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BGG랭킹
BGG전체 : 6949
WARGAMES : 890
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인원
1-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
120-300 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.42 / 5
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디자이너
Carl Paradis
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아티스트
Charles Kibler, Ilya Kudriashov, Carl Paradis
-
인원
게임 소개
게시자 웹 사이트:
퇴각 금지 첫 번째 게임으로 러시아 전선과 맞붙은 후! 시리즈, 워게이머이자 디자이너인 칼 파라디스가 이 매력적인 캠페인을 다시 방문합니다. "절대 전쟁! - 1941-45 러시아 전선. 이 2인용 워게임은 나치 독일과 소련의 침략군 사이의 타이타닉 투쟁을 새로운 방식으로 재현한다. 이 새로운 접근 방식은 훨씬 더 빠르고 쉽게 플레이할 수 있으며 새로운 게이머들에게 취미를 소개하기에 완벽합니다.
게임의 범위, 난이도, 게임 시간 면에서 매우 플레이어 친화적이고 관리하기 쉬운 게임으로 만드는 데 디자인에 중점을 두었다. 총 카운터 카운터와 밀도가 매우 낮기 때문에 이러한 빠른 재생 시뮬레이션은 플레이어들에게 깊은 전략을 제시할 수 있다. 지도 영역 체계가 채택되어 이동이 간소화되었습니다. 전투는 두 종류의 카드(독일 카드와 소련 카드)로 처리되며, 이는 전투 테이블이나 주사위를 굴릴 필요가 없다는 것을 의미한다. 이 카드들은 일반적인 전투 결과 표보다 훨씬 더 다양한 게임 시스템을 제공하는 핵심이다. 후퇴 금지!이벤트와 특수 게임 능력(예: 소령 공세, 빨치산 습격, 공성 포병, 교체량 증가 등)을 생성하고 모든 전투 결과를 쉽게 해결할 수 있습니다. 캠페인 또는 시나리오를 위한 설정은 번개같이 빨라집니다. 게임을 10-15분 이내에 시작할 수 있습니다! 이러한 높은 수준의 재생 가능성은 향상된 기술로 플레이어들의 경험에 보답한다는 것을 의미한다.
"절대 전쟁! 러시아 전선 1941-45"는 <완벽한> 공격을 달성하기 위한 지루한 육각 작전이나 요인 계산이 아닌 전략 계획에 중점을 둘 것이다. 시간이 많이 걸리는 계산은 대부분 게임엔진이 쉽게 처리해 대신 상대를 상대로 총력 훈련에 집중할 수 있게 된다. 지역 이동은 러시아의 광활한 스텝과 숲을 가로지르는 전면적인 기동, 착취, 포위 등의 적절한 느낌을 제공할 것이다. 고된 도시 공성전은 때때로 두 적군이 같은 중요한 지도 지역을 점령하고 싸우면서 국지적인 전투가 펼쳐지도록 하는 것으로 표현될 것이다. 단순한 – 그러나 효과적인 경제 모델을 가진 플레이어들은 또한 소련 붉은 군대의 힘과 정교함, 그리고 4년 동안 무자비한 작전이 &ldquo의 땅에서 벌어졌던 서사시적인 4년 동안 한 때 무적이었던 독일 국방군의 몰락도 느낄 수 있을 것이다.어머니 러시아.
승리 조건은 간단하며, 캠페인 결정을 내리려면 10가지 맵 목표 중 많은 목표를 달성해야 합니다. 적군을 파괴하는 것도 이러한 노력에 도움이 되지만, 일부 이벤트 카드는 플레이어들을 얻는 단기 목표, 만나는 경우 특별한 게임 이점을 제공한다.
어느 쪽도 이 생사의 갈등에서 증오하는 적에게 자비를 베풀 수 없습니다. 당신은 세상에서 가장 크고 힘든 작전을 지휘하고 있습니다. 전쟁은 지옥이고 이건 절대 전쟁이야!
4가지 빠른 실행 시나리오와 캠페인 게임:
1941년 바르바로사: 소련에 대한 최초의 공격. 독일군이 레닌그라드와 모스크바를 점령하기 전에 점령할 수 있을까?윈터 장군이 독일군 전쟁 기계를 정지시켰다고?
Fall Blau & Operation Saturn, 1942: 코카서스 유전을 향한 공세와 스탈린그라드에서 운명적으로 만나는 나치의 처참한 만남. 아니면 OKH가 소련 수도에서 다시 북쪽을 공격하기로 결정했을까요?
1943년 지타델 작전: 히틀러가 지난 겨울 남부 재난 이후 동부에서 일종의 승리를 거둘 수 있는 마지막 기회입니다. 붉은 군대가 마침내 동등한 조건으로 싸울 수 있기 때문에, 그것은 독일인들에게 죽기 살기로 하는 것이다. 쿠르스크가 팬저의 비석이 될까?
바그라티온 작전, 1944년: 소련의 여름 공세는 마침내 독일군의 허리를 부러뜨리고 노르망디 상륙작전을 단순한 난투극처럼 보이게 만들었다. 마침내 증오에 찬 적들을 러시아 대국의 마지막 거점에서 몰아낼 것인가?
절대 전쟁 캠페인 게임: 1941년 바르바로사 작전부터 1944년 바그라티온의 여파까지요 독일의 관문까지의 모든 분쟁은 극적인 방식으로 전개된다.
재생 시간: 전체 캠페인 게임의 경우 3~4시간, 짧은 시나리오의 경우 1~2시간 정도 소요됩니다.
규모: 각 부대는 하나의 육군/전선: 각 지역은 좌우로 약 200km 떨어져 있습니다. 각 턴은 두 달의 실시간을 나타냅니다.
퇴각 금지 첫 번째 게임으로 러시아 전선과 맞붙은 후! 시리즈, 워게이머이자 디자이너인 칼 파라디스가 이 매력적인 캠페인을 다시 방문합니다. "절대 전쟁! - 1941-45 러시아 전선. 이 2인용 워게임은 나치 독일과 소련의 침략군 사이의 타이타닉 투쟁을 새로운 방식으로 재현한다. 이 새로운 접근 방식은 훨씬 더 빠르고 쉽게 플레이할 수 있으며 새로운 게이머들에게 취미를 소개하기에 완벽합니다.
게임의 범위, 난이도, 게임 시간 면에서 매우 플레이어 친화적이고 관리하기 쉬운 게임으로 만드는 데 디자인에 중점을 두었다. 총 카운터 카운터와 밀도가 매우 낮기 때문에 이러한 빠른 재생 시뮬레이션은 플레이어들에게 깊은 전략을 제시할 수 있다. 지도 영역 체계가 채택되어 이동이 간소화되었습니다. 전투는 두 종류의 카드(독일 카드와 소련 카드)로 처리되며, 이는 전투 테이블이나 주사위를 굴릴 필요가 없다는 것을 의미한다. 이 카드들은 일반적인 전투 결과 표보다 훨씬 더 다양한 게임 시스템을 제공하는 핵심이다. 후퇴 금지!이벤트와 특수 게임 능력(예: 소령 공세, 빨치산 습격, 공성 포병, 교체량 증가 등)을 생성하고 모든 전투 결과를 쉽게 해결할 수 있습니다. 캠페인 또는 시나리오를 위한 설정은 번개같이 빨라집니다. 게임을 10-15분 이내에 시작할 수 있습니다! 이러한 높은 수준의 재생 가능성은 향상된 기술로 플레이어들의 경험에 보답한다는 것을 의미한다.
"절대 전쟁! 러시아 전선 1941-45"는 <완벽한> 공격을 달성하기 위한 지루한 육각 작전이나 요인 계산이 아닌 전략 계획에 중점을 둘 것이다. 시간이 많이 걸리는 계산은 대부분 게임엔진이 쉽게 처리해 대신 상대를 상대로 총력 훈련에 집중할 수 있게 된다. 지역 이동은 러시아의 광활한 스텝과 숲을 가로지르는 전면적인 기동, 착취, 포위 등의 적절한 느낌을 제공할 것이다. 고된 도시 공성전은 때때로 두 적군이 같은 중요한 지도 지역을 점령하고 싸우면서 국지적인 전투가 펼쳐지도록 하는 것으로 표현될 것이다. 단순한 – 그러나 효과적인 경제 모델을 가진 플레이어들은 또한 소련 붉은 군대의 힘과 정교함, 그리고 4년 동안 무자비한 작전이 &ldquo의 땅에서 벌어졌던 서사시적인 4년 동안 한 때 무적이었던 독일 국방군의 몰락도 느낄 수 있을 것이다.어머니 러시아.
승리 조건은 간단하며, 캠페인 결정을 내리려면 10가지 맵 목표 중 많은 목표를 달성해야 합니다. 적군을 파괴하는 것도 이러한 노력에 도움이 되지만, 일부 이벤트 카드는 플레이어들을 얻는 단기 목표, 만나는 경우 특별한 게임 이점을 제공한다.
어느 쪽도 이 생사의 갈등에서 증오하는 적에게 자비를 베풀 수 없습니다. 당신은 세상에서 가장 크고 힘든 작전을 지휘하고 있습니다. 전쟁은 지옥이고 이건 절대 전쟁이야!
4가지 빠른 실행 시나리오와 캠페인 게임:
1941년 바르바로사: 소련에 대한 최초의 공격. 독일군이 레닌그라드와 모스크바를 점령하기 전에 점령할 수 있을까?윈터 장군이 독일군 전쟁 기계를 정지시켰다고?
Fall Blau & Operation Saturn, 1942: 코카서스 유전을 향한 공세와 스탈린그라드에서 운명적으로 만나는 나치의 처참한 만남. 아니면 OKH가 소련 수도에서 다시 북쪽을 공격하기로 결정했을까요?
1943년 지타델 작전: 히틀러가 지난 겨울 남부 재난 이후 동부에서 일종의 승리를 거둘 수 있는 마지막 기회입니다. 붉은 군대가 마침내 동등한 조건으로 싸울 수 있기 때문에, 그것은 독일인들에게 죽기 살기로 하는 것이다. 쿠르스크가 팬저의 비석이 될까?
바그라티온 작전, 1944년: 소련의 여름 공세는 마침내 독일군의 허리를 부러뜨리고 노르망디 상륙작전을 단순한 난투극처럼 보이게 만들었다. 마침내 증오에 찬 적들을 러시아 대국의 마지막 거점에서 몰아낼 것인가?
절대 전쟁 캠페인 게임: 1941년 바르바로사 작전부터 1944년 바그라티온의 여파까지요 독일의 관문까지의 모든 분쟁은 극적인 방식으로 전개된다.
재생 시간: 전체 캠페인 게임의 경우 3~4시간, 짧은 시나리오의 경우 1~2시간 정도 소요됩니다.
규모: 각 부대는 하나의 육군/전선: 각 지역은 좌우로 약 200km 떨어져 있습니다. 각 턴은 두 달의 실시간을 나타냅니다.
From the publisher's website:
After tackling the Russian Front with the first game of the No Retreat! Series, wargamer and designer Carl Paradis revisits this fascinating campaign with: "Absolute War! - The Russian Front 1941-45". This two-player wargame recreates the titanic struggle between the invading armies of Nazi Germany versus the Soviet Union in a fresh new way. This new approach is even faster and easier to play - making it perfect for introducing new gamers to the hobby.
The design emphasis has been placed on making the game very player-friendly and manageable in its level of scope, difficulty and time of play. With a very low total counter count and density, this quick playing (while still realistic) simulation presents players with deep strategy meriting contemplation. A system of map areas has been adopted and movement has been streamlined. Combat is handled by the two decks of cards (one German and one Soviet) - meaning no combat tables or dice to roll. These cards are the crux of the game system offering even more variety than regular Combat Result Tables. Like in “No Retreat!” they are used to generate events and special game abilities (ex: Major Offensives, Partisan Raids, Siege Artillery, Increased Replacements, etc…) and now also effortlessly resolve all battle outcomes. The set-up for a campaign or a scenario will be lightning fast: in less than 10-15 minutes you can get the game going! This high degree of re-playability means that it will reward players' experience with increased skill.
"Absolute War! The Russian Front 1941-45" will put emphasis on strategic planning - not tedious hex maneuvering or factor-counting to attain the “perfect” attack. Most of the time-consuming calculations will be taken care of effortlessly by the game engine, letting you concentrate instead on exercising your generalship skills against your opponent. Area-movement will provide the proper feel of sweeping maneuvers, exploitation and encirclements across the vast steppes and forests of Russia. The grueling city sieges will be represented by allowing local battles to unfold, with sometimes both foes occupying and battling in the same critical map areas. With a simple – yet effective - economic model, players will also feel the growing might and sophistication of the Soviet Red Army and the degradation of the once-invincible German Wehrmacht over the epic four years that this merciless campaign was fought on the soil of “Mother Russia”.
Victory conditions are simple and to the point: you have to capture as many of the ten map objectives to force a campaign decision. While destroying the foe’s armies will also help in this endeavor, some event cards will also provide short-term goals to accomplish - gaining players’ special game advantages if met.
Neither side can afford to show mercy to their hated foe in this life-or-death conflict, you are in command in the largest and most grueling campaign the world has ever seen. War is hell, and this is Absolute War!
Four Quick-Playing Scenarios plus a Campaign Game:
Barbarossa, 1941 : The initial assault on the Soviet Union. Can the Germans take Leningrad and Moscow before “General Winter” freezes the German war machine dead in its tracks?
Fall Blau & Operation Saturn, 1942 : The Offensive towards the Caucasus Oil Fields, and the Nazis disastrous rendezvous with destiny at Stalingrad . Or…maybe the OKH will decided to strike north again at the Soviet Capital?
Operation Zitadelle, 1943: Hitler’s last chance at getting a “victory” of sorts in the East after last winter disaster in the south. It’s a do-or-die proposition for the Germans, as the Red Army can finally fight on equal terms. Will Kursk be the tombstone of the Panzers?
Operation Bagration, 1944: The Soviet summer offensive that finally broke the back of the Wehrmacht, and made the Normandy landings look like a mere scuffle. Will you finally expel the hated foe enemies from their last foothold in Mother Russia?
Absolute War Campaign game: From Operation Barbarossa in 1941 to the aftermath of Bagration in 1944. The whole conflict up to the gates of Germany is played out in dramatic fashion.
Playing time: Approximately 3 - 4 hours for a full campaign game, 1- 2 hours for the Shorter Scenarios.
Scale: Each unit is one Army/Front: Each area is about 200 kilometers from side to side. Each turn represents two months of real time.
After tackling the Russian Front with the first game of the No Retreat! Series, wargamer and designer Carl Paradis revisits this fascinating campaign with: "Absolute War! - The Russian Front 1941-45". This two-player wargame recreates the titanic struggle between the invading armies of Nazi Germany versus the Soviet Union in a fresh new way. This new approach is even faster and easier to play - making it perfect for introducing new gamers to the hobby.
The design emphasis has been placed on making the game very player-friendly and manageable in its level of scope, difficulty and time of play. With a very low total counter count and density, this quick playing (while still realistic) simulation presents players with deep strategy meriting contemplation. A system of map areas has been adopted and movement has been streamlined. Combat is handled by the two decks of cards (one German and one Soviet) - meaning no combat tables or dice to roll. These cards are the crux of the game system offering even more variety than regular Combat Result Tables. Like in “No Retreat!” they are used to generate events and special game abilities (ex: Major Offensives, Partisan Raids, Siege Artillery, Increased Replacements, etc…) and now also effortlessly resolve all battle outcomes. The set-up for a campaign or a scenario will be lightning fast: in less than 10-15 minutes you can get the game going! This high degree of re-playability means that it will reward players' experience with increased skill.
"Absolute War! The Russian Front 1941-45" will put emphasis on strategic planning - not tedious hex maneuvering or factor-counting to attain the “perfect” attack. Most of the time-consuming calculations will be taken care of effortlessly by the game engine, letting you concentrate instead on exercising your generalship skills against your opponent. Area-movement will provide the proper feel of sweeping maneuvers, exploitation and encirclements across the vast steppes and forests of Russia. The grueling city sieges will be represented by allowing local battles to unfold, with sometimes both foes occupying and battling in the same critical map areas. With a simple – yet effective - economic model, players will also feel the growing might and sophistication of the Soviet Red Army and the degradation of the once-invincible German Wehrmacht over the epic four years that this merciless campaign was fought on the soil of “Mother Russia”.
Victory conditions are simple and to the point: you have to capture as many of the ten map objectives to force a campaign decision. While destroying the foe’s armies will also help in this endeavor, some event cards will also provide short-term goals to accomplish - gaining players’ special game advantages if met.
Neither side can afford to show mercy to their hated foe in this life-or-death conflict, you are in command in the largest and most grueling campaign the world has ever seen. War is hell, and this is Absolute War!
Four Quick-Playing Scenarios plus a Campaign Game:
Barbarossa, 1941 : The initial assault on the Soviet Union. Can the Germans take Leningrad and Moscow before “General Winter” freezes the German war machine dead in its tracks?
Fall Blau & Operation Saturn, 1942 : The Offensive towards the Caucasus Oil Fields, and the Nazis disastrous rendezvous with destiny at Stalingrad . Or…maybe the OKH will decided to strike north again at the Soviet Capital?
Operation Zitadelle, 1943: Hitler’s last chance at getting a “victory” of sorts in the East after last winter disaster in the south. It’s a do-or-die proposition for the Germans, as the Red Army can finally fight on equal terms. Will Kursk be the tombstone of the Panzers?
Operation Bagration, 1944: The Soviet summer offensive that finally broke the back of the Wehrmacht, and made the Normandy landings look like a mere scuffle. Will you finally expel the hated foe enemies from their last foothold in Mother Russia?
Absolute War Campaign game: From Operation Barbarossa in 1941 to the aftermath of Bagration in 1944. The whole conflict up to the gates of Germany is played out in dramatic fashion.
Playing time: Approximately 3 - 4 hours for a full campaign game, 1- 2 hours for the Shorter Scenarios.
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