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BGG랭킹
BGG전체 : 26480
FAMILYGAMES : 3180
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인원
2-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Ralph Anspach
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아티스트
-
인원
게임 소개
(참고: Anti-Monopoly II의 최신 버전은 단순 " 인용문이라고 하지만 원래의 Anti-Monopoly II와 혼동하지 마십시오.반독점". 그 이유에 대해서는 이 글의 끝에 있는 설명과 독점금지 조항을 참조하시기 바랍니다.)
이 게임에서 플레이어는 독점자 또는 경쟁자의 규칙을 따릅니다. 경쟁자들은 공정한 임대료를 부과하고, 부동산을 소유하자마자 건물을 짓고, 최대 4채의 집(녹색)을 배치한 뒤 호텔(빨간색)을 짓고, 가격전쟁을 벌이기도 한다. 반면에, 독점주의자들은 가난한 세입자들에게서 독점적인 높은 임대료를 갈취하고, 적어도 한 색깔의 두 개의 거리를 가진 후에만 건축하며, 그들의 사유지에 세 채의 집만을 배치하여 공급을 제한하고, 그 후에는 호텔(빨간색)을 짓고, 때때로 감옥에 갈 수도 있다!
좋은 사람은 소기업가이고 나쁜 사람은 독점자이다. 선수들은 같은 규칙에 따라 경기를 하지 않기 때문에, 공정성은 승리 확률 평준화 기술(제2의 저자가 들어오는 위치)에 의해 달성된다.
경쟁업체는 게임 초반에 독점업체보다 더 많은 돈을 벌지만 독점업체는 나중에 따라잡을 수 있습니다. 특히 경쟁업체들이 그들의 돈을 주시하지 않는다면요!
이 게임은 "로 처음 출판되었다.선택&인용; 왜냐하면 안스팍은 "라는 단어를 사용하는 것이 금지되었기 때문이다.법원에 의한 독점. 1983년 그것이 뒤집히자, 그 이름은 "로 바뀌었다.반독점 II". 1987년 안스파크는 안티-독점 II와 안티-독점 II 사이의 소비자 혼란이 후자의 게임의 판매에 해를 끼친다고 생각하여 오리지널 게임의 생산을 중단하고 "를 삭제하였다.후자의 게임 이름에서 따왔다.
이 게임에서 플레이어는 독점자 또는 경쟁자의 규칙을 따릅니다. 경쟁자들은 공정한 임대료를 부과하고, 부동산을 소유하자마자 건물을 짓고, 최대 4채의 집(녹색)을 배치한 뒤 호텔(빨간색)을 짓고, 가격전쟁을 벌이기도 한다. 반면에, 독점주의자들은 가난한 세입자들에게서 독점적인 높은 임대료를 갈취하고, 적어도 한 색깔의 두 개의 거리를 가진 후에만 건축하며, 그들의 사유지에 세 채의 집만을 배치하여 공급을 제한하고, 그 후에는 호텔(빨간색)을 짓고, 때때로 감옥에 갈 수도 있다!
좋은 사람은 소기업가이고 나쁜 사람은 독점자이다. 선수들은 같은 규칙에 따라 경기를 하지 않기 때문에, 공정성은 승리 확률 평준화 기술(제2의 저자가 들어오는 위치)에 의해 달성된다.
경쟁업체는 게임 초반에 독점업체보다 더 많은 돈을 벌지만 독점업체는 나중에 따라잡을 수 있습니다. 특히 경쟁업체들이 그들의 돈을 주시하지 않는다면요!
이 게임은 "로 처음 출판되었다.선택&인용; 왜냐하면 안스팍은 "라는 단어를 사용하는 것이 금지되었기 때문이다.법원에 의한 독점. 1983년 그것이 뒤집히자, 그 이름은 "로 바뀌었다.반독점 II". 1987년 안스파크는 안티-독점 II와 안티-독점 II 사이의 소비자 혼란이 후자의 게임의 판매에 해를 끼친다고 생각하여 오리지널 게임의 생산을 중단하고 "를 삭제하였다.후자의 게임 이름에서 따왔다.
(Note: Not to be confused with the original Anti-Monopoly, even though recent versions of Anti-Monopoly II are called simply "Anti-Monopoly". As for the reasons why this is so, please see the clarifications at the end of this article and the article of Anti-Monopoly.)
In this game the players follow either the rules for Monopolists or those for Competitors. Competitors charge fair rents, build as soon as they own a property, place four houses (green) at the most, after which they build a hotel (red) and occasionally go to Price War. On the other hand, Monopolists extort monopoly-high rents from their poor tenants, build only after they have at least two streets of one color, restrict supply by putting only three houses on their properties, after which they also are allowed to build a hotel (red) and occasionally go to prison!
The good guys are the small entrepreneurs and the bad guys are the monopolists. Since players do not play by the same rules, fairness is achieved by a win probability equalization technique (which is where the second author comes in).
Competitors make more money than Monopolists in the beginning of the game but Monopolists can catch up later, especially if Competitors don't watch their money!
The game was first published as "Choice" because Anspach was forbidden to use the word "Monopoly" by the courts. When that was overturned in 1983, the name was changed to "Anti-Monopoly II". In 1987, believing that consumer confusion between Anti-Monopoly and Anti-Monopoly II was harming sales of the latter game, Anspach ceased the production of the original game and removed the "II" from the name of the latter game.
In this game the players follow either the rules for Monopolists or those for Competitors. Competitors charge fair rents, build as soon as they own a property, place four houses (green) at the most, after which they build a hotel (red) and occasionally go to Price War. On the other hand, Monopolists extort monopoly-high rents from their poor tenants, build only after they have at least two streets of one color, restrict supply by putting only three houses on their properties, after which they also are allowed to build a hotel (red) and occasionally go to prison!
The good guys are the small entrepreneurs and the bad guys are the monopolists. Since players do not play by the same rules, fairness is achieved by a win probability equalization technique (which is where the second author comes in).
Competitors make more money than Monopolists in the beginning of the game but Monopolists can catch up later, especially if Competitors don't watch their money!
The game was first published as "Choice" because Anspach was forbidden to use the word "Monopoly" by the courts. When that was overturned in 1983, the name was changed to "Anti-Monopoly II". In 1987, believing that consumer confusion between Anti-Monopoly and Anti-Monopoly II was harming sales of the latter game, Anspach ceased the production of the original game and removed the "II" from the name of the latter game.
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