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8.5
Techno Bowl: Arcade Football Unplugged (2017)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    45-90 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.80 / 5

게임 소개

테크? 안돼!
값비싼 게임 시스템, 에뮬레이터, 연결이 끊긴 온라인 게임, 값비싼 연간 게임 목록 업데이트는 잊어버리십시오. 테크노볼은 여러분이 좋아하는 아케이드와 테크모볼, NFL 블리츠, 매든과 같은 비디오 게임 풋볼 클래식 모든 것을 가져다가 테이블 위에 올려놓습니다.

1UP
이 기능은 게이머들이 오랫동안 요구해왔지만 지금까지 얻지 못했던 기능을 제공합니다! 뭘 물어보는 거야? 테크노 볼의 코치로서, 여러분은 자신만의 포메이션과 연극을 디자인하게 될 것입니다. 맞아요. 다시 한 번 말씀드릴게요. 당신은 당신만의 조형물과 연극을 디자인할 수 있습니다.

그리고 여러 포메이션 카드를 선택하거나, 요소를 차트에 정렬하거나, 다른 추상화를 활용하는 것을 말하는 것이 아닙니다. 이것은 실제 축구 구성과 플레이를 쉽게 만들 수 있는 힘을 여러분의 손에 쥐어주는 것입니다.

중단 시간 제로
BOX SPORT ENGINE 덕분에, 경기에는 거의 0번의 다운 타임이 있습니다. [물론 하프 타임과 타임아웃을 제외하고!] 코치는 지속적으로 관여하며, 필드 플레이어들은 기술 점검과 진화하는 플레이로 인해 항상 서로 교류한다: 자유로운 행동, 리액션, 리드와 리액션, 공격과 수비의 조정. 포메이션을 설정하고 플레이를 선택할 수 있는 실제 타이머를 추가하면 역동적으로 빠르게 움직이는 테이블 상판 축구 경험을 얻을 수 있습니다.

타의 추종을 불허하는 축구 게임플레이
테크노볼은 진정한 축구의 느낌을 전달한다. 태클 사이에 펀치를 넣거나 뒤로 던져 외부 스윕을 함으로써 러닝 게임을 시작하세요. 포켓에 앉아 있거나 레이저로 리시버에 직접 정확하게 던지거나 리시버를 리드하는 흥미로운 경로 패스로 리시버를 제압하며 공습을 펼친다. 방어는 사람, 구역, 그리고 혼합된 방어 패키지들을 돌격할 수 있습니다. 오, 기습이 올 수 있나?

어떤 전략을 선택하든 게임플레이는 실제 축구 경기처럼 보이고 느끼고 흐를 것입니다.

옵션들
테크노볼은 옵션과 관련이 있으며, 모든 사람을 위한 게임 모드, 팀, 플레이 스타일이 있습니다. 옵션을 실행할 수 있는 옵션도 있습니다!

모드
놀이에는 다섯 가지 다른 방식이 있습니다. 이것들 각각은 다른 경험을 가져다 줍니다.

- 테크노는 기술이나 필드 목표가 없는 7-vs-7입니다.
- 모든 테크노는 7-vs-7로 기술이 있지만 현장 목표는 없습니다.
- INFERNO! 더 멋지고 더 많은 불꽃이 있는 모든 테크노입니다! [나중에 더]
- PRO는 8-vs-8이지만 실력은 없지만 필드골 룰이 포함되어 있습니다.
- ALL PRO는 8-vs-8로 스킬과 필드골 규칙을 갖추고 있습니다.

각각의 모드는 완전히 다른 게임 경험을 제공하며, 저는 당신이 무슨 생각을 하는지 압니다. 추가 선수 두 명을 필드에 추가하는 것과 필드골 킥 능력이 완전히 다른 모드와 어떻게 같습니까? 절 믿으세요. 양쪽 공에 추가 선수를 두는 것은 말 그대로 모든 것을 변화시킵니다.

매드 스킬
특별한 기술과 능력을 활용하는 모드에서 경기를 할 때, 코치는 세 가지 유형의 선수에 접근할 수 있습니다.

- 영향
- 별자리
- 슈퍼스타

이 선수들은 게임에서 찾은 26가지 기술 중 하나 이상을 갖추게 될 것이다. 26개의 스킬은 핵심 펀더멘털이나 INFERNO MODE에 특화된 스킬을 포함하고 있지 않습니다.

스킬
기술 얘기가 나와서 말인데, 테크노볼은 기술의 게임이지 랜덤 ‘dice fest’가 아닙니다. 기술 점검에 사용되는 2d6롤은 코치들이 직선 확률이나 무작위 혼돈의 희생양이 되지 않는다는 것을 의미한다. 우승은 높은 비율의 롤링을 제공하기 위해 알맞은 매치와 수식어를 얻고, 비정상적으로 좋지 않은 결과를 얻었을 때 계획을 세우고, 매우 높은 보상으로 샷을 위해 적절한 시기를 아는 것입니다. 물론, 당신의 포메이션, 플레이 콜링, 플레이어 포지셔닝이 이러한 기회를 만들어냅니다.

플레이메이커 다이
플레이메이커 다이는 뻣뻣한 팔과 스핀 동작과 같은 게임의 특별한 기술 중 일부를 작동시켜 복잡한 규칙 없이도 정교한 수동적 능력을 작동시킬 수 있게 한다.


MORE FUN LEGUE[MFL]에는 32개 팀이 있으며, 이 팀들은 저마다 독특한 플레이 스타일을 가지고 있다. 이는 단순히 테이블 맞은편에 앉아 있는 코치의 머리에 들어가려는 것이 아니라 자신과 상대가 사용하고 있는 특정 로스터에 대한 선수들의 장단점을 고려해야 한다는 것을 의미한다.

플레이어 스킬 등급
선수 기술 등급 시스템은 코치들과 관중들이 단순히 등번호만 보고 선수가 얼마나 기본적인 행동을 잘하거나 잘하지 못하는지 알 수 있도록 보장합니다! 차트나 확장된 통계선을 볼 필요가 없습니다. 리그 기술 상한은 팀 구성을 관리하여, 당신이 엄청난 수의 특별한 능력이나 어떤 선수들이 그것을 가지고 있는지 기억하도록 세금을 부과하지 않도록 한다. 코치는 규칙이 아닌 다른 코치에게 지게 됩니다.

More Fun League에 오신 것을 환영합니다!
TECH? NO!
Forget about expensive game systems, emulators, disconnected online games, and high-priced yearly roster updates. TECHNO BOWL takes everything you love about arcade and video game football classics like Tecmo Bowl, NFL Blitz, and Madden and puts it all on the tabletop.

1UP
And as if that isn’t cool enough, it also gives you a feature that gamers have long asked for but never gotten… until now! What is it you ask? As a coach in TECHNO BOWL, you will design your own formations and plays. That’s right. Let me say it again. You get to design your own formations and plays.

And I’m not talking about choosing several formation cards, lining up elements on a chart, or utilizing some other abstraction. This is putting the power to effortlessly create real football formations and plays into your hands.

ZERO DOWN TIME
Thanks to the BOX SPORTS ENGINE, there is almost zero down time in the game [except for half time and timeouts of course!]. Coaches are constantly involved, and the on-field players are always interacting with one another as skill checks and ever evolving plays result in: free actions, reactions, read-and-reacts, and offensive and defensive adjustments. Add to that real world timers for setting up formations and selecting plays, and you have a truly dynamic fast-paced tabletop football experience.

UNPARALLELED FOOTBALL GAMEPLAY
TECHNO BOWL delivers that authentic football feel like no game before it. Establish the running game by punching it in between the tackles or tossing it to a back for an outside sweep. Launch an air offensive while sitting in the pocket or throwing on the run with laser accurate throws directly to the receiver or exciting route passes where you lead the receiver in hopes of beating the coverage. Defense can run man, zone, and mixed defensive packages and bring the blitz. Oh, can it bring the blitz!

No matter which strategy you choose, the gameplay will look, feel, and flow like a real football play.

OPTIONS
TECHNO BOWL is all about options, and there’s a game mode, team, and play style for everyone. You even have the option to run an option!

MODES
There are five different modes of play. Each of these brings a different experience to the table.

- TECHNO is 7-vs-7 with no skills and no field goals.
- ALL TECHNO is 7-vs-7 with skills but no field goals.
- INFERNO! It’s ALL TECHNO with more awesome and fire! [more later]
- PRO is 8-vs-8 with no skills but includes field goal rules.
- ALL PRO is 8-vs-8 with skills and field goal rules.

Each of these modes offers a completely different game experience, and I know what you’re thinking. How does adding an extra couple of players to the field [and the ability to kick field goals] equate with an entirely different mode? Trust me. Having that extra player on both sides of the ball quite literally changes everything.

MAD SKILLS
When playing in modes that utilize special skills and abilities, coaches will have access to three types of players:

- IMPACT
- STAR
- SUPERSTAR

These players will come equipped with one or more of the 26 skills found in the game. That count of 26 skills doesn’t even include core fundamentals or INFERNO MODE specific skills.

SKILL
Speaking of skills, TECHNO BOWL is a game of skill and not a random ‘dice fest’. The 2d6 rolls used for skill checks mean that coaches won’t fall prey to straight-line probabilities or random chaos. Winning is about getting the right match and modifiers to deliver a high percentage roll, having a plan when you get an unusually poor result, and knowing the right time to make a high risk roll for a shot at a very high payoff. Of course, your formations, play calling, and player positioning create these opportunities.

PLAYMAKER DIE
The PLAYMAKER die powers some of the special skills in the game like stiff arms and spin moves allowing for sophisticated passive abilities to be triggered without the need for complex rules.

TEAMS
There are 32 teams in the MORE FUN LEAGUE [MFL], and each of these has its own unique play style. This means that you’re not just trying to get into the head of the coach that’s sitting across the table from you, but that you have to take into consideration the strengths and weaknesses of the players on the specific rosters that you and your opponent are using.

PLAYER SKILL RATINGS
The player skill rating system ensures that coaches and spectators will know how well or poorly a player performs fundamental actions by simply looking at the jersey number! No need to look at charts or extended stat lines. The league skill cap manages team composition so that you are never taxed to remember an insane number of special abilities or which players have them. Coaches get beaten by other coaches and NOT the rules.

Welcome to the More Fun League!

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