-
BGG랭킹
BGG전체 : 14509
WARGAMES : 2434
7.3Blood on the Ohio: Washington's Indian War 1789-1794 (2018) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.20 / 5
-
디자이너
John Poniske
-
아티스트
Bill Morgal
-
인원
게임 소개
오하이오 주의 피는 18세기 후반 리틀 터틀이 이끄는 인디언 부족과 당시 오하이오 영토의 지배권을 결정하기 위한 초기 미국 군대 사이의 투쟁을 보여준다. 북서 인디언 전쟁, 리틀 터틀 전쟁, 워싱턴 인디언 전쟁으로 알려진 이것은 독립 전쟁의 종결 이후 워싱턴 대통령과 그의 군대에 대한 첫 번째 주요 도전이었다. 1785년부터 1795년까지, 전쟁은 전쟁 이후 영토 경계에 대한 분쟁으로 확대되었다.
마이애미와 쇼니 족은 주요 부족들이었지만, 시간이 흐르면서 다른 수많은 부족들과 느슨한 동맹을 맺었고, 그들은 함께 인디언들에 의한 최악의 패배를 함께 처리했다. 워싱턴은 그들을 상대로 세 번의 원정대를 보냈다. 처음 두 명은 쉽게 패배했다. 세 번째이자 마지막 탐험은 장군 & 인용;앤서니 웨인은 1794년 폴른 팀버스 전투에서의 승리로 전쟁을 끝냈다.
이 디자인은 2010년 MMP가 출판한 KING PHIPPS WAR와 유사합니다. 양측의 가변적 증원, 특수행동 지점, 동맹과 조약, 그리고 답답할 정도로 미독립적인 민병대가 동원된 3개의 주사위 동시 전투 시스템을 이용한 움직임을 지적한 것이다. 미군은 요새에서, 인디언은 마을에서 작전을 수행한다. 두 번 회전할 때마다 두 선수는 쿼터링에 들어가며, 이는 보드를 리셋하는 효과가 있다. 파괴된 인디언 마을은 게임이 진행됨에 따라 추가적인 요새와 정착지가 건설될 수 있다. 인디언의 습격은 빠르고 간단한 메커니즘으로 게임에 색을 더한다. 그 액션은 전열이 간단하지 않다. 교전은 광범위하고 혼란스러우며, 매번 놀라움으로 가득 차 있다. 세 가지 모두를 포함하는 캠페인 게임이 포함된 원정당 한 가지 시나리오가 포함됩니다. 빠르고 긴장감 있는 게임 플레이로 카운터 밀도가 낮습니다. 배우기 쉽다.
마이애미와 쇼니 족은 주요 부족들이었지만, 시간이 흐르면서 다른 수많은 부족들과 느슨한 동맹을 맺었고, 그들은 함께 인디언들에 의한 최악의 패배를 함께 처리했다. 워싱턴은 그들을 상대로 세 번의 원정대를 보냈다. 처음 두 명은 쉽게 패배했다. 세 번째이자 마지막 탐험은 장군 & 인용;앤서니 웨인은 1794년 폴른 팀버스 전투에서의 승리로 전쟁을 끝냈다.
이 디자인은 2010년 MMP가 출판한 KING PHIPPS WAR와 유사합니다. 양측의 가변적 증원, 특수행동 지점, 동맹과 조약, 그리고 답답할 정도로 미독립적인 민병대가 동원된 3개의 주사위 동시 전투 시스템을 이용한 움직임을 지적한 것이다. 미군은 요새에서, 인디언은 마을에서 작전을 수행한다. 두 번 회전할 때마다 두 선수는 쿼터링에 들어가며, 이는 보드를 리셋하는 효과가 있다. 파괴된 인디언 마을은 게임이 진행됨에 따라 추가적인 요새와 정착지가 건설될 수 있다. 인디언의 습격은 빠르고 간단한 메커니즘으로 게임에 색을 더한다. 그 액션은 전열이 간단하지 않다. 교전은 광범위하고 혼란스러우며, 매번 놀라움으로 가득 차 있다. 세 가지 모두를 포함하는 캠페인 게임이 포함된 원정당 한 가지 시나리오가 포함됩니다. 빠르고 긴장감 있는 게임 플레이로 카운터 밀도가 낮습니다. 배우기 쉽다.
Blood on the Ohio presents the late 18th century struggle between a coalition of Indian tribes led by Little Turtle and the nascent American Army to determine control of the then Ohio territory. Known as the Northwest Indian War, Little Turtle's War and Washington's Indian War, this was the first major challenge to President Washington and his army following the conclusion of the Revolutionary War. Spanning from 1785 to 1795, the conflict grew out of a dispute over territorial boundaries following the war, aggravated by settlers flooding across the Ohio to claim Ohio lands then in possession of Native American nations.
The Miami and Shawnee were the principal tribes involved but in time they created a loose alliance with numerous other tribes and together they dealt the U.S. the worst defeat by Indians in the history of our Indian Wars. Washington sent three separate expeditions against them. The first two were handily defeated. The third and final expedition led by General "Mad" Anthony Wayne ended the conflict with his victory at The Battle of Fallen Timbers in 1794.
This design is similar to KING PHILIP'S WAR published by MMP in 2010. It is point to point movement, using a three dice simultaneous battle system with variable reinforcements on both sides, special action points, alliances and treaties, and frustratingly undependable American militia. The American army operates out of forts, the Indians out of villages. Every two turns both players enter into quartering which in effect resets the board. Destroyed Indian villages are relocated while additional forts and settlements may be built as the game progresses. Indians raiding is a quick and simple mechanism that adds color to the game. The action is hardly battle-line simple. Engagements are widespread and chaotic with surprises at every turn. Four scenarios are included - one per expedition with a campaign game that encompasses all three. Low counter density with quick and tense game play. Simple to learn.
The Miami and Shawnee were the principal tribes involved but in time they created a loose alliance with numerous other tribes and together they dealt the U.S. the worst defeat by Indians in the history of our Indian Wars. Washington sent three separate expeditions against them. The first two were handily defeated. The third and final expedition led by General "Mad" Anthony Wayne ended the conflict with his victory at The Battle of Fallen Timbers in 1794.
This design is similar to KING PHILIP'S WAR published by MMP in 2010. It is point to point movement, using a three dice simultaneous battle system with variable reinforcements on both sides, special action points, alliances and treaties, and frustratingly undependable American militia. The American army operates out of forts, the Indians out of villages. Every two turns both players enter into quartering which in effect resets the board. Destroyed Indian villages are relocated while additional forts and settlements may be built as the game progresses. Indians raiding is a quick and simple mechanism that adds color to the game. The action is hardly battle-line simple. Engagements are widespread and chaotic with surprises at every turn. Four scenarios are included - one per expedition with a campaign game that encompasses all three. Low counter density with quick and tense game play. Simple to learn.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
458
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18