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BGG랭킹
BGG전체 : 6864
WARGAMES : 645
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
60-1710 분
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연령
0+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.90 / 5
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디자이너
Joe Chacon
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아티스트
Nicolás Eskubi
-
인원
게임 소개
게시자:
1941년 5월 20일 이른 아침, 크레타에서 30,000명의 영연방군이 아침 식사를 마치고 있을 때, 수백 대의 독일 수송기가 지중해 섬 상공에서 질주했다. 수천명의 독일군 정예 낙하산 부대원들이 갑자기 낙하산으로 상공이 가득 찼다.Fallschirmjäger—하늘에서 내려왔다.
크레타 침공은 2차 세계대전 중 가장 극적인 전투 중 하나였다. 1941년 5월 9일 동안, 영연방군과 그리스군은 독일의 공격을 격퇴하기 위해 필사적으로 노력했다. 끔찍한 사상자에도 불구하고, 낙하산 부대와 글라이더에 의한 부대는 독일 게비르크스(Gebirgsj)äger)가 포격을 받아 착륙할 수 있도록 발판과 중요한 말레메 비행장을 확보하는데 성공했다. 폴슈름지äger와 게비르크지äger는 함께 연방군을 한계점에 몰아넣었고, 지연과 추격의 치명적인 전투를 강요했다.
이 전투는 진정한 군인’의 전투였으며, 양측은 종종 더 높은 수준의 통제와 지원이 부족했다. 독일군은 신속하게 사용 가능한 비행장을 확보하지 않으면 공수부대 전체가 전멸해야 했다. 영연방은 북아프리카와 시리아에서 전투를 계속하기 위해 독일군의 상륙작전을 격파하거나 독일군의 대부분을 철수시킬 필요가 있었다.
1941년 5월 독일의 크레타 침공은 공수전 역사에서 획기적인 사건이다. 이때까지 공수 작전은 지상군보다 먼저 주요 목표를 장악하기 위한 전술 작전이었다. 독일의 크레타 침공은 최초의 전략적 공수 작전이었다.
비록 크레타가 독일 공수부대의 대규모 공습으로 인한 마지막 만세를 의미하지만, 이후 지중해, 서유럽, 아시아에서 연합군의 대규모 공수부대가 전개될 수 있는 발판이 되었다.
머큐리 작전은 다른 GTS 게임들과 같은 수준의 세밀함과 규모를 유지한다. 플레이어는 사단을 지휘하고 중대 규모의 부대를 기동하여 전쟁에서 가장 절박한 전투 중 하나를 치른다. 머큐리 작전은 GTS 2.0 규칙을 사용하여 두 명의 선수 또는 팀에게 각각 몇 개의 유닛이 배치된 단일 소형 지도에서 최대 두 개의 독일 사단 및 여러 개의 영연방 및 그리스 여단을 포함한 전체 전투까지 다양한 시나리오를 제공한다. 머큐리 작전은 동쪽의 이라클리온에서 레티몬을 거쳐 말레메에서 수다만에 이르는 섬을 가로지르는 모든 주요 공중 낙하와 전투를 포함한다.
크레타의 연합군 사령관으로서, 독일군의 소중한 비행장을 부정하고 신속한 승리를 위해 그들이 필요로 하는 공중 착륙 지원군을 물리칠 수 있겠는가? 모든 전쟁 작전 중, 적의 강력한 압박에 의한 철수는 아마도 가장 어렵고 위험한 작전일 것이다. 남부 피난항으로 병력을 보낼 수 있겠나? 독일인으로서, 얼마나 빨리 영연방의 사기를 떨어뜨리고 그들의 철수를 촉발시킬 수 있는가?
기능은 다음과 같습니다.
상대적인 사상자 및 주요 사건에 따라 연합군의 사기 상태를 변화시켜 대피 및 경기 종료 시 승리 상황을 촉발할 수 있습니다.
탱크 고장, 잘못된 지시된 공습, 빨치산 공격을 포함한 무작위 사건.
독일군의 공습으로 귀중한 함선을 잃을 위험을 무릅쓰고 영연방 해군을 지원하는 옵션입니다.
13가지 시나리오는 다음과 같다.
Rethymnon, Heraklion 및 Maleme/Canea 구역에서 에어드랍을 위한 한 지도 전투로 구분하십시오.
말레메 비행장을 탈환하기 위한 뉴질랜드의 반격을 위한 원맵 전투입니다.
독일군의 어려운 진격과 영연방군의 철수를 위한 1도, 2도, 3도 전투였다.
5개의 지도에 대한 전체 캠페인 또는 3개의 지도에 있는 말레메에서 아스키푸 평원까지의 주요 이벤트.
가상의 독일 정밀도 하락과 독일의 자유 낙하 시나리오.
1941년 5월 20일 이른 아침, 크레타에서 30,000명의 영연방군이 아침 식사를 마치고 있을 때, 수백 대의 독일 수송기가 지중해 섬 상공에서 질주했다. 수천명의 독일군 정예 낙하산 부대원들이 갑자기 낙하산으로 상공이 가득 찼다.Fallschirmjäger—하늘에서 내려왔다.
크레타 침공은 2차 세계대전 중 가장 극적인 전투 중 하나였다. 1941년 5월 9일 동안, 영연방군과 그리스군은 독일의 공격을 격퇴하기 위해 필사적으로 노력했다. 끔찍한 사상자에도 불구하고, 낙하산 부대와 글라이더에 의한 부대는 독일 게비르크스(Gebirgsj)äger)가 포격을 받아 착륙할 수 있도록 발판과 중요한 말레메 비행장을 확보하는데 성공했다. 폴슈름지äger와 게비르크지äger는 함께 연방군을 한계점에 몰아넣었고, 지연과 추격의 치명적인 전투를 강요했다.
이 전투는 진정한 군인’의 전투였으며, 양측은 종종 더 높은 수준의 통제와 지원이 부족했다. 독일군은 신속하게 사용 가능한 비행장을 확보하지 않으면 공수부대 전체가 전멸해야 했다. 영연방은 북아프리카와 시리아에서 전투를 계속하기 위해 독일군의 상륙작전을 격파하거나 독일군의 대부분을 철수시킬 필요가 있었다.
1941년 5월 독일의 크레타 침공은 공수전 역사에서 획기적인 사건이다. 이때까지 공수 작전은 지상군보다 먼저 주요 목표를 장악하기 위한 전술 작전이었다. 독일의 크레타 침공은 최초의 전략적 공수 작전이었다.
비록 크레타가 독일 공수부대의 대규모 공습으로 인한 마지막 만세를 의미하지만, 이후 지중해, 서유럽, 아시아에서 연합군의 대규모 공수부대가 전개될 수 있는 발판이 되었다.
머큐리 작전은 다른 GTS 게임들과 같은 수준의 세밀함과 규모를 유지한다. 플레이어는 사단을 지휘하고 중대 규모의 부대를 기동하여 전쟁에서 가장 절박한 전투 중 하나를 치른다. 머큐리 작전은 GTS 2.0 규칙을 사용하여 두 명의 선수 또는 팀에게 각각 몇 개의 유닛이 배치된 단일 소형 지도에서 최대 두 개의 독일 사단 및 여러 개의 영연방 및 그리스 여단을 포함한 전체 전투까지 다양한 시나리오를 제공한다. 머큐리 작전은 동쪽의 이라클리온에서 레티몬을 거쳐 말레메에서 수다만에 이르는 섬을 가로지르는 모든 주요 공중 낙하와 전투를 포함한다.
크레타의 연합군 사령관으로서, 독일군의 소중한 비행장을 부정하고 신속한 승리를 위해 그들이 필요로 하는 공중 착륙 지원군을 물리칠 수 있겠는가? 모든 전쟁 작전 중, 적의 강력한 압박에 의한 철수는 아마도 가장 어렵고 위험한 작전일 것이다. 남부 피난항으로 병력을 보낼 수 있겠나? 독일인으로서, 얼마나 빨리 영연방의 사기를 떨어뜨리고 그들의 철수를 촉발시킬 수 있는가?
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탱크 고장, 잘못된 지시된 공습, 빨치산 공격을 포함한 무작위 사건.
독일군의 공습으로 귀중한 함선을 잃을 위험을 무릅쓰고 영연방 해군을 지원하는 옵션입니다.
13가지 시나리오는 다음과 같다.
Rethymnon, Heraklion 및 Maleme/Canea 구역에서 에어드랍을 위한 한 지도 전투로 구분하십시오.
말레메 비행장을 탈환하기 위한 뉴질랜드의 반격을 위한 원맵 전투입니다.
독일군의 어려운 진격과 영연방군의 철수를 위한 1도, 2도, 3도 전투였다.
5개의 지도에 대한 전체 캠페인 또는 3개의 지도에 있는 말레메에서 아스키푸 평원까지의 주요 이벤트.
가상의 독일 정밀도 하락과 독일의 자유 낙하 시나리오.
From the publisher:
Early in the morning on 20 May 1941, as 30,000 Commonwealth soldiers on Crete were finishing breakfast, hundreds of German transport aircraft—some towing gliders—rumbled over the Mediterranean island. The air above was suddenly filled with parachutes as thousands of elite German paratroops—Fallschirmjäger—descended from the sky.
The invasion of Crete was one of the most dramatic battles of the Second World War. Over a nine-day period in May 1941, a mixed force of Commonwealth and Greek troops desperately tried to fight off the German assault. Despite appalling casualties, the paratroopers and glider-borne troops managed to secure a foothold and the critical Maleme Airfield to open the door for the German Gebirgsjäger (mountain troops) to land under fire. Together the Fallschirmjäger and Gebirgsjäger pushed the Commonwealth troops to their breaking point and forced a deadly battle of delay and pursuit.
This was a true soldier’s battle, with both sides in desperate situations often lacking higher-level control and support. The Germans had to quickly secure a usable airfield or face the annihilation of their entire airborne force. The Commonwealth needed to crush the German landings or—failing that—evacuate the bulk of its forces to continue the fight in North Africa and Syria.
The German invasion of Crete in May 1941 stands as a landmark in the history of airborne warfare. Up until that point, airborne operations were tactical operations to seize key objectives in advance of the ground forces. The German invasion of Crete (codenamed Operation Merkur) was the first strategic airborne operation.
Although casualties would mean Crete was the last hurrah for the German airborne in a major air assault, it set the stage for even larger future Allied airborne operations in the Mediterranean, Western Europe, and Asia.
Operation Mercury maintains the same level of detail and scale as other Grand Tactical Series (GTS) games. Players command divisions and maneuver company-sized units to fight one of the most desperate battles of the war. Using the GTS 2.0 rules, Operation Mercury offers two players or teams a wide range of scenarios ranging from a single small map with a few units on each side to the full battle including up to two German divisions and several Commonwealth and Greek brigades. Operation Mercury covers all the major airdrops and fighting across the island from Heraklion in the east, through Rethymnon, and from Maleme to Suda Bay then south to the Askifou Plain, scene of the last major fight during the withdrawal.
As the Commander of Allied forces on Crete, can you deny the Germans a precious airfield and negate their much-needed air-landing reinforcements for a quick victory? Of all operations of war, a withdrawal under heavy enemy pressure is probably the most difficult and perilous. Can you get the bulk of your forces to the southern evacuation ports? As the German, how quickly can you force the collapse of the Commonwealth morale and trigger their withdrawal?
Features include:
Shifting Allied morale state based on relative casualties and key events, which can trigger evacuation and end-game victory conditions.
Random events, including tank breakdowns, misdirected airstrikes, and partisan attacks.
An option for Commonwealth naval support at the risk of losing precious ships to German air attacks.
Thirteen scenarios include:
Separate one-map battles for the airdrops at Rethymnon, Heraklion, and the Maleme/Canea sector.
A one-map battle for the New Zealand counter-attack to retake Maleme airfield.
One-, two-, and three-map battles for the difficult German advance and Commonwealth delay and withdrawal.
The full campaign on all five maps or just the main event from Maleme to Askifou Plain on three maps.
Hypothetical German precision drops as well as a German free drop scenario.
Early in the morning on 20 May 1941, as 30,000 Commonwealth soldiers on Crete were finishing breakfast, hundreds of German transport aircraft—some towing gliders—rumbled over the Mediterranean island. The air above was suddenly filled with parachutes as thousands of elite German paratroops—Fallschirmjäger—descended from the sky.
The invasion of Crete was one of the most dramatic battles of the Second World War. Over a nine-day period in May 1941, a mixed force of Commonwealth and Greek troops desperately tried to fight off the German assault. Despite appalling casualties, the paratroopers and glider-borne troops managed to secure a foothold and the critical Maleme Airfield to open the door for the German Gebirgsjäger (mountain troops) to land under fire. Together the Fallschirmjäger and Gebirgsjäger pushed the Commonwealth troops to their breaking point and forced a deadly battle of delay and pursuit.
This was a true soldier’s battle, with both sides in desperate situations often lacking higher-level control and support. The Germans had to quickly secure a usable airfield or face the annihilation of their entire airborne force. The Commonwealth needed to crush the German landings or—failing that—evacuate the bulk of its forces to continue the fight in North Africa and Syria.
The German invasion of Crete in May 1941 stands as a landmark in the history of airborne warfare. Up until that point, airborne operations were tactical operations to seize key objectives in advance of the ground forces. The German invasion of Crete (codenamed Operation Merkur) was the first strategic airborne operation.
Although casualties would mean Crete was the last hurrah for the German airborne in a major air assault, it set the stage for even larger future Allied airborne operations in the Mediterranean, Western Europe, and Asia.
Operation Mercury maintains the same level of detail and scale as other Grand Tactical Series (GTS) games. Players command divisions and maneuver company-sized units to fight one of the most desperate battles of the war. Using the GTS 2.0 rules, Operation Mercury offers two players or teams a wide range of scenarios ranging from a single small map with a few units on each side to the full battle including up to two German divisions and several Commonwealth and Greek brigades. Operation Mercury covers all the major airdrops and fighting across the island from Heraklion in the east, through Rethymnon, and from Maleme to Suda Bay then south to the Askifou Plain, scene of the last major fight during the withdrawal.
As the Commander of Allied forces on Crete, can you deny the Germans a precious airfield and negate their much-needed air-landing reinforcements for a quick victory? Of all operations of war, a withdrawal under heavy enemy pressure is probably the most difficult and perilous. Can you get the bulk of your forces to the southern evacuation ports? As the German, how quickly can you force the collapse of the Commonwealth morale and trigger their withdrawal?
Features include:
Shifting Allied morale state based on relative casualties and key events, which can trigger evacuation and end-game victory conditions.
Random events, including tank breakdowns, misdirected airstrikes, and partisan attacks.
An option for Commonwealth naval support at the risk of losing precious ships to German air attacks.
Thirteen scenarios include:
Separate one-map battles for the airdrops at Rethymnon, Heraklion, and the Maleme/Canea sector.
A one-map battle for the New Zealand counter-attack to retake Maleme airfield.
One-, two-, and three-map battles for the difficult German advance and Commonwealth delay and withdrawal.
The full campaign on all five maps or just the main event from Maleme to Askifou Plain on three maps.
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