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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-120 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Mike Becnel
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아티스트
John M. Blaszczyk, Alisha Volkman, Steven Watts
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인원
게임 소개
배틀 로드 미니어처스는 문명이 스스로 재건되고 있는 종말론 이후의 세계를 배경으로 한 테이블 탑 보드 게임이다. 그 기원이 널리 알려지지 않은 역병이 대부분의 인구를 몰살시켰다. 그 원인을 격리하고 숙청하려는 시도는 주요 핵무기와 다른 대량살상무기의 광범위한 사용으로 이어졌다. 얼마 남지 않았다. 극소수의 사람들이 남았다. 살아남은 사람들은 그들이 변화를 겪었다는 것을 알게 되었다.
이 자동차의 기술은 총의 "용접 후 약간의 강철판을 추가하고"숙청을 시도한 직후의 "에 갇힌 후 20-40년이 지났습니다. 차량은 그들의 전투 역할을 위해 만들어졌고 훨씬 더 치명적이다. 운전자 보호가 강화되고 있어 오토바이는 대부분 몇 안 되는 비주류 폭력조직으로 전락했다. 오토바이 사용자의 사망률은 매우 높아서 현재는 "커핀"이라고 불린다.
게임에서 살아남아 최대한 많은 상대의 차를 빼는 게 목표다. 게임 플레이는 보드에 차가 몇 대나 타고 있느냐에 따라 각 턴마다 3분에서 10분씩 진행될 정도로 매우 빠르다. 각 플레이어는 회전 속도, 두 단계의 움직임, 부품 손상, 운전자의 기술 사용(공격 또는 방어)을 추적하는 각 자동차의 제어 보드를 사용한다. 컨벤션 플레이 버전의 게임의 경우 이 컨트롤 보드는 나무로 만들어졌다. 양산 버전(갤러리 디지털 이미지)의 경우 실크스크린 함침 보드(두께~5mm)에 제어 보드가 탑재된다. 플레이어는 컨트롤 보드에 색색의 말뚝을 올려놓음으로써 자신의 자동차 상태와 기술을 추적한다.
싸움은 반대 주사위 역할을 통해 이루어진다. 공격자는 쏘는 무기와 목표물이 움직이는 범위, 속도, 방향에 따라 주사위 풀을 얻는다. 드라이버 스킬은 또한 공격 주사위 풀에 추가될 수 있습니다. 수비수는 남은 방어구 등급과 같은 방어 주사위를 획득하며, 사거리, 속도, 드라이버 스킬에 대한 추가 주사위를 획득할 수 있습니다. 한번 굴리면 수비력 손상 이상의 공격이 성공한다. 치명적 데미지가 경기의 큰 부분을 차지한다. 공격이 성공할 때마다 그 공격이 결정적인 기회입니다. 파손되지 않은 차가 치명상을 입을 가능성은 극히 낮지만, 중·중파손 차량은 치명상을 입을 가능성이 높다. 치명적 손상에 대한 나쁜 소식은 공격자가 손상 위치를 지정한다는 것이다. 기본적으로 공격자는 자신의 운전자가 노리던 것을 명중시킨다. 치명적 타격을 두려워하고 피해야 합니다!
규칙은 빠른 재생 수준, 표준 수준 또는 모든 선택적 규칙으로 재생할 수 있습니다. 수준 간 가장 큰 변화는 충돌을 처리하는 방법입니다. 많은 다이어그램이 학습 과정을 단순화하고 질문이 발생할 때 발생할 수 있는 "규칙"을 줄이기 위해 규칙에 포함되어 있다.
각 게임은 개별 시나리오로 진행되거나 플레이어들이 모든 자동차와 고급 시설을 포함한 부족 전체를 통제하는 장기 캠페인을 할 수 있다. 운전자가 데미지를 획득하고, 치명적 데미지를 획득하고, 킬을 만들고, 시나리오에서 승리하면 운전 기술을 향상시키거나 자동차의 업그레이드를 얻을 수 있습니다. 전장 미니어처의 핵심 버전은 더 큰 엔진, 더 큰 무기 등과 같은 기본 차량 업그레이드를 포함한다. 차후의 확장에는 자동차의 전체 디자인과 업그레이드가 포함될 것이다.
이 자동차의 기술은 총의 "용접 후 약간의 강철판을 추가하고"숙청을 시도한 직후의 "에 갇힌 후 20-40년이 지났습니다. 차량은 그들의 전투 역할을 위해 만들어졌고 훨씬 더 치명적이다. 운전자 보호가 강화되고 있어 오토바이는 대부분 몇 안 되는 비주류 폭력조직으로 전락했다. 오토바이 사용자의 사망률은 매우 높아서 현재는 "커핀"이라고 불린다.
게임에서 살아남아 최대한 많은 상대의 차를 빼는 게 목표다. 게임 플레이는 보드에 차가 몇 대나 타고 있느냐에 따라 각 턴마다 3분에서 10분씩 진행될 정도로 매우 빠르다. 각 플레이어는 회전 속도, 두 단계의 움직임, 부품 손상, 운전자의 기술 사용(공격 또는 방어)을 추적하는 각 자동차의 제어 보드를 사용한다. 컨벤션 플레이 버전의 게임의 경우 이 컨트롤 보드는 나무로 만들어졌다. 양산 버전(갤러리 디지털 이미지)의 경우 실크스크린 함침 보드(두께~5mm)에 제어 보드가 탑재된다. 플레이어는 컨트롤 보드에 색색의 말뚝을 올려놓음으로써 자신의 자동차 상태와 기술을 추적한다.
싸움은 반대 주사위 역할을 통해 이루어진다. 공격자는 쏘는 무기와 목표물이 움직이는 범위, 속도, 방향에 따라 주사위 풀을 얻는다. 드라이버 스킬은 또한 공격 주사위 풀에 추가될 수 있습니다. 수비수는 남은 방어구 등급과 같은 방어 주사위를 획득하며, 사거리, 속도, 드라이버 스킬에 대한 추가 주사위를 획득할 수 있습니다. 한번 굴리면 수비력 손상 이상의 공격이 성공한다. 치명적 데미지가 경기의 큰 부분을 차지한다. 공격이 성공할 때마다 그 공격이 결정적인 기회입니다. 파손되지 않은 차가 치명상을 입을 가능성은 극히 낮지만, 중·중파손 차량은 치명상을 입을 가능성이 높다. 치명적 손상에 대한 나쁜 소식은 공격자가 손상 위치를 지정한다는 것이다. 기본적으로 공격자는 자신의 운전자가 노리던 것을 명중시킨다. 치명적 타격을 두려워하고 피해야 합니다!
규칙은 빠른 재생 수준, 표준 수준 또는 모든 선택적 규칙으로 재생할 수 있습니다. 수준 간 가장 큰 변화는 충돌을 처리하는 방법입니다. 많은 다이어그램이 학습 과정을 단순화하고 질문이 발생할 때 발생할 수 있는 "규칙"을 줄이기 위해 규칙에 포함되어 있다.
각 게임은 개별 시나리오로 진행되거나 플레이어들이 모든 자동차와 고급 시설을 포함한 부족 전체를 통제하는 장기 캠페인을 할 수 있다. 운전자가 데미지를 획득하고, 치명적 데미지를 획득하고, 킬을 만들고, 시나리오에서 승리하면 운전 기술을 향상시키거나 자동차의 업그레이드를 얻을 수 있습니다. 전장 미니어처의 핵심 버전은 더 큰 엔진, 더 큰 무기 등과 같은 기본 차량 업그레이드를 포함한다. 차후의 확장에는 자동차의 전체 디자인과 업그레이드가 포함될 것이다.
Battle Roads Miniatures is a table top board game set in a post apocalyptic world where civilization is rebuilding itself. A plague whose origin is not widely known wiped out most of the population. Attempts to isolate and purge the cause resulted in wide spread use of major nuclear arsenals and other weapons of mass destruction. Not much was left. Very few people were left. Those that survived found that they had undergone changes.
The technology in the cars is 20 to 40 years past the "weld on a gun, add some steel plate and go get stuck in" that immediately followed the plague and attempted purges. Vehicles are purpose built for their combat role and are far more deadly. Driver protection is at a premium so motorcycles have mostly been relegated to the few remaining fringe gangs. The mortality rate for motorcycle users is so high they are now called "coffins".
The goal is to survive the game and take out as many opponents' cars as possible. Game play is very fast with each turn lasting 3 to 10 minutes depending on how many cars are on the board. Each player uses a control board for each car that tracks turn speed, two phases of movement, component damage, and driver skill use (offense or defense). For the convention play version of the game these control boards are made of wood. For the mass production version (digital image in gallery), the control boards will be on silk screen impregnated boards (~5mm thick). Players track their car status and maneuvers by placing colored pegs on the control board.
Combat is via opposed dice roles. The attacker gets a pool of dice based on the weapon being shot and the range, speed and direction the target is moving. Driver skill can also add to the attack dice pool. The defender gets defense dice equal to their remaining armor rating and can get additional dice for range, speed and driver skill. Once rolled, any offensive successes over defense score damage. Critical damage is a big part of the game. Any time an attack rolls any successes their is a crit chance. It is extremely unlikely an undamaged car will take a critical hit but a medium to heavily damage car is highly likely to take a critical. The bad news with critical damage is the attacker assigns the damage location. Basically, the attacker hits what his/her driver was aiming for. Critical hits are to be feared and avoided!
Rules can be played at the Quick Play level, standard level or with all optional rules. The largest change between levels is how to handle collisions. Many diagrams are included in the rules to simplify the learning process and reduce the "rules lawyering" that may occur when questions arise.
Each game is played via individual scenario or players can play the long term campaign where they control an entire tribe including all their cars as well as drivers and advanced facilities. As drivers score damage, score critical damage, make kills and win scenarios they gain points that allow them to increase in driver skill or obtain upgrades for their cars. The core version of battle roads miniatures includes basic upgrades for the base cars like a bigger engine, bigger weapons, etc. A later expansion will include full design and upgrades of the cars.
The technology in the cars is 20 to 40 years past the "weld on a gun, add some steel plate and go get stuck in" that immediately followed the plague and attempted purges. Vehicles are purpose built for their combat role and are far more deadly. Driver protection is at a premium so motorcycles have mostly been relegated to the few remaining fringe gangs. The mortality rate for motorcycle users is so high they are now called "coffins".
The goal is to survive the game and take out as many opponents' cars as possible. Game play is very fast with each turn lasting 3 to 10 minutes depending on how many cars are on the board. Each player uses a control board for each car that tracks turn speed, two phases of movement, component damage, and driver skill use (offense or defense). For the convention play version of the game these control boards are made of wood. For the mass production version (digital image in gallery), the control boards will be on silk screen impregnated boards (~5mm thick). Players track their car status and maneuvers by placing colored pegs on the control board.
Combat is via opposed dice roles. The attacker gets a pool of dice based on the weapon being shot and the range, speed and direction the target is moving. Driver skill can also add to the attack dice pool. The defender gets defense dice equal to their remaining armor rating and can get additional dice for range, speed and driver skill. Once rolled, any offensive successes over defense score damage. Critical damage is a big part of the game. Any time an attack rolls any successes their is a crit chance. It is extremely unlikely an undamaged car will take a critical hit but a medium to heavily damage car is highly likely to take a critical. The bad news with critical damage is the attacker assigns the damage location. Basically, the attacker hits what his/her driver was aiming for. Critical hits are to be feared and avoided!
Rules can be played at the Quick Play level, standard level or with all optional rules. The largest change between levels is how to handle collisions. Many diagrams are included in the rules to simplify the learning process and reduce the "rules lawyering" that may occur when questions arise.
Each game is played via individual scenario or players can play the long term campaign where they control an entire tribe including all their cars as well as drivers and advanced facilities. As drivers score damage, score critical damage, make kills and win scenarios they gain points that allow them to increase in driver skill or obtain upgrades for their cars. The core version of battle roads miniatures includes basic upgrades for the base cars like a bigger engine, bigger weapons, etc. A later expansion will include full design and upgrades of the cars.
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