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BGG랭킹
BGG전체 : 11944
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
15+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Sharang Biswas, Max Seidman
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아티스트
Robb Mommaerts
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인원
게임 소개
수 세기 동안, 미친 과학자들은 항상 그들이 필요로 하는 위험한 자원에 대한 매우 제한된 접근이라는 동일한 문제에 직면했다. 이 문제를 해결하기 위해, 매드 사이언스 재단이 만들어졌습니다. 이제 이 "오해된 천재들"은 마침내 그들이 광기 과학의 네 가지 필수적인 구성 요소인 레이저, 암흑 물질, 크립토미움, 그리고 상어들에 필요한 접근을 할 수 있게 되었다.
불행하게도, 매드 사이언스 재단에서 "펀딩"을 찾는 각각의 미친 과학자들에게, 미친 과학자들이 다른 사람들과 잘 어울리지 못한다는 삶의 불행한 사실이 남아 있다. 불명예를 추구하는 과정에서, 감독들은 뇌물을 받게 될 것이고, 자원들은 재할당될 것이고, 스파이들은 파견될 것이고, 발명품들은 사보타주 될 것이고, 크고 불길한 단추들은 재앙적인 결과로 눌러질 것이다. 매드 사이언스 재단에 온 걸 환영해요 다들 너무 연약한 기계로 당신 등을 찌를 준비가 되어 있죠
내심으로는 매드 사이언스 재단은 제도 게임이다. 이상한 발명품을 만들기 위해 자원을 짜고 악마 같은 계획을 돕기 위해 미니언을 파견하죠 각 라운드마다 한 명의 선수가 해당 라운드의 비뚤어진 감독을 관리한다. 그런 다음 그들은 이용 가능한 상품들을 초안을 작성할 더미로 분리한다. 이용할 수 있는 자원의 가치를 결정하고 그것들을 더미로 분리하는 것은 국장을 통제하는 과학자의 몫이다. 모든 더미가 동일한 것은 아닙니다! 그런 다음 플레이어는 돌아가면서 어떤 굿즈 더미를 잡을지 선택하고 감독관은 마지막에 선택합니다. 경쟁사의 규모를 파악하는 것이 핵심입니다! 그들이 필요로 하는 게 뭔지 알잖아. 절대 못하게 해. 아니면 그들에게 동등하고 끔찍한 두 가지 선택권을 주던가! 하지만 각각의 선수들은 또한 너무 늦을 때까지 알 수 없는 비밀스러운 부차적인 목표가 있다.
새로운 발명품을 만들어 냄으로써, 당신은 결국 스스로 연료를 공급하는 카드의 엔진을 조립할 수 있을 것이다. 평생의 영속적인 움직임! 아니면 나중에 악용할 수 있도록 귀중한 자원을 비축해 둘 수도 있습니다. 그것은 모두 과대망상과 개인의 영광이라는 이타적인 목표를 염두에 두고 행해진다. 뭐가 잘못될까?*
매드 사이언스 재단은 증시 폭락, 불법 투매, 시공간 구조상 눈물 등에 대한 책임이 없다.
불행하게도, 매드 사이언스 재단에서 "펀딩"을 찾는 각각의 미친 과학자들에게, 미친 과학자들이 다른 사람들과 잘 어울리지 못한다는 삶의 불행한 사실이 남아 있다. 불명예를 추구하는 과정에서, 감독들은 뇌물을 받게 될 것이고, 자원들은 재할당될 것이고, 스파이들은 파견될 것이고, 발명품들은 사보타주 될 것이고, 크고 불길한 단추들은 재앙적인 결과로 눌러질 것이다. 매드 사이언스 재단에 온 걸 환영해요 다들 너무 연약한 기계로 당신 등을 찌를 준비가 되어 있죠
내심으로는 매드 사이언스 재단은 제도 게임이다. 이상한 발명품을 만들기 위해 자원을 짜고 악마 같은 계획을 돕기 위해 미니언을 파견하죠 각 라운드마다 한 명의 선수가 해당 라운드의 비뚤어진 감독을 관리한다. 그런 다음 그들은 이용 가능한 상품들을 초안을 작성할 더미로 분리한다. 이용할 수 있는 자원의 가치를 결정하고 그것들을 더미로 분리하는 것은 국장을 통제하는 과학자의 몫이다. 모든 더미가 동일한 것은 아닙니다! 그런 다음 플레이어는 돌아가면서 어떤 굿즈 더미를 잡을지 선택하고 감독관은 마지막에 선택합니다. 경쟁사의 규모를 파악하는 것이 핵심입니다! 그들이 필요로 하는 게 뭔지 알잖아. 절대 못하게 해. 아니면 그들에게 동등하고 끔찍한 두 가지 선택권을 주던가! 하지만 각각의 선수들은 또한 너무 늦을 때까지 알 수 없는 비밀스러운 부차적인 목표가 있다.
새로운 발명품을 만들어 냄으로써, 당신은 결국 스스로 연료를 공급하는 카드의 엔진을 조립할 수 있을 것이다. 평생의 영속적인 움직임! 아니면 나중에 악용할 수 있도록 귀중한 자원을 비축해 둘 수도 있습니다. 그것은 모두 과대망상과 개인의 영광이라는 이타적인 목표를 염두에 두고 행해진다. 뭐가 잘못될까?*
매드 사이언스 재단은 증시 폭락, 불법 투매, 시공간 구조상 눈물 등에 대한 책임이 없다.
Throughout the centuries, mad scientists have always encountered the same problem of very limited access to the dangerous resources they require. To solve this problem, the Mad Science Foundation was created. Now these "misunderstood geniuses" can finally get the access they need to the four vital building blocks of mad science: Lasers, Dark Matter, Cryptomium, and Sharks.
Unfortunately, for each mad scientist who seeks "funding" from the Mad Science Foundation, there remains the unfortunate fact of life that mad scientists do not play well with others. In the quest for infamy, directors will be bribed, resources will be reallocated, spies will be dispatched, inventions will be sabotaged, and big, ominous buttons will be pressed with catastrophic results. Welcome to the Mad Science Foundation, where everyone is ready to stab you in the back with overly-elaborate backstabbing machines.
At heart, Mad Science Foundation is a drafting game. You draft resources to craft wacky inventions and dispatch minions to help with your diabolical plans. Each round, one player controls the Crooked Director for that round. They then separate the available commodities into piles to be drafted. It's up to the scientist controlling the Director to determine the value of whatever resources are available and separate them into piles. Not all piles are created equal! Players then take turns selecting which pile of goodies to grab, with the Director's controller choosing last. Sizing up your competition is key! You know what they need; don't let them have it. Or give them two choices of equal terrible-ness! But each player also has a secret side objective that you may not figure out until it's too late...
By crafting new inventions, you might be able to put together an engine of cards that eventually fuel themselves. Perpetual motion in our lifetime! Or perhaps you might stockpile valuable resources for later exploitation. It's all done with the altruistic goals of megalomania and personal glory in mind. What could go wrong?*
The Mad Science Foundation is not responsible for stock market crashes, illegal dumping, or tears in the fabric of space-time.
Unfortunately, for each mad scientist who seeks "funding" from the Mad Science Foundation, there remains the unfortunate fact of life that mad scientists do not play well with others. In the quest for infamy, directors will be bribed, resources will be reallocated, spies will be dispatched, inventions will be sabotaged, and big, ominous buttons will be pressed with catastrophic results. Welcome to the Mad Science Foundation, where everyone is ready to stab you in the back with overly-elaborate backstabbing machines.
At heart, Mad Science Foundation is a drafting game. You draft resources to craft wacky inventions and dispatch minions to help with your diabolical plans. Each round, one player controls the Crooked Director for that round. They then separate the available commodities into piles to be drafted. It's up to the scientist controlling the Director to determine the value of whatever resources are available and separate them into piles. Not all piles are created equal! Players then take turns selecting which pile of goodies to grab, with the Director's controller choosing last. Sizing up your competition is key! You know what they need; don't let them have it. Or give them two choices of equal terrible-ness! But each player also has a secret side objective that you may not figure out until it's too late...
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