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BGG랭킹
BGG전체 : 17541
WARGAMES : 3188
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.43 / 5
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디자이너
Marc W. Miller
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아티스트
Rodger B. MacGowan
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인원
게임 소개
1978년 출시된 베르됭은 1972년 출시된 컨플리젼 게임스(존 힐이 디자인)에 기반을 두고 있지만, 새로운 디자이너(마크 W. 밀러)가 참여한 완전히 새로운 게임이다.
베르됭(Berdun)은 1916년 독일 공세의 시뮬레이션으로, 프랑스 백인을 단 한 번의 대규모 소모전 끝에 피비린내 나는 대참사로 만들었다.
이 게임의 메커니즘은 주로 헥스와 카운터 워게임에 사용된다. 이동, 쌓기, 제어 구역은 대부분의 다른 게임들에 일반적입니다. 전투는 포격과 보병 공격으로 이루어져 있다.
역사적으로 전투에서 그랬던 것처럼 포병도 게임에서 큰 역할을 할 수 있다. 플레이어는 탄약 사용 가능 여부 차트에서 확인해야 하는 탄약 요소에 따라 포를 사용하는 데 제한이 있습니다. 포병들은 발사할 때 탄약인자를 소모해 품귀현상을 일으킬 수 있다. 따라서, 양측의 많은 포병 부대에도 불구하고, 플레이어들은 그들의 총을 현명하게 사용해야 한다.
공격은 이동 후와 포격 후에 행해진다. 공격자들은 포격 전에 이동 단계에서 공격을 지정해야 한다. 포격으로 공격자와 수비수 모두 심각한 타격을 입을 수 있다. 공격자들은 포병의 손실과 상관없이 공격을 수행해야 하는데, 이는 재앙이 될 수 있다.
공급 규칙은 많은 워게임의 전형이다. 이 규칙은 상대편의 포병창고를 파괴하고 보급선 역할을 하는 철도와 도로를 차단하기 위한 수단을 제공한다.
이 게임은 독일 선구자(공격에 도움을 주는 사람), 포병 탐지용 풍선, 프랑스 보급에 영향을 미치는 도로 봉쇄, 가스 공격과 같은 약간의 크롬을 추가한다. 독일군이 베르됭을 둘러싼 요새를 줄이는 규칙도 있다.
베르됭에 대한 지배력이 경기의 주요 승리 조건이지만, 승리의 진정한 열쇠는 양측이 상대방에게 하는 소모량이다.
베르됭(Berdun)은 1916년 독일 공세의 시뮬레이션으로, 프랑스 백인을 단 한 번의 대규모 소모전 끝에 피비린내 나는 대참사로 만들었다.
이 게임의 메커니즘은 주로 헥스와 카운터 워게임에 사용된다. 이동, 쌓기, 제어 구역은 대부분의 다른 게임들에 일반적입니다. 전투는 포격과 보병 공격으로 이루어져 있다.
역사적으로 전투에서 그랬던 것처럼 포병도 게임에서 큰 역할을 할 수 있다. 플레이어는 탄약 사용 가능 여부 차트에서 확인해야 하는 탄약 요소에 따라 포를 사용하는 데 제한이 있습니다. 포병들은 발사할 때 탄약인자를 소모해 품귀현상을 일으킬 수 있다. 따라서, 양측의 많은 포병 부대에도 불구하고, 플레이어들은 그들의 총을 현명하게 사용해야 한다.
공격은 이동 후와 포격 후에 행해진다. 공격자들은 포격 전에 이동 단계에서 공격을 지정해야 한다. 포격으로 공격자와 수비수 모두 심각한 타격을 입을 수 있다. 공격자들은 포병의 손실과 상관없이 공격을 수행해야 하는데, 이는 재앙이 될 수 있다.
공급 규칙은 많은 워게임의 전형이다. 이 규칙은 상대편의 포병창고를 파괴하고 보급선 역할을 하는 철도와 도로를 차단하기 위한 수단을 제공한다.
이 게임은 독일 선구자(공격에 도움을 주는 사람), 포병 탐지용 풍선, 프랑스 보급에 영향을 미치는 도로 봉쇄, 가스 공격과 같은 약간의 크롬을 추가한다. 독일군이 베르됭을 둘러싼 요새를 줄이는 규칙도 있다.
베르됭에 대한 지배력이 경기의 주요 승리 조건이지만, 승리의 진정한 열쇠는 양측이 상대방에게 하는 소모량이다.
The 1978 release of Verdun, though based on the 1972 release from Conflict Games (designed by John Hill), is a completely new game with a new designer (Marc W. Miller).
Verdun is a simulation of the 1916 German offensive that was supposed to "bleed the French white" in a single great battle of attrition, but instead turned into a bloody debacle of 10 months of slaughter.
The mechanics of the game are mostly conventional for hex and counter wargames. Movement, stacking, and Zones of Control are typical of most other games. Combat consists of artillery barrage and infantry assault.
Artillery can play a big part in the game, as it did historically in the battle. Players are limited in using their artillery by the ammunition factors they must keep track of on the Ammunition Availability Chart. Artillery expends ammunition factors when it fires, which may cause shortages. So, despite a large number of artillery units on both sides, players must use their guns judiciously.
Assault is done after movement and after artillery bombardment. Attackers must designate their assaults during the movement phase before artillery fire. As a result of artillery fire, both an attacker and defender can be severely affected. Attackers must carry out their assaults regardless of losses from artillery, which can be disastrous.
Supply rules are typical of many wargames. The rules provide means of destroying the opposing players artillery ammunition stocks and for interdicting rail lines and roads that serve as supply lines.
The game adds some chrome with German pioneers (who aid in assaults), balloons spotting for artillery, road interdiction (which affects French supply), and gas attacks. There are also rules for the Germans reducing the fortresses that surround Verdun.
While control of the city of Verdun is a primary victory condition for the game, the real key to victory is the amount of attrition each side does to the other.
Verdun is a simulation of the 1916 German offensive that was supposed to "bleed the French white" in a single great battle of attrition, but instead turned into a bloody debacle of 10 months of slaughter.
The mechanics of the game are mostly conventional for hex and counter wargames. Movement, stacking, and Zones of Control are typical of most other games. Combat consists of artillery barrage and infantry assault.
Artillery can play a big part in the game, as it did historically in the battle. Players are limited in using their artillery by the ammunition factors they must keep track of on the Ammunition Availability Chart. Artillery expends ammunition factors when it fires, which may cause shortages. So, despite a large number of artillery units on both sides, players must use their guns judiciously.
Assault is done after movement and after artillery bombardment. Attackers must designate their assaults during the movement phase before artillery fire. As a result of artillery fire, both an attacker and defender can be severely affected. Attackers must carry out their assaults regardless of losses from artillery, which can be disastrous.
Supply rules are typical of many wargames. The rules provide means of destroying the opposing players artillery ammunition stocks and for interdicting rail lines and roads that serve as supply lines.
The game adds some chrome with German pioneers (who aid in assaults), balloons spotting for artillery, road interdiction (which affects French supply), and gas attacks. There are also rules for the Germans reducing the fortresses that surround Verdun.
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