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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
13+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Jon Darbro
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아티스트
John Kovalic
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인원
게임 소개
괴짜 문화와 동거를 패러디하는 이 가볍고 유머러스하며 빠른 속도의 카드 게임에서 플레이어는 가능한 한 적은 일로 삶을 살아가려고 노력하는 룸메이트이다.
설정 시 각 플레이어에게는 자유 시간, 수입, 특수 능력, 슬랙 목표 등이 기재된 작업 카드가 지급됩니다. 플레이어에게는 5개의 라이프 카드도 지급됩니다. 플레이어의 바로 앞 공간은 룸으로, 게임 중에 카드를 플레이할 수 있습니다. 슬랙은 사용 가능한 모든 치트나 카운터를 사용하여 나타낼 수 있지만, 모든 플레이어는 슬랙 합계 0으로 시작합니다.
선수들은 다음과 같이 교대로 한다.
6장의 Life 카드를 손에 쥘 때까지 그리십시오. (참고: 일부 작업에서는 이 카드를 5장 또는 7장으로 다양합니다.)
"변수"롤을 만듭니다. 일부 작업 카드의 자유 시간 또는 수입은 가변적이며, 이 전환에 대한 값은 이 단계에서 결정된다(1-3을 굴리면 첫 번째 양이 되고, 4-6을 굴리면 두 번째가 된다). 만약 선수의 방에 "불청객"이 있다면, 그 혹은 그녀는 또한 4, 5, 6을 굴려서 그들을 다른 방으로 보내거나 다른 방으로 옮길 수 있다.
플레이어의 인핸드 라이프 카드가 녹색 개인 카드일 경우 플레이어의 방에 있는 사람에게 굴러갈 수 있습니다. 성공적인 롤(3-6)은 그들을 초대하고, 그렇지 않으면 버려집니다. 어떤 사람들은 "불청객" (나쁜 일들이 일어나게 하는) 것이며, 어떤 선수의 방에도 두루마리 없이 배치될 수 있다. (이러한 사람들을 없애려면 위의 인용문을 참고하세요. 캣츠(방에 들어갈 때 롤이 필요 없는)와 도그("calling"가 필요 없을 수도 있음)와 같은 펫 카드도 이 라운드에서 플레이할 수 있다.
플레이어의 작업 카드가 제공하는 자유 시간 단위마다 한 가지 동작을 수행하거나(빨간색 활동 카드를 재생) 쇼핑을 할 수 있다. 이러한 카드들 중 일부는 비용이 들 수 있으며, 라운드에서 플레이하는 모든 카드의 총 비용은 작업 카드에 의해 주어진 수입을 초과할 수 없다.
차례가 끝날 때, 만약 한 선수가 5장 이상의 카드를 가지고 있다면, 그 선수는 카드를 5장 이하가 될 때까지 버려야 한다. (참고: 플레이어가 모든 카드를 손에 들고 차례가 끝날 때 카드가 없는 것은 합법이다.)
또한 일부 Life 카드는 주황색 " 인용문입니다.언제든지 사용할 수 있는 카드입니다.
활동 카드와 씽 카드는 일반적으로 슬랙 값을 나열하는데, 슬랙 합계는 플레이어의 슬랙 합계에 추가된다. TV 활동 카드와 일부 애니 카드에서는 재생 중인 카드를 취소하는 데 사용할 수 있으며 일부 카드는 이전에 재생된 카드를 폐기하는 원인이 됩니다. 일부 카드는 모든 플레이어의 총계에서 슬랙을 더하거나 빼는 반면, 다른 카드는 플레이어의 작업 카드(슬랙 목표)를 변경하게 한다. 많은 카드가 다른 카드의 효과를 바꿉니다.
슬랙 총계가 슬랙 목표와 같거나 초과한 첫 번째 선수가 우승자가 된다.
페가수스 스피엘의 체즈 긱은 체즈 긱 베이스 게임과 체즈 긱 2: 블록파티 &NDash; 페가수스의 체즈 긱 속편에서 스티브 잭슨 게임스의 확장 버전인 체즈 긱 2: 체즈 젝 2와 체즈 긱 3를 모두 포함한다.
설정 시 각 플레이어에게는 자유 시간, 수입, 특수 능력, 슬랙 목표 등이 기재된 작업 카드가 지급됩니다. 플레이어에게는 5개의 라이프 카드도 지급됩니다. 플레이어의 바로 앞 공간은 룸으로, 게임 중에 카드를 플레이할 수 있습니다. 슬랙은 사용 가능한 모든 치트나 카운터를 사용하여 나타낼 수 있지만, 모든 플레이어는 슬랙 합계 0으로 시작합니다.
선수들은 다음과 같이 교대로 한다.
6장의 Life 카드를 손에 쥘 때까지 그리십시오. (참고: 일부 작업에서는 이 카드를 5장 또는 7장으로 다양합니다.)
"변수"롤을 만듭니다. 일부 작업 카드의 자유 시간 또는 수입은 가변적이며, 이 전환에 대한 값은 이 단계에서 결정된다(1-3을 굴리면 첫 번째 양이 되고, 4-6을 굴리면 두 번째가 된다). 만약 선수의 방에 "불청객"이 있다면, 그 혹은 그녀는 또한 4, 5, 6을 굴려서 그들을 다른 방으로 보내거나 다른 방으로 옮길 수 있다.
플레이어의 인핸드 라이프 카드가 녹색 개인 카드일 경우 플레이어의 방에 있는 사람에게 굴러갈 수 있습니다. 성공적인 롤(3-6)은 그들을 초대하고, 그렇지 않으면 버려집니다. 어떤 사람들은 "불청객" (나쁜 일들이 일어나게 하는) 것이며, 어떤 선수의 방에도 두루마리 없이 배치될 수 있다. (이러한 사람들을 없애려면 위의 인용문을 참고하세요. 캣츠(방에 들어갈 때 롤이 필요 없는)와 도그("calling"가 필요 없을 수도 있음)와 같은 펫 카드도 이 라운드에서 플레이할 수 있다.
플레이어의 작업 카드가 제공하는 자유 시간 단위마다 한 가지 동작을 수행하거나(빨간색 활동 카드를 재생) 쇼핑을 할 수 있다. 이러한 카드들 중 일부는 비용이 들 수 있으며, 라운드에서 플레이하는 모든 카드의 총 비용은 작업 카드에 의해 주어진 수입을 초과할 수 없다.
차례가 끝날 때, 만약 한 선수가 5장 이상의 카드를 가지고 있다면, 그 선수는 카드를 5장 이하가 될 때까지 버려야 한다. (참고: 플레이어가 모든 카드를 손에 들고 차례가 끝날 때 카드가 없는 것은 합법이다.)
또한 일부 Life 카드는 주황색 " 인용문입니다.언제든지 사용할 수 있는 카드입니다.
활동 카드와 씽 카드는 일반적으로 슬랙 값을 나열하는데, 슬랙 합계는 플레이어의 슬랙 합계에 추가된다. TV 활동 카드와 일부 애니 카드에서는 재생 중인 카드를 취소하는 데 사용할 수 있으며 일부 카드는 이전에 재생된 카드를 폐기하는 원인이 됩니다. 일부 카드는 모든 플레이어의 총계에서 슬랙을 더하거나 빼는 반면, 다른 카드는 플레이어의 작업 카드(슬랙 목표)를 변경하게 한다. 많은 카드가 다른 카드의 효과를 바꿉니다.
슬랙 총계가 슬랙 목표와 같거나 초과한 첫 번째 선수가 우승자가 된다.
페가수스 스피엘의 체즈 긱은 체즈 긱 베이스 게임과 체즈 긱 2: 블록파티 &NDash; 페가수스의 체즈 긱 속편에서 스티브 잭슨 게임스의 확장 버전인 체즈 긱 2: 체즈 젝 2와 체즈 긱 3를 모두 포함한다.
In this light, humorous, and fast-paced card game that parodies geek culture and co-habitation, players are roommates just trying to get through life with as little work as possible.
At setup each player is dealt a Job card which lists their free time, income, a special ability that they possess and their Slack goal. Players are also dealt five Life cards. The space directly in front of a player is their Room, where cards will be played during the course of the game. Slack can be represented using any available chit or counter, but every player begins with a Slack total of zero.
Players take turns as follows:
Draw Life cards until they have six in hand. (NOTE: Some Jobs vary this to five or seven cards.)
Make "variable" rolls. Some Job cards have variable free time or income; their values for this turn are decided in this phase (rolling a 1-3 gives them the first amount; rolling a 4-6 gives them the second). If there are any "uninvited" people in a player's room, he or she may also roll to "get rid of" them (by rolling a 4, 5 or 6) and either send each such person to another room or discard them (if they cannot be played to any other room).
If any of the player's in-hand Life cards are green Person cards, they may roll to "call" the person to their room. A successful roll (3-6) gets them invited in; otherwise, they are discarded. Some people are "uninvited" (causing bad things to happen), and may be placed without a roll in any player's room. (See above for "getting rid of" these people.) Pet cards, such as Cats (which don't require a roll to enter a room) and Dogs (which may or may not need to be "called") can also be played in this round.
For each unit of free time the player's Job card gives them, they may perform one action (play a red Activity card) or go shopping (play any number of blue Thing cards). Some of these cards may have a cost; the total cost for all cards played in a round cannot exceed the income given to them by their Job card. (NOTE: Free Time and Income may be modified by certain Whenever cards played on the player by themselves or other players.)
At the end of a turn, if a player has more than five cards in hand, the player must discard cards until they have five or fewer. If desired, players can discard all the way down to one card. (NOTE: It is also legal for a player to play ALL the cards in their hand and have NO cards at the end of a turn.)
Additionally, some Life cards are orange "Whenever" cards which can be played at any time.
Activity cards and Thing cards typically list a Slack value which is added to the player's Slack total, though some have random Slack totals and some have Slack totals which vary during the game. TV Activity cards and some Whenever cards can be used to cancel cards as they are being played, and some cause previously-played cards to be discarded. Some cards add or subtract Slack from every player's total, while others cause a player to change their Job card (and hence Slack goal). Many cards alter the effects of other cards.
The first player whose Slack total equals or exceeds their Slack goal is the winner.
This edition of Chez Geek from Pegasus Spiele includes both the Chez Geek base game and Chez Geek 2: Blockparty – the Chez Geek sequel from Pegasus that included both of the expansions from Steve Jackson Games: Chez Geek 2: Slack Attack and Chez Geek 3: Block Party.
At setup each player is dealt a Job card which lists their free time, income, a special ability that they possess and their Slack goal. Players are also dealt five Life cards. The space directly in front of a player is their Room, where cards will be played during the course of the game. Slack can be represented using any available chit or counter, but every player begins with a Slack total of zero.
Players take turns as follows:
Draw Life cards until they have six in hand. (NOTE: Some Jobs vary this to five or seven cards.)
Make "variable" rolls. Some Job cards have variable free time or income; their values for this turn are decided in this phase (rolling a 1-3 gives them the first amount; rolling a 4-6 gives them the second). If there are any "uninvited" people in a player's room, he or she may also roll to "get rid of" them (by rolling a 4, 5 or 6) and either send each such person to another room or discard them (if they cannot be played to any other room).
If any of the player's in-hand Life cards are green Person cards, they may roll to "call" the person to their room. A successful roll (3-6) gets them invited in; otherwise, they are discarded. Some people are "uninvited" (causing bad things to happen), and may be placed without a roll in any player's room. (See above for "getting rid of" these people.) Pet cards, such as Cats (which don't require a roll to enter a room) and Dogs (which may or may not need to be "called") can also be played in this round.
For each unit of free time the player's Job card gives them, they may perform one action (play a red Activity card) or go shopping (play any number of blue Thing cards). Some of these cards may have a cost; the total cost for all cards played in a round cannot exceed the income given to them by their Job card. (NOTE: Free Time and Income may be modified by certain Whenever cards played on the player by themselves or other players.)
At the end of a turn, if a player has more than five cards in hand, the player must discard cards until they have five or fewer. If desired, players can discard all the way down to one card. (NOTE: It is also legal for a player to play ALL the cards in their hand and have NO cards at the end of a turn.)
Additionally, some Life cards are orange "Whenever" cards which can be played at any time.
Activity cards and Thing cards typically list a Slack value which is added to the player's Slack total, though some have random Slack totals and some have Slack totals which vary during the game. TV Activity cards and some Whenever cards can be used to cancel cards as they are being played, and some cause previously-played cards to be discarded. Some cards add or subtract Slack from every player's total, while others cause a player to change their Job card (and hence Slack goal). Many cards alter the effects of other cards.
The first player whose Slack total equals or exceeds their Slack goal is the winner.
This edition of Chez Geek from Pegasus Spiele includes both the Chez Geek base game and Chez Geek 2: Blockparty – the Chez Geek sequel from Pegasus that included both of the expansions from Steve Jackson Games: Chez Geek 2: Slack Attack and Chez Geek 3: Block Party.
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