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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.80 / 5
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디자이너
Brian Herr
-
아티스트
Brian Herr
-
인원
게임 소개
고전적인 해군 전쟁 게임과 태평양에서의 승리는 수년 동안 이 둘을 제2차 세계 대전의 세계 해군 투쟁의 임시 시뮬레이션으로 결합시켜 왔다. 그러나 많은 역사적 "anomaly"는 말할 것도 없고, 다양한 하우스 규칙, 그것이 일어난 해역에 따라 극적으로 변화된 전투 해결 문제 등이 있었다. 이제 이 두 게임은 다시 만들어졌고, 다시 연구되었으며, 두 명 또는 네 명의 플레이어가 하나의 원활한 경쟁을 할 수 있도록 재결합되었다. 이건 너희 아빠의 바다 전쟁이 아니야
영국 해군이 유보트에 대항할 만큼 오랫동안 영국 제국의 항로를 지킬 수 있을까? 아니면 Kreigsmarina와 Supermarina가 영국의 상선 생명선을 끊을 것인가? 프랑스는 연합군에 충성할 것인가, 아니면 처칠의 악몽에 생명을 불어넣고 독일군과 함께 싸울 것인가? 미국인들이 그들의 엄청난 힘을 견딜 수 있을 만큼 오랫동안 일본의 맹공을 견뎌낼 수 있을까? 아니면 일본이 태평양 정복을 완료하고 연합국이 평화를 위해 협상하도록 강요할 것인가?
새로운 기능 중
1. 대서양과 태평양 모두에서 일관된 운동 및 전투 시스템
2. 모든 선박이 균일하게 평가됨
3. 재설계된 카운터
4. 완전히 새로운 대서양 지도를 포함한 해역 추가
5. 유보트 강조
6. 처음부터 단일 게임으로 설계
새로운 규칙에는 새로운 전술이 필요합니다.
"클래식" 전략을 사용하는 플레이어들은 빠르게 곤경에 빠질 수 있다. 대서양 유틀란드-에스케이 전투는 긴장된 균형 작용으로 대체되었다. 정찰선만이 유보트와 교전할 수 있지만 독일 해상습격을 막기 위해서는 급습선이 필요하다. IJN이 초기 가장자리를 너무 강하게 압박하면 대서양 함대 증원군과 마주칠 수 있으며, 하와이 침공은 현실적으로 더 어려워졌다.
영국 해군이 유보트에 대항할 만큼 오랫동안 영국 제국의 항로를 지킬 수 있을까? 아니면 Kreigsmarina와 Supermarina가 영국의 상선 생명선을 끊을 것인가? 프랑스는 연합군에 충성할 것인가, 아니면 처칠의 악몽에 생명을 불어넣고 독일군과 함께 싸울 것인가? 미국인들이 그들의 엄청난 힘을 견딜 수 있을 만큼 오랫동안 일본의 맹공을 견뎌낼 수 있을까? 아니면 일본이 태평양 정복을 완료하고 연합국이 평화를 위해 협상하도록 강요할 것인가?
새로운 기능 중
1. 대서양과 태평양 모두에서 일관된 운동 및 전투 시스템
2. 모든 선박이 균일하게 평가됨
3. 재설계된 카운터
4. 완전히 새로운 대서양 지도를 포함한 해역 추가
5. 유보트 강조
6. 처음부터 단일 게임으로 설계
새로운 규칙에는 새로운 전술이 필요합니다.
"클래식" 전략을 사용하는 플레이어들은 빠르게 곤경에 빠질 수 있다. 대서양 유틀란드-에스케이 전투는 긴장된 균형 작용으로 대체되었다. 정찰선만이 유보트와 교전할 수 있지만 독일 해상습격을 막기 위해서는 급습선이 필요하다. IJN이 초기 가장자리를 너무 강하게 압박하면 대서양 함대 증원군과 마주칠 수 있으며, 하와이 침공은 현실적으로 더 어려워졌다.
Fans of the classic naval wargames War at Sea and Victory in The Pacific have for many years combined the two into an ad hoc simulation of the global naval struggle that was World War II. There were issues, however: a wide variety of house rules, battle resolution that drastically changed depending on the sea area in which it took place, to say nothing of numerous historical "anomalies". Now these two games have been reimagined, re-researched, and recombined into a single seamless contest for either two or four players. This ain't your Daddy's War At Sea.
Can the Royal Navy protect the shipping lanes of Britain's far-flung empire long enough to turn the tide against the U-boats? Or will the Kreigsmarine and Supermarina cut England's merchant marine lifeline? Will the French remain loyal to the Allies, or will they bring to life Churchill's greatest nightmare and fight alongside the Germans? Can the Americans withstand the Japanese onslaught long enough to bring their mushrooming strength to bear? Or will Japan complete its conquests in the Pacific and force the Allies to negotiate for peace?
Among the new features
1. A movement & combat system consistent over both the Atlantic and Pacific
2. All ships evaluated uniformly
3. Redesigned counters
4. Added sea areas including a completely new Atlantic map
5. More emphasis on U-Boats
6. Designed from the start as a single game
New Rules Require New Tactics:
Players employing "classic" strategies may quickly find themselves in trouble. Atlantic Jutland-esque battles are replaced with a tense balancing act: Only patrolling ships can combat U-Boats, but raiding ships are needed to prevent German surface raiders. An IJN pressing the early edge too hard may be met with Atlantic Fleet reinforcements, making a Hawaiian invasion more realistically difficult.
Can the Royal Navy protect the shipping lanes of Britain's far-flung empire long enough to turn the tide against the U-boats? Or will the Kreigsmarine and Supermarina cut England's merchant marine lifeline? Will the French remain loyal to the Allies, or will they bring to life Churchill's greatest nightmare and fight alongside the Germans? Can the Americans withstand the Japanese onslaught long enough to bring their mushrooming strength to bear? Or will Japan complete its conquests in the Pacific and force the Allies to negotiate for peace?
Among the new features
1. A movement & combat system consistent over both the Atlantic and Pacific
2. All ships evaluated uniformly
3. Redesigned counters
4. Added sea areas including a completely new Atlantic map
5. More emphasis on U-Boats
6. Designed from the start as a single game
New Rules Require New Tactics:
Players employing "classic" strategies may quickly find themselves in trouble. Atlantic Jutland-esque battles are replaced with a tense balancing act: Only patrolling ships can combat U-Boats, but raiding ships are needed to prevent German surface raiders. An IJN pressing the early edge too hard may be met with Atlantic Fleet reinforcements, making a Hawaiian invasion more realistically difficult.
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