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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Nicholas Hjelmberg
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아티스트
Nicholas Hjelmberg
-
인원
게임 소개
아포칼립시스는 선수들을 고대 그리스로 데려간다. 신들의 분노가 당신에게 쏟아질 때, 당신은 징조를 해석하고 섬의 어느 지역이 안전하게 남아있을지 그리고 어느 지역이 불운한지 예측해야 합니다.
신들의 분노가 테라섬을 타일로 가라앉게 만든다. 선수들은 이제 징조를 해석하고 안전한 땅으로 이동하기 위해 고군분투한다. 게임 종료 시 생존자가 가장 많은 플레이어가 승리합니다.
이 게임은 세 가지 기본 요소로 진행된다.
선수들이 살리려고 하는 미플.
테라 섬을 이루고 육지가 바다로 변할 때 바다 쪽으로 뒤집히는 육지 타일입니다.
어느 땅이 더 빨리 가라앉고 어느 땅이 더 늦게 가라앉을지 알려주는 전조 카드.
선수들은 돌아가면서 다음을 수행한다.
오멘: 2개의 비밀 징조를 그려라.
작업: 자신의 미플을 움직이거나 다른 미플을 밀거나 다리를 만들어 바다를 건너세요.
이벤트: 보관할 1oemen과 더미 바닥으로 돌아갈 1oemen을 선택하세요. 지금까지 보관된 징조에 그것을 더하고 적어도 2개의 징조가 같은 육지 타일에 부딪히는지 확인합니다. 만약 그렇다면, 종말을 해결하라.
종말론: 육지 타일을 바다 타일로 뒤집고 그 위에 있는 미플을 버립니다.
게임은 플레이어가 자신의 모든 미플을 잃었을 때 종료된다. 대부분의 생존자가 이깁니다!
아포칼립시스는 추론을 결합하고 그 메커니즘을 취한다. 어떤 타일이 바다로 변하는지는 선수들의 비밀스럽고 집단적인 결정에 의해 결정된다. 적절한 징조를 선택하고 다른 플레이어들이 본 징조를 추론함으로써, 당신은 당신의 미플을 안전한 땅으로 옮기고 다른 플레이어들을 안전하지 않은 땅으로 밀어낼 수 있다. 게임은 긴장감이 있고 상호 작용하지만 빠르고 간단합니다.
신들의 분노가 테라섬을 타일로 가라앉게 만든다. 선수들은 이제 징조를 해석하고 안전한 땅으로 이동하기 위해 고군분투한다. 게임 종료 시 생존자가 가장 많은 플레이어가 승리합니다.
이 게임은 세 가지 기본 요소로 진행된다.
선수들이 살리려고 하는 미플.
테라 섬을 이루고 육지가 바다로 변할 때 바다 쪽으로 뒤집히는 육지 타일입니다.
어느 땅이 더 빨리 가라앉고 어느 땅이 더 늦게 가라앉을지 알려주는 전조 카드.
선수들은 돌아가면서 다음을 수행한다.
오멘: 2개의 비밀 징조를 그려라.
작업: 자신의 미플을 움직이거나 다른 미플을 밀거나 다리를 만들어 바다를 건너세요.
이벤트: 보관할 1oemen과 더미 바닥으로 돌아갈 1oemen을 선택하세요. 지금까지 보관된 징조에 그것을 더하고 적어도 2개의 징조가 같은 육지 타일에 부딪히는지 확인합니다. 만약 그렇다면, 종말을 해결하라.
종말론: 육지 타일을 바다 타일로 뒤집고 그 위에 있는 미플을 버립니다.
게임은 플레이어가 자신의 모든 미플을 잃었을 때 종료된다. 대부분의 생존자가 이깁니다!
아포칼립시스는 추론을 결합하고 그 메커니즘을 취한다. 어떤 타일이 바다로 변하는지는 선수들의 비밀스럽고 집단적인 결정에 의해 결정된다. 적절한 징조를 선택하고 다른 플레이어들이 본 징조를 추론함으로써, 당신은 당신의 미플을 안전한 땅으로 옮기고 다른 플레이어들을 안전하지 않은 땅으로 밀어낼 수 있다. 게임은 긴장감이 있고 상호 작용하지만 빠르고 간단합니다.
Apokalypsis takes the players back to the Ancient Greece. As the wrath of the Gods fall upon you, you must interpret the omens and foresee which parts of the island that will remain safe and which parts that are doomed.
The wrath of the Gods causes the island of Thera to sink tile by tile. The players now struggle to interpret the omens and move onto safe land. The player or players with the most survivors at the end of the game wins.
The game is played with three basic components:
The meeples that the players try to save.
The land tiles that form the island of Thera and that are flipped to their sea side when land turns into sea.
The omen cards that tell the players which land will sink sooner and which will sink later.
The players take turn to do the following:
Omen: Draw 2 secret omens.
Action: Move own meeples, push others’ meeples or build bridges to cross the sea.
Event: Choose 1 omen to keep and 1 to return to the bottom of the pile. Add it to the omens kept so far and check if at least 2 omens hit the same land tile. If so, resolve an apocalypse.
Apocalypse: Flip land tiles to sea tiles and discard meeples on them.
The game ends when a player has lost all his or her meeples. Most survivors wins!
Apokalypsis combines deduction and take that mechanisms. Which tiles that turn into sea are determined by the secret and collective decisions of the players. By choosing the right omens and deducing which omens the other players have seen, you may move your meeples onto safe land and push the others onto unsafe land. The game is tense and interactive, yet quick and simple.
The wrath of the Gods causes the island of Thera to sink tile by tile. The players now struggle to interpret the omens and move onto safe land. The player or players with the most survivors at the end of the game wins.
The game is played with three basic components:
The meeples that the players try to save.
The land tiles that form the island of Thera and that are flipped to their sea side when land turns into sea.
The omen cards that tell the players which land will sink sooner and which will sink later.
The players take turn to do the following:
Omen: Draw 2 secret omens.
Action: Move own meeples, push others’ meeples or build bridges to cross the sea.
Event: Choose 1 omen to keep and 1 to return to the bottom of the pile. Add it to the omens kept so far and check if at least 2 omens hit the same land tile. If so, resolve an apocalypse.
Apocalypse: Flip land tiles to sea tiles and discard meeples on them.
The game ends when a player has lost all his or her meeples. Most survivors wins!
Apokalypsis combines deduction and take that mechanisms. Which tiles that turn into sea are determined by the secret and collective decisions of the players. By choosing the right omens and deducing which omens the other players have seen, you may move your meeples onto safe land and push the others onto unsafe land. The game is tense and interactive, yet quick and simple.
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