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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Rick Kapalko, Sean Kapalko
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아티스트
-
인원
게임 소개
오리지널 도시보드골프는 골프 전략 보드 게임입니다. 수학적 모델과 전문 코스 설계가 결합되면 실제와 필적하는 경험을 만들어낸다. 우승자는 위험 대 위험 보상과 조건을 가장 유리한 방식으로 관리하는 사람이 될 것입니다.
도시보드골프는 9홀 골프장을 시뮬레이션하기 위해 육각 기반의 보드를 사용한다. 플레이어는 각 헥스에서 12개의 방향을 선택할 수 있으며 페이드 앤 슬라이스를 계획할 수도 있습니다!
이 코스는 직선 페어웨이, 위험 요소인 물과 나무, 고도 변화, 심지어 바람 상태 시뮬레이션 등 실제 코스의 모든 것을 갖추고 있다.
게임은 매번 다르다; 60개의 다른 바람 세팅과 32개의 다른 클럽이 있다. 4개의 12면 주사위는 에이스 런, 던크 퍼트, 롤 어웨이, 아웃 오브 바운드, 레벨 변화, 로스트 클럽, 어려운 거짓말로 예상되는 전략적 가변성을 설정한다. 훌륭한 슛의 기쁨과 서투른 결정의 패배를 느낄 수 있을 것이다. 도시보드골프는 당신의 식탁에 있는 골프의 전략입니다.
도시보드골프에서 각 플레이어는 거리와 훅 번호가 다른 8개의 클럽 카드 세트를 선택한다. 선수들은 최대 거리 드라이버 클럽과 중거리 어프로치 클럽부터 홀아웃 시 사용할 퍼터까지 필요한 모든 클럽을 보유하게 된다.
거리는 파란색 다이를 굴려 결정하며, 훅은 클럽카드를 선택한 선수에게 상의해야 레드 다이가 결정된다.
고급 규칙을 사용하여, 내리막길 육각형의 옆에 착지할 때 롤 에어웨이를 시뮬레이션하기 위해 블랙 다이가 도입된다. 또한 이 게임을 더 현실적으로 만드는 것은 나무가 있는 육각형을 쏘아야 할 때 발생하는 고도 변화와 벌칙이다.
턴 중에 각 선수는 순서대로 다음을 수행한다.
1. 보드에 주황색 폰 1개를 방향 마커로 사용하여 샷 방향을 계획합니다. 플레이어는 나무, 물의 위험, 고도 변화와 같은 보드의 장애물을 극복하기 위해 계획된 페이드와 슬라이스를 실행할 수 있습니다.
2. 사용 가능한 8가지 옵션에서 클럽 카드를 선택하고 모든 플레이어가 볼 수 있도록 위를 향하게 놓습니다.
3. 파란색과 빨간색 주사위를 굴려서 실행한다. 선택한 클럽 카드를 확인한 후, 파란색 다이는 거리 이동 거리를 결정하고, 빨간색 다이는 거리 계산 후 발생할 후크를 결정합니다.
4. 플레이어 토큰을 새 거짓말에 넣거나 성공적으로 홀 아웃한 경우 포함된 스코어 카드에 점수를 표시합니다.
이러한 방식으로 플레이는 홀에서 가장 멀리 떨어진 플레이어가 항상 다음 라운드로 간다.
실제 골프와 마찬가지로 9홀 라운드에서 가장 낮은 점수를 받은 선수가 우승자입니다!
도시보드골프는 9홀 골프장을 시뮬레이션하기 위해 육각 기반의 보드를 사용한다. 플레이어는 각 헥스에서 12개의 방향을 선택할 수 있으며 페이드 앤 슬라이스를 계획할 수도 있습니다!
이 코스는 직선 페어웨이, 위험 요소인 물과 나무, 고도 변화, 심지어 바람 상태 시뮬레이션 등 실제 코스의 모든 것을 갖추고 있다.
게임은 매번 다르다; 60개의 다른 바람 세팅과 32개의 다른 클럽이 있다. 4개의 12면 주사위는 에이스 런, 던크 퍼트, 롤 어웨이, 아웃 오브 바운드, 레벨 변화, 로스트 클럽, 어려운 거짓말로 예상되는 전략적 가변성을 설정한다. 훌륭한 슛의 기쁨과 서투른 결정의 패배를 느낄 수 있을 것이다. 도시보드골프는 당신의 식탁에 있는 골프의 전략입니다.
도시보드골프에서 각 플레이어는 거리와 훅 번호가 다른 8개의 클럽 카드 세트를 선택한다. 선수들은 최대 거리 드라이버 클럽과 중거리 어프로치 클럽부터 홀아웃 시 사용할 퍼터까지 필요한 모든 클럽을 보유하게 된다.
거리는 파란색 다이를 굴려 결정하며, 훅은 클럽카드를 선택한 선수에게 상의해야 레드 다이가 결정된다.
고급 규칙을 사용하여, 내리막길 육각형의 옆에 착지할 때 롤 에어웨이를 시뮬레이션하기 위해 블랙 다이가 도입된다. 또한 이 게임을 더 현실적으로 만드는 것은 나무가 있는 육각형을 쏘아야 할 때 발생하는 고도 변화와 벌칙이다.
턴 중에 각 선수는 순서대로 다음을 수행한다.
1. 보드에 주황색 폰 1개를 방향 마커로 사용하여 샷 방향을 계획합니다. 플레이어는 나무, 물의 위험, 고도 변화와 같은 보드의 장애물을 극복하기 위해 계획된 페이드와 슬라이스를 실행할 수 있습니다.
2. 사용 가능한 8가지 옵션에서 클럽 카드를 선택하고 모든 플레이어가 볼 수 있도록 위를 향하게 놓습니다.
3. 파란색과 빨간색 주사위를 굴려서 실행한다. 선택한 클럽 카드를 확인한 후, 파란색 다이는 거리 이동 거리를 결정하고, 빨간색 다이는 거리 계산 후 발생할 후크를 결정합니다.
4. 플레이어 토큰을 새 거짓말에 넣거나 성공적으로 홀 아웃한 경우 포함된 스코어 카드에 점수를 표시합니다.
이러한 방식으로 플레이는 홀에서 가장 멀리 떨어진 플레이어가 항상 다음 라운드로 간다.
실제 골프와 마찬가지로 9홀 라운드에서 가장 낮은 점수를 받은 선수가 우승자입니다!
The Original Doshboardgolf is a golf strategy board game. A mathematical model coupled with a professional course design creates an experience that rivals the real thing. The winning player will be the one whom manages risk v.s. reward and the conditions in the most favorable way.
Doshboardgolf uses a hex-based board to simulate a 9 hole golf course. Players have the choice of 12 directions to shoot from each hex and can even plan for fade and slice!
This course has everything a real course would; straight fairways; water and trees as hazards; elevation changes and even simulated wind conditions.
The game is different every time – there are 60 different wind settings and 32 different clubs. Four 12-sided dice establish the strategic variability expected with ace runs, doinked putts, roll-aways, out-of-bounds, elevation change, lost clubs, and difficult lies. You will feel the joy of an excellent shot and the defeat of a poor decision. Doshboardgolf is all the strategy of golf on your table.
In Doshboardgolf, each player selects a set of 8 club cards that have differing distance and hook numbers. Players will have all the clubs they need, from the maximum distance driver and mid-range approach club down to the putter which will be used when holing out.
The distance will be determined by rolling a blue die, and the hook determined by the red die only after consulting the players chosen club card.
Using advanced rules, a black die is introduced to simulate roll-aways when you land next to a downhill hex. Also making the game more realistic is elevation changes and penalties when having to shoot out of a hex containing trees.
During a turn, each player in order will:
1. Plan a shot direction using one orange pawn as a directional marker on the board. Players have the ability to execute planned fade and slice to overcome obstructions on the board such as trees, water hazards and elevation changes
2. Select a club card from your 8 available options and place it face up for all players to see
3. Execute the shot by rolling the blue and red dice. After consulting the chosen club card, the blue die determines the distanced travelled, and the red die determines the hook which will happen after the distance is calculated
4. Place your player token in the new lie or if you have successfully holed out, mark your score on the included scorecard
Play continues in this way with the player furthest from the hole always going next.
As in real golf, the player with the lowest score at the end of the 9 hole round is the winner!
Doshboardgolf uses a hex-based board to simulate a 9 hole golf course. Players have the choice of 12 directions to shoot from each hex and can even plan for fade and slice!
This course has everything a real course would; straight fairways; water and trees as hazards; elevation changes and even simulated wind conditions.
The game is different every time – there are 60 different wind settings and 32 different clubs. Four 12-sided dice establish the strategic variability expected with ace runs, doinked putts, roll-aways, out-of-bounds, elevation change, lost clubs, and difficult lies. You will feel the joy of an excellent shot and the defeat of a poor decision. Doshboardgolf is all the strategy of golf on your table.
In Doshboardgolf, each player selects a set of 8 club cards that have differing distance and hook numbers. Players will have all the clubs they need, from the maximum distance driver and mid-range approach club down to the putter which will be used when holing out.
The distance will be determined by rolling a blue die, and the hook determined by the red die only after consulting the players chosen club card.
Using advanced rules, a black die is introduced to simulate roll-aways when you land next to a downhill hex. Also making the game more realistic is elevation changes and penalties when having to shoot out of a hex containing trees.
During a turn, each player in order will:
1. Plan a shot direction using one orange pawn as a directional marker on the board. Players have the ability to execute planned fade and slice to overcome obstructions on the board such as trees, water hazards and elevation changes
2. Select a club card from your 8 available options and place it face up for all players to see
3. Execute the shot by rolling the blue and red dice. After consulting the chosen club card, the blue die determines the distanced travelled, and the red die determines the hook which will happen after the distance is calculated
4. Place your player token in the new lie or if you have successfully holed out, mark your score on the included scorecard
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As in real golf, the player with the lowest score at the end of the 9 hole round is the winner!
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