-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
7.8The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The Antlered Crown (2016) -
-
인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Nate French
-
아티스트
Anthony Devine, Ivan Dixon, Yog Joshi, David Keen, Michael Rasmussen
-
인원
게임 소개
게시자:
중간지구와 반지의 제왕: 카드 게임은 모험으로 가득 차 있고 여러분의 길은 언제나 계속됩니다. 때때로, 당신에게 분위기가 떠오를 때, 또는 당신의 영웅들이 길을 잘못 들었을 때, 당신은 그 길이 어두워지는 것을 볼 수 있을 것이다.
나이트메어 덱을 사용하면 나이트메어 모드의 어둡고 어두운 그림자에서 즐겨 재생하는 시나리오를 다시 볼 수 있습니다. 각 나이트메어 덱에는 모험의 표준 만남 덱에서 지정한 카드와 교환하는 새로운 만남 카드가 도입됩니다. 그 결과는 참신하고 주제적인 새로운 반전으로 가득 찬 더 도전적인 모험이다.
셀레브림보의 반지 주형을 되찾은 후에도 당신의 영웅들은 그들의 탐구를 계속해야 합니다. 왜냐하면 그들은 오트랑크의 사루만에게 주형을 돌려주기까지 먼 거리를 여행해야 하기 때문입니다. 그러나 그들의 여행은 앤트레드 크라운에서 전쟁 중인 던랜딩스 씨족 간의 전투에 부딪히면서 중단된다. 그들의 임무를 성공적으로 완수하기 위해서는 당신의 영웅들이 적대적인 던랜드 적들의 파도를 뚫고 싸워야 합니다 그들이 터치 추장에게 충성을 맹세하는 던던딩들과 지속적인 동맹을 맺을 수 있습니다
링 메이커 사이클의 결론으로, 앤틀레드 크라운은 사이클의 Time X 키워드에 크게 초점을 맞췄으며 시나리오의 시작 부분에서 레이븐 덱에서 적 카드를 공개하는 등 여러 가지 효과를 발생시켰다. Antleed Crown Nightmare Deck는 이러한 초점을 Time X 키워드와 Raven 데크에 강화하여 시나리오의 두 가지 시그니처 요소가 그 어느 때보다 도전적이고 임팩트 있게 표현합니다.
중간지구와 반지의 제왕: 카드 게임은 모험으로 가득 차 있고 여러분의 길은 언제나 계속됩니다. 때때로, 당신에게 분위기가 떠오를 때, 또는 당신의 영웅들이 길을 잘못 들었을 때, 당신은 그 길이 어두워지는 것을 볼 수 있을 것이다.
나이트메어 덱을 사용하면 나이트메어 모드의 어둡고 어두운 그림자에서 즐겨 재생하는 시나리오를 다시 볼 수 있습니다. 각 나이트메어 덱에는 모험의 표준 만남 덱에서 지정한 카드와 교환하는 새로운 만남 카드가 도입됩니다. 그 결과는 참신하고 주제적인 새로운 반전으로 가득 찬 더 도전적인 모험이다.
셀레브림보의 반지 주형을 되찾은 후에도 당신의 영웅들은 그들의 탐구를 계속해야 합니다. 왜냐하면 그들은 오트랑크의 사루만에게 주형을 돌려주기까지 먼 거리를 여행해야 하기 때문입니다. 그러나 그들의 여행은 앤트레드 크라운에서 전쟁 중인 던랜딩스 씨족 간의 전투에 부딪히면서 중단된다. 그들의 임무를 성공적으로 완수하기 위해서는 당신의 영웅들이 적대적인 던랜드 적들의 파도를 뚫고 싸워야 합니다 그들이 터치 추장에게 충성을 맹세하는 던던딩들과 지속적인 동맹을 맺을 수 있습니다
링 메이커 사이클의 결론으로, 앤틀레드 크라운은 사이클의 Time X 키워드에 크게 초점을 맞췄으며 시나리오의 시작 부분에서 레이븐 덱에서 적 카드를 공개하는 등 여러 가지 효과를 발생시켰다. Antleed Crown Nightmare Deck는 이러한 초점을 Time X 키워드와 Raven 데크에 강화하여 시나리오의 두 가지 시그니처 요소가 그 어느 때보다 도전적이고 임팩트 있게 표현합니다.
From the publisher:
Middle-earth and The Lord of the Rings: The Card Game are full of adventures, and your road goes ever, ever on. Sometimes, when the mood strikes you—or when your heroes take a wrong turn—you may see that road darken… and then darken again.
Nightmare Decks allow you to revisit your favorite scenarios recast within the darker and deadlier shadows of Nightmare Mode. Each Nightmare Deck introduces new encounter cards that you exchange with specified cards from the adventure's standard encounter deck. The result is a more challenging adventure that comes full of novel and thematic new twists.
Even after they recover Celebrimbor's ring mould, your heroes must continue along their quest, for they have many miles to travel before they can return the mould to Saruman in Orthanc. However, their journey is interrupted in The Antlered Crown when they come upon the battles between warring clans of Dunlendings. In order to successfully complete their task, then, your heroes must battle through waves of hostile Dunland enemies before they can establish a lasting alliance with the Dunlendings who swear their loyalty to Chief Turch.
As the conclusion of The Ring-maker cycle, The Antlered Crown focused heavily on the cycle's Time X keyword, using it to trigger a number of effects, including the reveal of enemy cards from the Raven deck that you create at the beginning of the scenario. The Antlered Crown Nightmare Deck reinforces this focus on the Time X keyword and the Raven deck, so that both of the scenario's signature elements are more challenging and impactful than ever.
Middle-earth and The Lord of the Rings: The Card Game are full of adventures, and your road goes ever, ever on. Sometimes, when the mood strikes you—or when your heroes take a wrong turn—you may see that road darken… and then darken again.
Nightmare Decks allow you to revisit your favorite scenarios recast within the darker and deadlier shadows of Nightmare Mode. Each Nightmare Deck introduces new encounter cards that you exchange with specified cards from the adventure's standard encounter deck. The result is a more challenging adventure that comes full of novel and thematic new twists.
Even after they recover Celebrimbor's ring mould, your heroes must continue along their quest, for they have many miles to travel before they can return the mould to Saruman in Orthanc. However, their journey is interrupted in The Antlered Crown when they come upon the battles between warring clans of Dunlendings. In order to successfully complete their task, then, your heroes must battle through waves of hostile Dunland enemies before they can establish a lasting alliance with the Dunlendings who swear their loyalty to Chief Turch.
As the conclusion of The Ring-maker cycle, The Antlered Crown focused heavily on the cycle's Time X keyword, using it to trigger a number of effects, including the reveal of enemy cards from the Raven deck that you create at the beginning of the scenario. The Antlered Crown Nightmare Deck reinforces this focus on the Time X keyword and the Raven deck, so that both of the scenario's signature elements are more challenging and impactful than ever.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
477
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
338
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18