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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Ea Ea
-
아티스트
-
인원
게임 소개
스타(Star)는 Ea Ea가 기획한 2인칭 추상 전략 게임이다. 출판 순서대로 4가지 게임: Y, Poly-Y, Star, 그리고 *Star의 게임. 디자이너 홈페이지에서 개발 이력에 대한 자세한 내용을 참고하세요.
스타의 게임보드는 6각형의 공간(예: 6과 7의 모서리 길이)으로 구성된 고르지 않은 옆면 길이를 가진 육각형이다. 보드에서, 경기장은 최종 점수를 매기는 데 사용되는 "부분 엣지 육각형"의 링으로 둘러싸여 있다. 두 명의 선수(검은색, 흰색)가 돌아가면서 한 개의 스톤을 플레이 구역의 비어있는 육각형 공간에 배치한다. 이 게임의 목표는 적어도 세 개의 부분 모서리 육각형에 접촉하는 한 플레이어에 속한 연결된 스톤 그룹인 "stars"를 만드는 것입니다. 각 별은 부분 모서리 육각형 수에서 2를 뺀 값을 갖는다. 선수의 최종 점수는 해당 선수의 색깔의 모든 스타에 대한 점수 합입니다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 이깁니다. 두 선수의 득점 합계는 어느 보드에나 일정하다.
위키백과 출처:
《스타》는 크레이지 셴스테드(현재의 Ea Ea)가 개발한 2인칭 추상 전략 보드 게임이다. 1983년 게임즈 잡지에 처음 실렸다. 헥스, 와이, 하바나, 트윅스와 같은 게임과 관련된 커넥션 게임입니다. 그러나 이 경기들과 달리, 결과는 특정 목표를 달성하기 보다는 한 선수가 더 높은 최종 점수를 받는 것에 기초한다. 그는 그 이후로 *Star라고 불리는 약간 더 복잡한 버전을 개발했는데, 이는 가장자리와 가운데 움직임 사이의 균형이 더 잘 잡혀있는 별, 쓰기 & 인용;*스타는 다른 게임들이 원했던 것입니다.
스타의 게임보드는 6각형의 공간(예: 6과 7의 모서리 길이)으로 구성된 고르지 않은 옆면 길이를 가진 육각형이다. 보드에서, 경기장은 최종 점수를 매기는 데 사용되는 "부분 엣지 육각형"의 링으로 둘러싸여 있다. 두 명의 선수(검은색, 흰색)가 돌아가면서 한 개의 스톤을 플레이 구역의 비어있는 육각형 공간에 배치한다. 이 게임의 목표는 적어도 세 개의 부분 모서리 육각형에 접촉하는 한 플레이어에 속한 연결된 스톤 그룹인 "stars"를 만드는 것입니다. 각 별은 부분 모서리 육각형 수에서 2를 뺀 값을 갖는다. 선수의 최종 점수는 해당 선수의 색깔의 모든 스타에 대한 점수 합입니다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 이깁니다. 두 선수의 득점 합계는 어느 보드에나 일정하다.
위키백과 출처:
《스타》는 크레이지 셴스테드(현재의 Ea Ea)가 개발한 2인칭 추상 전략 보드 게임이다. 1983년 게임즈 잡지에 처음 실렸다. 헥스, 와이, 하바나, 트윅스와 같은 게임과 관련된 커넥션 게임입니다. 그러나 이 경기들과 달리, 결과는 특정 목표를 달성하기 보다는 한 선수가 더 높은 최종 점수를 받는 것에 기초한다. 그는 그 이후로 *Star라고 불리는 약간 더 복잡한 버전을 개발했는데, 이는 가장자리와 가운데 움직임 사이의 균형이 더 잘 잡혀있는 별, 쓰기 & 인용;*스타는 다른 게임들이 원했던 것입니다.
Star is a two-player abstract strategy game designed by Ea Ea as the third out of four games by him extending or generalizing Hex. The four games in publication order: The Game of Y, Poly-Y, Star, and *Star. See further details of the developmental history at the designer's homepage.
The game board for Star is a hexagon with uneven side lengths made up of hexagonal spaces (e.g. alternating edge length of 6 and 7 hexes). On the board, the playing area is surrounded by a ring of "partial edge hexagons" used for final scoring. The two players (black and white) takes turns to place one stone (in their color) on any un-occupied hex space in the playing area. The goal of the game is to create "stars" - groups of connected stones belonging to one player that touches at least three partial edge hexagons. Each star has a score of the number of partial edge hexagons it touches minus two. The final score of a player is the sum of points for all the stars of that players color. The player with the highest score wins. The sum of the two players score is constant for any particular board.
From Wikipedia:
Star is a two-player abstract strategy board game developed by Craige Schensted (now Ea Ea). It was first published in 1983 in Games magazine. It is a connection game, related to games such as Hex, Y, Havannah, and TwixT. Unlike these games, however, the result is based on a player having a higher final score rather than achieving a specific goal. He has since developed a slightly more complicated version called *Star with better balance between edge and center moves, writing "*Star is what those other games wanted to be."
The game board for Star is a hexagon with uneven side lengths made up of hexagonal spaces (e.g. alternating edge length of 6 and 7 hexes). On the board, the playing area is surrounded by a ring of "partial edge hexagons" used for final scoring. The two players (black and white) takes turns to place one stone (in their color) on any un-occupied hex space in the playing area. The goal of the game is to create "stars" - groups of connected stones belonging to one player that touches at least three partial edge hexagons. Each star has a score of the number of partial edge hexagons it touches minus two. The final score of a player is the sum of points for all the stars of that players color. The player with the highest score wins. The sum of the two players score is constant for any particular board.
From Wikipedia:
Star is a two-player abstract strategy board game developed by Craige Schensted (now Ea Ea). It was first published in 1983 in Games magazine. It is a connection game, related to games such as Hex, Y, Havannah, and TwixT. Unlike these games, however, the result is based on a player having a higher final score rather than achieving a specific goal. He has since developed a slightly more complicated version called *Star with better balance between edge and center moves, writing "*Star is what those other games wanted to be."
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