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BGG랭킹
BGG전체 : 12664
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-120 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.80 / 5
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디자이너
Daniel Budacz, Piotr Krzystek, Łukasz Wrona
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아티스트
Agnieszka Jałowy, Paweł Kurowski, Cezary Szymański
-
인원
게임 소개
《Kacper Ryx i Król żebraków》는 16세기 크라코우 탐정 캅퍼에 관한 소설 시리즈의 모티브를 모티브로 한 2-5명의 플레이어를 위한 보드 게임이다. 폴란드 작가 마리우스 울니가 쓴 캐스퍼(Ryx)입니다.
플레이어들은 크라코 지하 세계의 지배자인 거지들의 왕이라는 칭호를 위해 싸우는 갱단의 주모자 역할을 맡는다. 승자는 게임의 마지막에 가장 높은 영향력 포인트(존중) 가치를 갖게 되는 사람이 된다. 선수들은 각 턴이 시작될 때 그리는 목표 카드에 설명된 과제를 수행함으로써 점수를 얻는다. 많은 목표에는 선술집을 잡아야 하는데, 이는 플레이어들의 작전 기지가 될 것이며 르네상스 크라코우 지역을 장악할 수 있게 될 것이다.
각 턴은 4단계로 나뉜다. 소득 단계에서 플레이어들은 새로운 깡패로 순위를 채우고 자신이 통제하는 각 여관에서 제공하는 가치에 따라 특별한 카드를 뽑는다. 그들은 또한 새로운 목표를 끌어내고 (3장의 카드는 항상 손에 쥐어져 있다) 이전 차례에서 부상당한 주모자를 치료한다.
액션 페이즈에서는 플레이어들이 옛 시절의 크라코우를 묘사한 아름다운 보드를 조작한다. 그들은 보통 8가지 기본 행동(이동, 싸움, 도둑질, 구걸, 살인, 거래, 뇌물수수, 채용)을 수행하고 특수 액션 카드를 사용한다. 8가지 기본 동작 모두 양면 카드 4장에 각각 하나씩 인쇄되어 있습니다. 각 선수들은 자신만의 카드 세트를 가지고 있다. 어떤 순간에도 선수가 눈에 보이는 동작만 수행할 수 있기 때문에 선수들은 가능한 한 비밀스러운 목표를 달성하기 위해 자신의 기본 동작을 어떻게 그리고 언제 사용할지에 대해 항상 계획을 세워야 한다. 각 동작은 두캇(게임 통화) 및/또는 액션 포인트의 형태로 비용이 발생합니다. 한 선수는 보통 한 차례에 10개 이상의 액션 포인트를 쓸 수 없다. 액션 단계 이후에는 플레이어가 액션 단계에서 수행한 각 작업을 공개하는 객관적인 단계가 온다. 그들에게는 영향력 있는 지점이 주어집니다.
조사 단계는 각 턴의 마지막 단계입니다. 이쯤 되면 선수들이 이전에 모아둔 수사 카드를 드러낸다. 그 카드들은 액션 단계에서 행해진 다양한 범죄의 결과로 얻어지고 형사 카퍼 Ryx의 조사를 시뮬레이션한다. 그 카드들 중 많은 것들이 우리에게 돈(두캣)이나 깡패들의 손실을 입히거나 우리의 선술집이 다음 차례에 창출할 수 있는 수입을 막을 것이다. 여기에 수사 카드가 승부를 가르는 핵심 요소다. 각각은 모든 선수들이 공통으로 하는 수사 풀에 포인트를 더 추가하게 된다. Investigation Track은 Time Track과 일치합니다. 시간이 흐르고 선수들이 저지른 새로운 범죄 사실이 공개되면서 시간 수사 트랙의 반대편 끝에서 시작되는 시간과 수사표지자는 모두 서로에게 더 가까워질 것이다. 게임이 끝나고 가장 영향력 있는 점수를 많이 획득한 플레이어가 새로운 거지왕이 됩니다.
2명의 플레이어 변형은 다소 다른 원칙을 따른다. 크라코우 지도는 6개 구역으로 제한되어 있으며 플레이어들은 영향 트랙뿐만 아니라 시간/조사 트랙을 사용하지 않는다. 대신, 그들은 별도의 "듀얼 데크"에서 도출한 4가지 명시적 목표의 달성을 위해 경쟁한다. 임무가 끝나면 플레이어는 결투 카드를 자신의 풀장으로 가져가 자신이 가져간 카드를 대체할 새로운 카드를 뽑는다. 먼저 4장의 객관적인 카드를 축적한 플레이어가 승리합니다. 이러한 수정 덕분에 게임은 3-5명의 플레이어 변형만큼 플레이가 가능하지만 훨씬 짧다.
플레이어들은 크라코 지하 세계의 지배자인 거지들의 왕이라는 칭호를 위해 싸우는 갱단의 주모자 역할을 맡는다. 승자는 게임의 마지막에 가장 높은 영향력 포인트(존중) 가치를 갖게 되는 사람이 된다. 선수들은 각 턴이 시작될 때 그리는 목표 카드에 설명된 과제를 수행함으로써 점수를 얻는다. 많은 목표에는 선술집을 잡아야 하는데, 이는 플레이어들의 작전 기지가 될 것이며 르네상스 크라코우 지역을 장악할 수 있게 될 것이다.
각 턴은 4단계로 나뉜다. 소득 단계에서 플레이어들은 새로운 깡패로 순위를 채우고 자신이 통제하는 각 여관에서 제공하는 가치에 따라 특별한 카드를 뽑는다. 그들은 또한 새로운 목표를 끌어내고 (3장의 카드는 항상 손에 쥐어져 있다) 이전 차례에서 부상당한 주모자를 치료한다.
액션 페이즈에서는 플레이어들이 옛 시절의 크라코우를 묘사한 아름다운 보드를 조작한다. 그들은 보통 8가지 기본 행동(이동, 싸움, 도둑질, 구걸, 살인, 거래, 뇌물수수, 채용)을 수행하고 특수 액션 카드를 사용한다. 8가지 기본 동작 모두 양면 카드 4장에 각각 하나씩 인쇄되어 있습니다. 각 선수들은 자신만의 카드 세트를 가지고 있다. 어떤 순간에도 선수가 눈에 보이는 동작만 수행할 수 있기 때문에 선수들은 가능한 한 비밀스러운 목표를 달성하기 위해 자신의 기본 동작을 어떻게 그리고 언제 사용할지에 대해 항상 계획을 세워야 한다. 각 동작은 두캇(게임 통화) 및/또는 액션 포인트의 형태로 비용이 발생합니다. 한 선수는 보통 한 차례에 10개 이상의 액션 포인트를 쓸 수 없다. 액션 단계 이후에는 플레이어가 액션 단계에서 수행한 각 작업을 공개하는 객관적인 단계가 온다. 그들에게는 영향력 있는 지점이 주어집니다.
조사 단계는 각 턴의 마지막 단계입니다. 이쯤 되면 선수들이 이전에 모아둔 수사 카드를 드러낸다. 그 카드들은 액션 단계에서 행해진 다양한 범죄의 결과로 얻어지고 형사 카퍼 Ryx의 조사를 시뮬레이션한다. 그 카드들 중 많은 것들이 우리에게 돈(두캣)이나 깡패들의 손실을 입히거나 우리의 선술집이 다음 차례에 창출할 수 있는 수입을 막을 것이다. 여기에 수사 카드가 승부를 가르는 핵심 요소다. 각각은 모든 선수들이 공통으로 하는 수사 풀에 포인트를 더 추가하게 된다. Investigation Track은 Time Track과 일치합니다. 시간이 흐르고 선수들이 저지른 새로운 범죄 사실이 공개되면서 시간 수사 트랙의 반대편 끝에서 시작되는 시간과 수사표지자는 모두 서로에게 더 가까워질 것이다. 게임이 끝나고 가장 영향력 있는 점수를 많이 획득한 플레이어가 새로운 거지왕이 됩니다.
2명의 플레이어 변형은 다소 다른 원칙을 따른다. 크라코우 지도는 6개 구역으로 제한되어 있으며 플레이어들은 영향 트랙뿐만 아니라 시간/조사 트랙을 사용하지 않는다. 대신, 그들은 별도의 "듀얼 데크"에서 도출한 4가지 명시적 목표의 달성을 위해 경쟁한다. 임무가 끝나면 플레이어는 결투 카드를 자신의 풀장으로 가져가 자신이 가져간 카드를 대체할 새로운 카드를 뽑는다. 먼저 4장의 객관적인 카드를 축적한 플레이어가 승리합니다. 이러한 수정 덕분에 게임은 3-5명의 플레이어 변형만큼 플레이가 가능하지만 훨씬 짧다.
Kacper Ryx i Król Żebraków ("Kacper Ryx and the King of Beggars") is a picaresque board game for 2-5 players, based on the motifs of the novel series about sixteenth-century Cracow detective Kacper (eng. Casper) Ryx written by a Polish writer Mariusz Wollny.
Players assume the role of gangs ringleaders, who fight for the title of the King of Beggars, the ruler of the Cracow underworld. The winner will be the one who at the end of the game will have the highest value of points of influence (respect). The players score points by performing tasks described on the objective cards which they are drawing at the start of each turn. Many objectives will require a capture of taverns, which will become bases of operation for players and will allow to take control over districts of the Renaissance Cracow.
Each turn is divided into 4 phases. In the income phase players collect tribute, fill their ranks with new thugs and draw special cards according to the value provided by each inn they control. They also draw new objectives (3 cards are always kept in hand) and heal each ringleader wounded in the previous turn.
In the action phase players operate on a beautiful board depicting the Cracow from the days of yore. They usually perform 8 basic actions (movement, brawl, stealing, begging, murder, trade, bribery, recruitment) and use special action cards. All 8 basic actions are printed on four 2-sided cards, one on each side. Each player has his own set of cards. At any given moment a player can perform only the action that is visible to him, that's why players must always plan on how and when to use their basic actions in order to fulfill their secret objectives in the best way possible. Each action has its cost in the form of ducats (game currency) and/or action points. A player usually can't spend more than 10 action points per turn. After the action phase comes the objective phase, in which the players reveal each task they did perform in the action phase. For those, they receive points of influence.
Investigation phase is the final step of each turn. At this point, the players reveal investigation cards they previously collected. Those cards are obtained as the result of various crimes conducted in the action phase and simulate the inquiry of the title detective Kacper Ryx. Many of those cards will cost us the loss of money (ducats), thugs or will block any income that our taverns may generate in the coming turn. In addition, the investigation cards are a key factor in ending the game. Each of them will add more points to the investigation pool, common to all players. Investigation Track coincides with the Time Track. With the passage of time and the disclosure of new crimes conducted by players, both the time and investigation marker, which start at the opposing end of the time-investigation track, will move closer to each other. When they meet the game ends and the player who scores most points of influence will be the new King of Beggars.
A 2 players variant follows a somewhat different principles. The map of Cracow is limited to 6 districts, players do not use time/investigation track as well as the influence track. Instead they compete for fulfillment of the 4 explicit objectives drawn from separate "duel deck" set next to the board. Upon completion of a task, the player takes the duel card to his pool and draws new one to replace the one he took. The player who first accumulates 4 objective cards wins the game. Thanks to these modifications the game is as playable as the 3-5 players variant, but much shorter.
Players assume the role of gangs ringleaders, who fight for the title of the King of Beggars, the ruler of the Cracow underworld. The winner will be the one who at the end of the game will have the highest value of points of influence (respect). The players score points by performing tasks described on the objective cards which they are drawing at the start of each turn. Many objectives will require a capture of taverns, which will become bases of operation for players and will allow to take control over districts of the Renaissance Cracow.
Each turn is divided into 4 phases. In the income phase players collect tribute, fill their ranks with new thugs and draw special cards according to the value provided by each inn they control. They also draw new objectives (3 cards are always kept in hand) and heal each ringleader wounded in the previous turn.
In the action phase players operate on a beautiful board depicting the Cracow from the days of yore. They usually perform 8 basic actions (movement, brawl, stealing, begging, murder, trade, bribery, recruitment) and use special action cards. All 8 basic actions are printed on four 2-sided cards, one on each side. Each player has his own set of cards. At any given moment a player can perform only the action that is visible to him, that's why players must always plan on how and when to use their basic actions in order to fulfill their secret objectives in the best way possible. Each action has its cost in the form of ducats (game currency) and/or action points. A player usually can't spend more than 10 action points per turn. After the action phase comes the objective phase, in which the players reveal each task they did perform in the action phase. For those, they receive points of influence.
Investigation phase is the final step of each turn. At this point, the players reveal investigation cards they previously collected. Those cards are obtained as the result of various crimes conducted in the action phase and simulate the inquiry of the title detective Kacper Ryx. Many of those cards will cost us the loss of money (ducats), thugs or will block any income that our taverns may generate in the coming turn. In addition, the investigation cards are a key factor in ending the game. Each of them will add more points to the investigation pool, common to all players. Investigation Track coincides with the Time Track. With the passage of time and the disclosure of new crimes conducted by players, both the time and investigation marker, which start at the opposing end of the time-investigation track, will move closer to each other. When they meet the game ends and the player who scores most points of influence will be the new King of Beggars.
A 2 players variant follows a somewhat different principles. The map of Cracow is limited to 6 districts, players do not use time/investigation track as well as the influence track. Instead they compete for fulfillment of the 4 explicit objectives drawn from separate "duel deck" set next to the board. Upon completion of a task, the player takes the duel card to his pool and draws new one to replace the one he took. The player who first accumulates 4 objective cards wins the game. Thanks to these modifications the game is as playable as the 3-5 players variant, but much shorter.
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