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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
4-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-180 분
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연령
16+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Héctor Cuñat Núñez
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아티스트
Víctor Pérez Corbella
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인원
게임 소개
모든 희망에도 불구하고 FTL 점프가 가능하기도 전에 지구는 고갈되었다. 그러나 인류는 마지막이자 필사적인 노력을 기울였다. 즉, 5대의 식민지 함대가 인류의 생명을 지원할 수 있는 다른 세계로 세대 간 여행을 떠났다.
아크투러스에 도달한 콜로니스트들은 불모지 행성을 발견했고 그들의 존재를 보존하기 위해 그곳에서 발견한 고대 슈퍼컴퓨터와의 공생관계를 구축했다.
...드레이코에 도달한 사람들은 악조건에서 살아남기 위해 토착 도마뱀의 유전자를 DNA에 포함시켰다.
...케르베로스로 향하는 식민지 주민들은 그곳의 자원이 부족하다는 것을 깨닫고 아무도 뒤처지지 않도록 스스로를 변화시키기로 결정했습니다.
...네번째 함대는... 무슨 일이 있었는지 다들 알잖아 운이 좋았다고 해두죠 그 이후로 아무도 5함대에 대해 듣지 못한 걸 고려하면요
FTL 운동의 후발명은 오랫동안 잃어버린 형제들과 평화롭게 재회하고 살 수 있는 기회를 제공했다고 생각할 것이다. 불행하게도, 많은 차이점에도 불구하고, 우리는 모두 인류의 후손이었고, 그래서 우리는 모두 같은 저주인 WAR&Quot;에 시달렸다.
패럴랙스는 2시간에서 3시간 안에 플레이할 수 있는 4배 보드 게임으로, 깊은 정치 우주 오페라 경험을 제공하는 데 초점을 맞추고 있다.
정치적 부분은 가변적인 플레이어 파워와 비대칭적인 파벌들을 통해 달성된다: 각 플레이어는 서로 다른 자원의 독점을 이용하고 그들의 파벌에게만 이용 가능한 중요한 정보를 다루기 때문에, 목표를 충족시키기 위해 eXplore, eXpload, eXpload, eXterminate가 필요할 뿐만 아니라 협상 또는 이브도 필요하다.n은 이를 위한 동맹이 된다.
이는 모든 결정이 불안정한 힘의 균형에 영향을 미친다는 사실과 결합되어, 모든 사람이 직접 관여하지 않는 전투와 결투의 결과에 영향을 미칠 정도로 서로의 행동과 행동에 어느 정도 영향을 미치기 때문에 플레이어 상호 작용을 지속적으로 허용할 뿐만 아니라 다운타임을 제거한다.
우주 오페라 파트의 경우, 그것은 플레이어들이 그들의 명령을 수행하기 위해 사용하는 캐릭터들, 그들 사이에 발생하는 개인적인 관계들, 그리고 그들이 세계 분쟁에 어떻게 영향을 미치는지에 스포트라이트를 줌으로써 달성된다: 예를 들어, 당신의 사령관은 그녀가 방금 사랑에 빠진 사람에 의해 지휘된 함대를 공격하는 것을 망설일 수 있다. 심지어 강제로 꺾을 경우 꺾일 수도 있다.
이는 각 게임을 기억에 남도록 만드는 풍부한 드라마적 서사를 제공할 뿐만 아니라 플레이어들에게 지속적으로 동맹 관계를 재평가하도록 강요하는 일련의 이벤트를 제시하여 협상과 플레이어 상호작용을 더욱 촉진한다.
돈스쿼는 은하계 외교, 제국 건설, 행성간 전투에 참여할 수 있는 기회를 놓치지 않고, 로맨스와 드라마에 출연할 수 있는 기회를 놓치지 않습니다. 동료 외교관들을 염탐해 정보를 최고 입찰자에게 팔아넘기거나, 다가오는 선거에서 지역 지도자들을 설득하거나, 경기장의 챔피언이 되는 영광을 맛보십시오. 때가 되면 꼭 승리하는 동맹에 참여하십시오.
아크투러스에 도달한 콜로니스트들은 불모지 행성을 발견했고 그들의 존재를 보존하기 위해 그곳에서 발견한 고대 슈퍼컴퓨터와의 공생관계를 구축했다.
...드레이코에 도달한 사람들은 악조건에서 살아남기 위해 토착 도마뱀의 유전자를 DNA에 포함시켰다.
...케르베로스로 향하는 식민지 주민들은 그곳의 자원이 부족하다는 것을 깨닫고 아무도 뒤처지지 않도록 스스로를 변화시키기로 결정했습니다.
...네번째 함대는... 무슨 일이 있었는지 다들 알잖아 운이 좋았다고 해두죠 그 이후로 아무도 5함대에 대해 듣지 못한 걸 고려하면요
FTL 운동의 후발명은 오랫동안 잃어버린 형제들과 평화롭게 재회하고 살 수 있는 기회를 제공했다고 생각할 것이다. 불행하게도, 많은 차이점에도 불구하고, 우리는 모두 인류의 후손이었고, 그래서 우리는 모두 같은 저주인 WAR&Quot;에 시달렸다.
패럴랙스는 2시간에서 3시간 안에 플레이할 수 있는 4배 보드 게임으로, 깊은 정치 우주 오페라 경험을 제공하는 데 초점을 맞추고 있다.
정치적 부분은 가변적인 플레이어 파워와 비대칭적인 파벌들을 통해 달성된다: 각 플레이어는 서로 다른 자원의 독점을 이용하고 그들의 파벌에게만 이용 가능한 중요한 정보를 다루기 때문에, 목표를 충족시키기 위해 eXplore, eXpload, eXpload, eXterminate가 필요할 뿐만 아니라 협상 또는 이브도 필요하다.n은 이를 위한 동맹이 된다.
이는 모든 결정이 불안정한 힘의 균형에 영향을 미친다는 사실과 결합되어, 모든 사람이 직접 관여하지 않는 전투와 결투의 결과에 영향을 미칠 정도로 서로의 행동과 행동에 어느 정도 영향을 미치기 때문에 플레이어 상호 작용을 지속적으로 허용할 뿐만 아니라 다운타임을 제거한다.
우주 오페라 파트의 경우, 그것은 플레이어들이 그들의 명령을 수행하기 위해 사용하는 캐릭터들, 그들 사이에 발생하는 개인적인 관계들, 그리고 그들이 세계 분쟁에 어떻게 영향을 미치는지에 스포트라이트를 줌으로써 달성된다: 예를 들어, 당신의 사령관은 그녀가 방금 사랑에 빠진 사람에 의해 지휘된 함대를 공격하는 것을 망설일 수 있다. 심지어 강제로 꺾을 경우 꺾일 수도 있다.
이는 각 게임을 기억에 남도록 만드는 풍부한 드라마적 서사를 제공할 뿐만 아니라 플레이어들에게 지속적으로 동맹 관계를 재평가하도록 강요하는 일련의 이벤트를 제시하여 협상과 플레이어 상호작용을 더욱 촉진한다.
돈스쿼는 은하계 외교, 제국 건설, 행성간 전투에 참여할 수 있는 기회를 놓치지 않고, 로맨스와 드라마에 출연할 수 있는 기회를 놓치지 않습니다. 동료 외교관들을 염탐해 정보를 최고 입찰자에게 팔아넘기거나, 다가오는 선거에서 지역 지도자들을 설득하거나, 경기장의 챔피언이 되는 영광을 맛보십시오. 때가 되면 꼭 승리하는 동맹에 참여하십시오.
"Despite all our hopes, Earth got depleted before FTL jumps were possible. However, mankind made one last and desperate effort: five colony fleets were sent in an intergenerational journey to other worlds potentially capable of supporting human life…
...colonists reaching Arcturus found a barren planet, and in order to preserve their very existence they established a symbiotic relationship with the ancient supercomputer they found there…
...those reaching Draco incorporated the genes of an indigenous lizard into their DNA so they could survive the adverse planetary conditions…
...colonists headed for Kerberos found resources were scarce there and chose to change themselves so no one had to be left behind…
...as for the fourth fleet... well, you all know what happened... let's just say that we were the lucky ones, especially considering that no one has heard about the fifth fleet ever since.
One would think the later invention of the FTL drive presented an opportunity to reunite and live in peace with our long lost brothers... unfortunately, regardless of our many differences, we all were descendants of mankind and thus we all were afflicted by the same curse: WAR".
Parallax is a 4X board game, playable in 2 to 3 hours, which focuses on providing a deep political space opera experience.
The political part is achieved through variable player powers and asymmetric factions: since each player exploits the monopoly of a different resource and handles crucial information only available to their faction, chances are that not only they will need to eXplore, eXpand, eXploit and eXterminate to meet their goals, but to also negotiate or even become allies to do so.
This, combined with the fact that every decision affects the unstable balance of power, not only allows for constant player interaction but also eliminates downtime, since everyone has some influence over each other actions —to the point of even affecting the outcome of battles and duels they are not directly involved in—.
As for the space opera part, it is achieved by putting the spotlight on the characters that the players use to carry out their orders, on the personal relationships that arise between them and on how they affect the global conflict: for example, your commodore may be hesitant to attack the fleet commanded by the person she just fell in love with in the previous turn, and she may even deflect if forced to do so.
This not only allows for a rich dramatic narrative that makes each game memorable, but also presents players with a series of events that force them to constantly reassess their alliances, further fostering negotiation and player interaction.
Don’t miss the opportunity to not only participate in galactic diplomacy, empire building and interplanetary battles, but to also become part of the romance and the drama experienced by their protagonists... Join us to spy on your fellow diplomats and sell the information to the highest bidder, to persuade local leaders to support you in the upcoming elections, or to taste the glory of becoming champion of the arena… just make sure that, when the time comes, you’re in the winning alliance…
...colonists reaching Arcturus found a barren planet, and in order to preserve their very existence they established a symbiotic relationship with the ancient supercomputer they found there…
...those reaching Draco incorporated the genes of an indigenous lizard into their DNA so they could survive the adverse planetary conditions…
...colonists headed for Kerberos found resources were scarce there and chose to change themselves so no one had to be left behind…
...as for the fourth fleet... well, you all know what happened... let's just say that we were the lucky ones, especially considering that no one has heard about the fifth fleet ever since.
One would think the later invention of the FTL drive presented an opportunity to reunite and live in peace with our long lost brothers... unfortunately, regardless of our many differences, we all were descendants of mankind and thus we all were afflicted by the same curse: WAR".
Parallax is a 4X board game, playable in 2 to 3 hours, which focuses on providing a deep political space opera experience.
The political part is achieved through variable player powers and asymmetric factions: since each player exploits the monopoly of a different resource and handles crucial information only available to their faction, chances are that not only they will need to eXplore, eXpand, eXploit and eXterminate to meet their goals, but to also negotiate or even become allies to do so.
This, combined with the fact that every decision affects the unstable balance of power, not only allows for constant player interaction but also eliminates downtime, since everyone has some influence over each other actions —to the point of even affecting the outcome of battles and duels they are not directly involved in—.
As for the space opera part, it is achieved by putting the spotlight on the characters that the players use to carry out their orders, on the personal relationships that arise between them and on how they affect the global conflict: for example, your commodore may be hesitant to attack the fleet commanded by the person she just fell in love with in the previous turn, and she may even deflect if forced to do so.
This not only allows for a rich dramatic narrative that makes each game memorable, but also presents players with a series of events that force them to constantly reassess their alliances, further fostering negotiation and player interaction.
Don’t miss the opportunity to not only participate in galactic diplomacy, empire building and interplanetary battles, but to also become part of the romance and the drama experienced by their protagonists... Join us to spy on your fellow diplomats and sell the information to the highest bidder, to persuade local leaders to support you in the upcoming elections, or to taste the glory of becoming champion of the arena… just make sure that, when the time comes, you’re in the winning alliance…
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