-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-30 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Martin Brandel
-
아티스트
Jason Dao, Nicholas Olei, Daryl Phornthip, Sarah Spel
-
인원
게임 소개
열기는 LCG 모델 하의 TCG이다. 사람들의 믿음이 현실이 되는 세상에서 두 사람의 결투를 시뮬레이션한 것이다. 감정이 사람이 가질 수 있는 가장 강한 감정이기 때문에, 이러한 감정들은 그들의 호의에 맞는 환경을 형성하는 데 이용된다.
열풍에는 세 가지 주요 유니크 역학이 있다.
1. 한 번의 행동 턴: 실제 싸움에서처럼, 진취성은 왔다 갔다 할 수 있고, 지키고, 대응하고, 대항할 수 있다. 턴당 하나의 액션으로 게임은 빠르고 에너지가 넘치며, 항상 최고의 플레이&rdquo보다 다양한 전략을 사용할 수 있다.
2. 매 라운드마다 다시 설정: 각 라운드가 시작될 때마다 필드에 있는 대부분의 카드가 다시 섞이고 손을 다시 뽑습니다. 이것은 게임을 일관되게 유지하면서 첫 번째 턴부터 게임을 빠르게 만든다.
3. 각 카드는 유용하다: 각 카드는 기본적인 능력을 가지고 있다. 캐스팅할 수 있는 모든 카드를 버퍼링할 수 있는 카드에 추가할 수 있습니다. 따라서 모든 카드를 사용할 수 있든 하나만 사용할 수 있든 상관 없습니다. 양손은 모두 나름대로 좋습니다. 또한 카드를 던질 때 덱의 맨 위 카드가 뒤집혀져 기본 기능이 추가되며, 감정(자재)일 경우 카드를 재생하여 사용할 수 있습니다.
열풍에는 세 가지 주요 유니크 역학이 있다.
1. 한 번의 행동 턴: 실제 싸움에서처럼, 진취성은 왔다 갔다 할 수 있고, 지키고, 대응하고, 대항할 수 있다. 턴당 하나의 액션으로 게임은 빠르고 에너지가 넘치며, 항상 최고의 플레이&rdquo보다 다양한 전략을 사용할 수 있다.
2. 매 라운드마다 다시 설정: 각 라운드가 시작될 때마다 필드에 있는 대부분의 카드가 다시 섞이고 손을 다시 뽑습니다. 이것은 게임을 일관되게 유지하면서 첫 번째 턴부터 게임을 빠르게 만든다.
3. 각 카드는 유용하다: 각 카드는 기본적인 능력을 가지고 있다. 캐스팅할 수 있는 모든 카드를 버퍼링할 수 있는 카드에 추가할 수 있습니다. 따라서 모든 카드를 사용할 수 있든 하나만 사용할 수 있든 상관 없습니다. 양손은 모두 나름대로 좋습니다. 또한 카드를 던질 때 덱의 맨 위 카드가 뒤집혀져 기본 기능이 추가되며, 감정(자재)일 경우 카드를 재생하여 사용할 수 있습니다.
Fervour is a TCG under the LCG model. It is a simulation of a duel between two people in a world where people's beliefs become reality. Since emotions are the strongest feelings a person can have these are utilised to shape the environment to their favour.
There are three main Unique mechanics in Fervour:
1. Single action turns: Just like in a real fight, initiative goes back and forth and you can guard, respond and counter. With one action per turn games are fast-paced and energetic and have multiple tactics available rather than always a single “best play”.
2. Re-set every round: At the start of each round most of the cards on the field are re-shuffled and your hand is drawn again. This makes the game fast from the first turn of the game while still keeping it consistent.
3. Each card is useful: Each card has an elemental ability. All cards you can’t cast can be added to cards you can to buff them. So it doesn’t matter if you can play all your cards or only one, both hands are good in their own way. Also when casting a card the top card of your deck is flipped and its elemental ability is added and if it’s an emotion (your resources) then you play it and can use it on that turn.
There are three main Unique mechanics in Fervour:
1. Single action turns: Just like in a real fight, initiative goes back and forth and you can guard, respond and counter. With one action per turn games are fast-paced and energetic and have multiple tactics available rather than always a single “best play”.
2. Re-set every round: At the start of each round most of the cards on the field are re-shuffled and your hand is drawn again. This makes the game fast from the first turn of the game while still keeping it consistent.
3. Each card is useful: Each card has an elemental ability. All cards you can’t cast can be added to cards you can to buff them. So it doesn’t matter if you can play all your cards or only one, both hands are good in their own way. Also when casting a card the top card of your deck is flipped and its elemental ability is added and if it’s an emotion (your resources) then you play it and can use it on that turn.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
483
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18