
외계인 포드 차트 시트
Quazar is a large strategic science fantasy wargame - very large, in fact, with 4 27"x21" black and white mapsheets (for a total play area of 4.5'x3.5') and 840 counters.

One player takes the human side and defends the entire map against the other, who takes the invading X-Con (aliens, clones, and robots).

The game appears to be a reasonably straightforward wargame of its type, complicated by a fairly wide variety of different unit types and the rules writer, who adopted what I have to assume was a deliberately obtuse style. For example, the combat phase (with its 8 sub-phases) is called "Violent Interaction & Adaptive Reaction." The space combat results table is called the "Space Systematized Probabilistic Outcome." Etc.

There is a fair amount of chrome, including secret weapons for each side (e.g., the humans can get a planetary defense screen, the aliens can get a space creature which moves around and eats human units).

Contents:
840 counters
4 27"x21" mapsheets
2 order of appearance/secret weapon lists
2 guides to opposing forces (guides to your OWN are not included...)
2 "priority" sheets - one has some rules summaries, the other is just color)
Rules folder
Combat results table sheet
Alien pod chart sheet

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